Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 18:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 21:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
6000 rpm og 2,5 bar i launch. Ja det stiller krav til materiale :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 21:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
K-FINN skrev:
Med hjælp fra henrik gm fandt vi ud af lidt mere omkring motor. Ud fra stelnummer skulle det var den svage, dog er det en årgang 1990 top. Bunden er vi stadig ikke klar over, da der intet nummer står der hvor det skulle ifølge tidligere billede...

Det gik ikke som forventet, da fusk med klappen ikke fungerede efter hensigten.
Den lavede 0.7 bar og 301 hk på felt. Sikker på det bliver bedre når der kommer styr på tænding. Dog hyggede vi os stadig...
hvis. Det holder, så presser i den ikke.

De laver jo 5-800hk over alt på sådan en volvo motor lader jeg mig forstå. Så prøv igen.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 21:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
Ja okay m power, men det er vel svært at løse motorkoden ud fra en stempelring,, iøvrigt da han tog topstykket af , delte motorblokken sig i 2 dele

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 22:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
natmekanikeren skrev:
Man kan se det hvis i samler stumperne op efter den har brækket sig.

Det er sXXX ikke sikkert at du kan Henrik

Den sidste motor der brækkede sig på mit felt, tror jeg var en Volvo motor ,der lå i en rød escort, det største frakment fra stempelkronerne var ca. 2 cm2 og fra motorblokken ca 4 cm2, resten var ubestemmeligt pulver/ smulder

Otto


Om så jesper får resterne af motoren kørt igennem shredderen så kan man se den forskel.

Nu var det havari vist hellerikke med std dele længere...

Men den forskel vi leder efter er om plejlstængerne er 9mm eller 13mm tykke. Den forskel, samt om sølerne er store eller små, kan ses på lang afstand, også efter et havari. :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2012, 02:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 665
DeT nummer skal stå der hvor jeg sagde, vis det ikke gør det, så det fordi det blevet fjernet, men hvorfor skulle man gøre det?? eller fordi der er så meget rust på blokken at det ikke kan ses.

Men ellers et godt resultat med de hk ved kun 0,7bar i ladetryk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2012, 07:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Thomas h p skrev:
DeT nummer skal stå der hvor jeg sagde, vis det ikke gør det, så det fordi det blevet fjernet, men hvorfor skulle man gøre det?? eller fordi der er så meget rust på blokken at det ikke kan ses.

Men ellers et godt resultat med de hk ved kun 0,7bar i ladetryk.



hej thomas.

det nummer du ref. til er der kun på de nyere motorer. så det er ikke nødvendigvist fordi nogen har fjernet det. måske det aldrigt har været der... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2012, 09:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 665
de numre står da også på de helt gamle b23et motorer?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2012, 11:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tror jeg har numre på 4 ud af 11 motorer på lager.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2012, 12:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jeg har heller ikke noget nummer på min B23'er.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jun 2012, 16:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 665
så jeg åbenbart den eneste som har det banket ind i alle mine motor :roll:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team