Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 18:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

det der med gulv varme ved jeg ikke den lokale traktor mekaniker fik lavet lavet gulv varme i deres nye værksted og det er de vist godt tilfredse med. den største bonus er at nå de lige har haft porten op og i igen er der hurtig varme der inde igen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Jeg har gulvvarme (fjernvarme) og så en brændeovn i garagen.

Bruger kun gulvvarmen hvis der skal holdes fest i garagen...

Hvis jeg skal lave ny garage bliver det uden gulvvarme men brændeovnen ville jeg ikke undvære :D

Har tilgengæld 2 gulvafløb :damn: alt hvad der kan trille ned i dem ryger derned. Har godt nok fortrudt at jeg ikke bare lavede fald ud i mod portene... Så havde man også et jævnt plant gulv i stedet for fald mod ristene.

Titel:
Moderator

JBO skrev:
Ja det nemmeste er nok et varmluftfyr med oliebrænder, det gir hurtig varme i hele hytten. Find et dantherm, så går du ikke helt galt i byen.

Fik et tilbud på et billigt fyr....KA240 siger sælger....flot velholdt fyr.

Googlede 240, og fandt ud af at det var effekten.....altså et fyr der ligger 240kwh ud i luften....nok lidt rigeligt!!

Hvor mange kwh leverer i for at varme skidtet op? (altså forudsadt vi snakker oliefyret kalorifere)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
HenrikGM skrev:
Hvor mange kwh leverer i for at varme skidtet op? (altså forudsadt vi snakker oliefyret kalorifere)

45 kW varmer glimrende op her. 300 kvm hal med 6 meter til kip.
Den skal køre ca. en halv time for at hæve temperaturen fra 5 grader til 15-18 grader.

Én ting der satte mit olieforbrug voldsomt ned sidste vinter, var 3 loftsventilatorer. (Bare noget billigt skrald)
Kaloriferen hænger under loftet, og kan slet ikke skabe nok cirkulation i luften.
Når der var ~15 grader i almindelig bordhøjde, var der 30-35 under loftet. Og det fiser lige ret ud igennem isoleringen.

Senest rettet af Carsten 205 GTI 1,9 T 26 nov 2010, 08:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
HenrikGM skrev:
Fik et tilbud på et billigt fyr....KA240 siger sælger....flot velholdt fyr.

Googlede 240, og fandt ud af at det var effekten.....altså et fyr der ligger 240kwh ud i luften....nok lidt rigeligt!!

Drosles?

Titel:
Mester Medlem

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
HenrikGM skrev:

45 kW varmer glimrende op her. 300 kvm hal med 6 meter til kip.
Den skal køre ca. en halv time for at hæve temperaturen fra 5 grader til 15-18 grader.

Én ting der satte mit olieforbrug voldsomt ned sidste vinter, var 3 loftsventilatorer. (Bare noget billigt skrald)
Kaloriferen hænger under loftet, og kan slet ikke skabe nok cirkulation i luften.
Når der var ~15 grader i almindelig bordhøjde, var der 30-35 under loftet. Og det fiser lige ret ud igennem isoleringen.
min mistanke er, at de samme ventilatorer, hade været fine sammen med gulvvarme.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Jeg mener man plejer og sige at 1 kw kan varme 10 kvm op ca, men hvis man finder et på 20-40 kw sku det fint ku varme 200kvm op.

Sådan et som det her er fint

http://www.smallblock.dk/modules/MyAnno ... lid=111430

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Medlem

Hej Henrik

Da jeg har fået landets billigste fjernvarme,har jeg et 40kw dantherm olie caloriefairefyr i overskud hvis du er int. kan vi sikkert finde ud af at bytte med noget
Fyret har rigelig kapasitet til at omvarme mit værksted

Otto

Titel:
Moderator

Hmm.....har lige snakket med skorstensfejeren.

Som med så åndsvagt mange andre ting, så er der regler her også. Mærkelige regler, rimelige regler, nogle regler der skal overholdes, nogle der ikke skal, og nogle skorstensfejeren selv finder så mærkelige at de ikke skal overholdes, samt alle de andre som selvf. skal overholdes.

Fuck....sæt et kryds ved de regler der _skal_ overholdes, og lad være med at bekymres os med regler der måske/måske ikke skal overholdes.

PS; SNAK MED FEJEREN FØR KØB. Det kan blive dyrt ikke at gøre det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

Hvis i kigger efter billigt kalorifere fyr drenge....så er det ved at være tid!

Se dette citat:
Fra 2011 kommer der nye regler for oliekedler, - dvs. de i fremtiden skal være kondenserende, - og have en virkningsgrad på min 98 procent så vidt jeg husker.

Ergo vil alle støbejernsolieunits og varmluftfyr på olie uddø ved årsskiftet.
Citat slut.

Samtidigt har jeg fået oplyst at et oliefyret kaloriferefyr skal have 91% virkningsgrad for at kunne godkendes idag. Det betyder i praksis at det ikke længere er muligt at opstille selv et spritnyt Dantherm fyr, da de bedste af dem opnår 90,9%....(0,1% mangler!)

Så en dieselkanon med ~50% virkningsgrad og eksternt skorsten ud igennem vinduet er faktisk meget mere enkelt at sætte op end et brygt Dantherm fyr med ~85% virkningsgrad.

Regler er fantastiske.

Hvis i går med de tanker, så er det NU. Alt oliefyr der ikke er godkendt pr 31/12 2010 er gammelt jern, incl de nye der står på lagrene. Måske en god handel et sted?

Citat slut.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 123 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Næste

Alle tider er UTC + 1 time