Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
Stein Bagger var også en flink fyr...

...og folk kunne da også bare havde lade være med at handle med ham, de vidste vel hvad de sagde ja til, eller gjorde de?

:gnaek:

Ravnen skrev:
Handler som denne indgåes med en fælles forståelse for hvad der er ret og rimeligt, det der er foregået, som jeg ser det, er at der er en SLIMET OPPOTUNIST der har spottet en mulighed for at plukke en velmenende LÆS: samarbejdspartner for hans penge.
Der er utallige eksempler i historien på denne uacceptable måde at opføre sig på, i værre tilfælde har offret måtte gå fra hus og hjem, imens synderen går fri pga. Juridiske spidsfindigheder, DET SKAL STOPPES!

Ja det lugter lidt sådan .. men hvis det modparten skriver passer så er den pris på de 4.000 dkk pr motor den samme pris som modparten skulle have betalt for en motor fra Jørn hvis det i første omgang var lykkeds Jørn at få en aftale på plads med at få dem hjem fra Australien .. og du skal da ikke fortælle mig at Jørn ikke har haft lagt lidt oven i den indkøbspris han havde kunne skaffe de RB30 motorer til for uforudsete udgifter og lidt for besværet... dog næppe i samme størrelse som hvad modparten har gjort her .. og Jørn havde nok næppe kunde finde de motorer til meget under 4.000 dkk ellers ville han vel ikke gå med til den pris... e.g. hvis han havde set at de blev handlet til de 200 - 300 (*) som han skriver i første indlæg og som er den pris han nok har fundet dem til efter han har købt dem af modparten

(*) Tror Jørn har glemt at skrive at de priser er i AUD .. og ikke i DKK .. men hvis de er i DKK så er det nok en and
200 - 300 AUD svarer til ca 750 - 1 130 DKK

Som jeg ser den her sag, så drejer det sig om to personer der har indgået i et samarbejde om import af en håndfuld motorer, for at holde udgifterene nede, hvori ligger fidusen for Jørn hvis han skal betale "Stein Baggers" fortjeneste?

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Ravnen skrev:
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
Stein Bagger var også en flink fyr...

...og folk kunne da også bare havde lade være med at handle med ham, de vidste vel hvad de sagde ja til, eller gjorde de?

:gnaek:

Ravnen skrev:
Handler som denne indgåes med en fælles forståelse for hvad der er ret og rimeligt, det der er foregået, som jeg ser det, er at der er en SLIMET OPPOTUNIST der har spottet en mulighed for at plukke en velmenende LÆS: samarbejdspartner for hans penge.
Der er utallige eksempler i historien på denne uacceptable måde at opføre sig på, i værre tilfælde har offret måtte gå fra hus og hjem, imens synderen går fri pga. Juridiske spidsfindigheder, DET SKAL STOPPES!

Ja det lugter lidt sådan .. men hvis det modparten skriver passer så er den pris på de 4.000 dkk pr motor den samme pris som modparten skulle have betalt for en motor fra Jørn hvis det i første omgang var lykkeds Jørn at få en aftale på plads med at få dem hjem fra Australien .. og du skal da ikke fortælle mig at Jørn ikke har haft lagt lidt oven i den indkøbspris han havde kunne skaffe de RB30 motorer til for uforudsete udgifter og lidt for besværet... dog næppe i samme størrelse som hvad modparten har gjort her .. og Jørn havde nok næppe kunde finde de motorer til meget under 4.000 dkk ellers ville han vel ikke gå med til den pris... e.g. hvis han havde set at de blev handlet til de 200 - 300 (*) som han skriver i første indlæg og som er den pris han nok har fundet dem til efter han har købt dem af modparten

(*) Tror Jørn har glemt at skrive at de priser er i AUD .. og ikke i DKK .. men hvis de er i DKK så er det nok en and
200 - 300 AUD svarer til ca 750 - 1 130 DKK

Som jeg ser den her sag, så drejer det sig om to personer der har indgået i et samarbejde om import af en håndfuld motorer, for at holde udgifterene nede, hvori ligger fidusen for Jørn hvis han skal betale "Stein Baggers" fortjeneste?

Korrekt, sådan er det.

Jeg fandt ud af at jeg betalte alle 4 motorer, samt fragt herfor.

Konfrontere Ronni med denne, og hans kæde hopper af, ogsiger at jeg kun kan få MINE 2 motorer, hvis jeg betaler moms og afgift af prisen på de 8114 kr., som jo er alle 4, og det siger jeg selvfølgelig nej til.

Så kommer det promte, du har mistet begge motorer og dine 8100 kr., of røret smides på, han må gerne tjene på mig, men det der får mig til at flippe, er meldingen om at jeg har mistet alt, og han står med 4 motorer, For Free.

Ps. Jeg har købt 2 andre af Egon, denne sag, er en princip sag, inten andet, pengene er jeg ligeglad med.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Uanset om Stein tjener penge på Jørn eller hvad der var planlagt og aftalt, så er det stadige bedraveri at sige til Jørn at han nu har mistet sine motor, fordi han ik vil betale mere end aftalt. Jørn har til fulde betalt for sine motor, som er aftalt pris, og han er blevet opkrævet mere end det han manglede at betale.

Kender kun sagen fra Internettet, men kender Jørn nogenlunde og jeg ville, lige som mange andre, falde om af chok hvis det Jørn skriver, ikke er sandt. Jørn har hjulpet mig mange gange, og der var der ingen tegn på pivedyr eller fusker af nogen art.
Den pris Jørn har givet Stein på import af de motor, har været den pris Jørn blev tilbudt, det er jeg ikke et sekund i tvivl om...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Jørn er en meget ærlig og reel mand, han kunne aldrig finde på og skrive noget der ikke er sandt.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Og tit og ofte i retssager, bliver tvister på modstridende forklaringer med diverse beviser, afgjort på troværdighed - altså hvem dommeren finder taler mest sandfærdigt.

Og her er jeg ikke i tvivl om hvem der trækker det længeste strå i den sammenhæng!

Min (desværre) navnebror har efter min overbevisning et kæmpe troværdighedsproblem, som jeg er sikker på vil spænde ben for ham. Hvis ikke nu - så på sigt!

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Med mit kendskab til jørn, vil jeg også til enhver tid også tro på ham med en sag som denne

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Er der sket noget nyt i sagen ??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
ae86 skrev:

Egentligt ikke, han generede mig dagligt for 1½-2 uger tilbage, døgnet rundt via opkald og sms'er, men der er blevet total ro, tror han er blevet kontaket af politiet, sikkert derfor.

Dem har jeg heller ikke hørt fra, siden jeg fik brevet fra dem, at sagen var startet op.

Men kommer der nyt, skal jeg nok poste det.

Titel:
Moderator

Supra_Jorn skrev:
ae86 skrev:

Egentligt ikke, han generede mig dagligt for 1½-2 uger tilbage, døgnet rundt via opkald og sms'er, men der er blevet total ro, tror han er blevet kontaket af politiet, sikkert derfor.

Dem har jeg heller ikke hørt fra, siden jeg fik brevet fra dem, at sagen var startet op.

Men kommer der nyt, skal jeg nok poste det.

Hvis du vil noget med sagen, så skal du nok ikke sidde stille og afvente politiets action. prøv at rykke dem lidt, holde dem i ilden, etc ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: køge
held og lykke jørn
en rb 30 motor er sku en fed motor har selv prøvet en bil med denne motor og kan skrive under den køre som en drøm

så håber for dig du få fat i sådan en motor i en fart

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time