sune skrev:
Ja DASU er den store stygge ulv her som du skriver. Det er jo netop DASU's opgave at tage denne diskution med de rette myndigheder, men nej det har de ikke gjordt, hvis de gik in for dette havde vi for længe siden haft en fast bane here i DK. se bare på de andre motorsportsgrene.
Du nævner selv rally, forskelsbehandlingen skriger til himlen... prøv bare at afhold et lille bitte streetrace arrangment på lukket bane og du vil løbe ind i et hav af regler som fordyrer dette ganske betydeligt selvom du kun har biler der ikke kan kører under 10 sek.
Men prøv derimod at samligne med rally, der er det helt ok at ræse rundt på snoede landeveje, med tilskurer der often står _meget_ tæt på bilerne, og hvor er lægeambulancen .... osv osv osv.
Ja jeg er medlem af en DASUklub, men nej jeg synes ikke de gør sig fortjent til en øre af de penge jeg er tvunget til at betale dem, eller min stam klub skal betale dem. Da jeg ikke har set et eneste positivt tiltag fra dem hvad angår dragracing.
Skal vi ikke blive enige om at DASU er en ret lille organisation når vi taler om hvem der rent faktisk er i SELVE DASU?
Skal vi dernæst ikke blive enige om at hovedparten af DASU som helhed, udgøres af medlemmerne = klubberne.
Det er rent demokrati, og DASU's aktiviteter udgøres således alene af hvad medlemmerne gider at løfte fingre for at udføre.
Jeg er personligt ikke specielt interesseret i hverken o-løb, karting, til dels banerace og heller ikke streetrace, og gør derfor ikke rigtigt noget særligt for at der skal ske noget på de fronter.
Rally er min ting, og jeg er af og til med som frivillig på disse løb, giver mine besyv med til begyndere i sporten om hvordan og hvorledes, etc. - jeg gør hvad jeg kan for at fremme "min" sport.
Hvis du mener at streetrace er "din" sport, og at DASU ikke gør nok for det - så er det sgu' nok fordi der ikke er nok der er interesserede ude i klubberne....
Så må du selv op på hesten og i gang, sammen med dine ligesindede.... det er sådan rally, o-løb, karting og alle de andre discipliner organiseret under DASU, er kommet til at have nemmere vilkår...
Med andre ord: du er SELV DASU når du er medlem - så hvis du mener der skal ske noget indenfor et vist område, så må der samles nok folk der deler din interesse, og så skal det ganske givet blive til noget.
At sidde på sin flade og kræve ind, og oven i købet være negativ, giver næppe meget resultat...
Jeg har f.eks. overordentligt meget respekt for de kræfter i Køge og Omegns Automobilsportsklub som kæmper med næb og kløer for at lave streetraces. De er da om nogen beviset på at DASU er friske på det, hvis man ellers gider gøre noget.
Så meget desto mere ærgeligt at folk ikke kan snøvle sig sammen til at komme til løbene...
Spirillen skrev:
OK Point taken.
Da jeg skrev det tænkte jeg mest på de "gade"biler med 5-600hk, som reelt er en racerbil, derfor forhåbentlig også kun bliver brugt dertil, og igen derfor sammenligningen.
Jeg er helt klar over begrænsingerne ved rallysynede biler, men de må jo køre reparations/testture, til udstillnger, løb osv.
De må ikke køre til udstillinger. De må køre til og fra DASU-godkendte arrangementer, og ja, testture i en eller anden (ret snæver) radius fra bopæl og/eller værksted - samt transport mellem bopæl og værksted.
Men det er da ikke fordi det er forkert hvad du siger. Personligt gad jeg bare ikke ofre afgift og plader på noget som jeg vel dårligt nok behøvede afgift eller plader på for at udøve min sport, hvis jeg alligevel ikke måtte bruge bilen i dagligdagen.
Her taler jeg om den grå mellemmasse af biler som ikke radikalt nok ombygget til ikke at kunne bruges til dagligt, men som er tunet nok til at de aldrig kan synes i den stand de kører rundt på gader og stræder.
Et forsigtigt gæt siger at det er 80% af streetrace-bilerne, og dem som kunne have gavn af på en eller anden måde at få godkendt deres ombygninger så de må bruges i dagligdagen. Rallysyn hjælper dem ikke her - desværre.
Rallysyn vil hjælpe de øverste 10%, men de er på så højt plan at de alligevel ikke bruges til daglig, og de alligevel kommer på trailer, etc.
Hvad skal de så med plader overhovedet?
Citat:
Palle, der ikke har noget imod Dasu(men bestemt heller ikke er enig i alt de fortager sig)
Enig
.