Du må have drukket af natpotten.
En bil til trackday skal, for at være blot nogenlunde konkurrencedygtig have en god kører, ja. Dertil SKAL den have en knald god undervogn, fyldt med dyre komponenter, meget gode bremser, og sidst, en motor med et godt bredt træk, og en god gearing, dertil et godt kontrollerbart spær, og nogle gode dæk.
En bil til drag, behøver ikke nogen svinedyr undervogn, den skal kun bremse een gang, motoren skal groft sagt kun levere topeffekten, og kun bagdækkene koster lidt, og den kan nøjes med et esabspær. Og chaufføren SKAL være dygtig. Ligeud er noget sværere end du lige regner med!
Så hvis trackdays får konkurrencekarakter for alvor, så kan du glemme alt om din gamle golf("spand"?), da du uanset evnerne vil komme ind som nummer sjok. Resten af feltet vil være besat af regulære baneracere, ala specialsaloon.
Hvis du skal have en chance, så skal du altså gøre en indsats hvis du skal med frem i front, det er ligesom pointen i konkurrence.
Heldigvist kan du jo stadigt køre med til trackdays for sjov, ligesom du kan køre med til DHB for sjov, og til pkjrace for sjov, men skal du _MED_ på skamlen, så koster det, og en gammel spand kan ikke være med, UDEN dyre stumper , uanset hvilken kører den så får.
Skal det være mere reelt, så skal der flere dicipliner med; 0,-402m, og feks 20omgange en given bane, men så er arrangementet også spredt udover flere dage.
Kun i bilorienteringsløb er det lidt ligegyldigt med grejet.
tror nu ikke lars er den eneste der har taget en slurk af natpotten..
nu har jeg selv et par gange været på padborg park og køre. og jeg kan da fortælle dig at du ikke har helt ret. tag en std bil med et godt opsæt. feks en ford focus 1,6 prøv at følge den i sving. den kan nogle seriøse sager med en lidt erfaren køre bag rattet. selvfølgelig kan man begynde at bygge bedre biler og blive dygtigere bag rattet. men mon ikke også en bil med lidt hævet effekt.bedre undervogn og større/bedre bremser og så en mere trænet føre er lidt bedre at have på de danske veje end en bil med mange hk og std bremser og undervogn og en farthungrene ung billist bag rattet som lige skal finde ud af hvor hurtigt han kan køre mellem byskiltene. jeg prøver ikke på at sætte nogen i bås. men jeg har både kørt Qmile en del og lidt sjov på padborgpark er det da også blevet til. og det er padborg park jeg har lært mest af.