Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 19:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Med mindre minilars ber mig om at uddybe mig, vil jeg blot kommentere minilarses indlæg som latterlige/tåbelige (intet ondt ment omkring personen bag)...

Start evt. med at besvare Henriks spørgsmål omkring, hvordan du vil difinere gade biler og, hvordan det så i praksis skulle tjekkes. Du vil hurtigt opdage at det faktisk ikke er noget man bare lige gør.

I øvrigt kan du bare deltage i P-K-J trackdays, som afholdes flere gange om året. Og siden, hvornår er DHB blevet afholdt for, at få unge væk fra gaderace på offentligt vej?
Skal vi i øvrigt lige spørgs om, hvor mange penge der er brugt på motoren i den bil som vandt klassen, forhjulstrækker m. turbo 2005?

Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 19:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Havneren skrev:
Start evt. med at besvare Henriks spørgsmål omkring, hvordan du vil difinere gade biler og, hvordan det så i praksis skulle tjekkes. Du vil hurtigt opdage at det faktisk ikke er noget man bare lige gør.

Chr


Ikke medmindre man feks indførte at de 3 bedste biler i hver klasse skal kunne håndtere et pladssyn umiddelbart efter løbet. Så ville bilerne i det mindste kunne synes, og af den vej betragtes som gadebiler(indregistrerede biler).

Det vil dog dræbe oplevelsen for publikummer, der kommer for at se voldtunede biler....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2006, 19:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja... Og stadig væk. Er de lovlige? Jeg har aldrig haft med en syningsmand at gøre der rent faktisk kunne reglern omkring det det handler om sådan et sted... I sidste ende ville kun 100% standart biler kunne deltage. Vi snakker om at kassere biler på KN filtre og ligende.

Tag en bil som min... SBI kan ikke se hvilken motor der originalt skal ligge i da den er importeret og uden dansk typegodkendelse. Hvordan skulle det lige takles. "Dokumentation medbringes af fører"... Hvilken dokumentation. Den som jeg selv laver eller den som VW ikke vil udleve til mig?

Hvor ville man havne?

Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 05:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
En bil behøves ikke at koste en bondegård for at være med til DHB, men det hjælper :lol: Var til DHB sidste år med en bil ejeren købte og kørte 2½ år og da man stille op stod bilen han i 12,500,- og bilen er fra 1982 så den skulle lige synes=meget rust blev lavet, og den kom da ikke sidst :wink:

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 08:04 
HenrikGM skrev:
Du må have drukket af natpotten. :wink:

En bil til trackday skal, for at være blot nogenlunde konkurrencedygtig have en god kører, ja. Dertil SKAL den have en knald god undervogn, fyldt med dyre komponenter, meget gode bremser, og sidst, en motor med et godt bredt træk, og en god gearing, dertil et godt kontrollerbart spær, og nogle gode dæk.

En bil til drag, behøver ikke nogen svinedyr undervogn, den skal kun bremse een gang, motoren skal groft sagt kun levere topeffekten, og kun bagdækkene koster lidt, og den kan nøjes med et esabspær. Og chaufføren SKAL være dygtig. Ligeud er noget sværere end du lige regner med!

Så hvis trackdays får konkurrencekarakter for alvor, så kan du glemme alt om din gamle golf("spand"?), da du uanset evnerne vil komme ind som nummer sjok. Resten af feltet vil være besat af regulære baneracere, ala specialsaloon.

Hvis du skal have en chance, så skal du altså gøre en indsats hvis du skal med frem i front, det er ligesom pointen i konkurrence.

Heldigvist kan du jo stadigt køre med til trackdays for sjov, ligesom du kan køre med til DHB for sjov, og til pkjrace for sjov, men skal du _MED_ på skamlen, så koster det, og en gammel spand kan ikke være med, UDEN dyre stumper , uanset hvilken kører den så får.

Skal det være mere reelt, så skal der flere dicipliner med; 0,-402m, og feks 20omgange en given bane, men så er arrangementet også spredt udover flere dage.

Kun i bilorienteringsløb er det lidt ligegyldigt med grejet.


tror nu ikke lars er den eneste der har taget en slurk af natpotten..

er det F1 du er ved at beskrive? tror du mangler sponsore og et pit crew.

nu har jeg selv et par gange været på padborg park og køre. og jeg kan da fortælle dig at du ikke har helt ret. tag en std bil med et godt opsæt. feks en ford focus 1,6 prøv at følge den i sving. den kan nogle seriøse sager med en lidt erfaren køre bag rattet. selvfølgelig kan man begynde at bygge bedre biler og blive dygtigere bag rattet. men mon ikke også en bil med lidt hævet effekt.bedre undervogn og større/bedre bremser og så en mere trænet føre er lidt bedre at have på de danske veje end en bil med mange hk og std bremser og undervogn og en farthungrene ung billist bag rattet som lige skal finde ud af hvor hurtigt han kan køre mellem byskiltene. jeg prøver ikke på at sætte nogen i bås. men jeg har både kørt Qmile en del og lidt sjov på padborgpark er det da også blevet til. og det er padborg park jeg har lært mest af.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 11:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MØFFE(uden login) skrev:
[tror nu ikke lars er den eneste der har taget en slurk af natpotten..

er det F1 du er ved at beskrive? tror du mangler sponsore og et pit crew.

nu har jeg selv et par gange været på padborg park og køre. og jeg kan da fortælle dig at du ikke har helt ret. tag en std bil med et godt opsæt. feks en ford focus 1,6 prøv at følge den i sving. den kan nogle seriøse sager med en lidt erfaren køre bag rattet. selvfølgelig kan man begynde at bygge bedre biler og blive dygtigere bag rattet. men mon ikke også en bil med lidt hævet effekt.bedre undervogn og større/bedre bremser og så en mere trænet føre er lidt bedre at have på de danske veje end en bil med mange hk og std bremser og undervogn og en farthungrene ung billist bag rattet som lige skal finde ud af hvor hurtigt han kan køre mellem byskiltene. jeg prøver ikke på at sætte nogen i bås. men jeg har både kørt Qmile en del og lidt sjov på padborgpark er det da også blevet til. og det er padborg park jeg har lært mest af.


Nope, jeg har ikke slubret i natpotten.

Lars skriver direkte at på en DHB bil er det pengene bag der vinder, og på en "track"bil er det førerens evner der vinder, og er han dygtig nok kan han vinde med en gammel spand.

Det er jeg inderligt og dybt uenig med ham i.

Skal en bil laves til en vinder på en bane, så koster det typiskt 3-5x den pris en bil til drag koster. Møffe; prøv at tage et kig på de gutter der bygger konkurrencedygtige biler i specialsaloon klassen, og se deres budgetter. Vi snakker i noget i retningen af eks DTM og eks DTC biler der er tunet yderligere!
Omvendt når du ser på konkurrencedygtige biler i drag, feks DHB; lad os tage lqs´s sierra. Der får du en bil der er højt oppe i top10 for blot 30.000dkr.

30.000dkr kan ikke engang skaffe dig en konkurrencedygtig bil i specialsaloon om så du ganger med 5.

Så hvordan dælen man kan være konkurrencedygtig i en gammel spand til trackday er mig noget af en gåde. Man kan allerhøjest være med. Her er det i langt højere grad OGSÅ pengene der afgør hvor langt fremme man er i placeringen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 12:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
var til et godt møde/træf hos MARTIN BØJE HORSENS igår. emnet var sliks/dragradialer mm, alm dæk og fælge blev også forklaret, af BØJE som vel må siges at være en af DKs mest erfarne på emnet.... samtidig taler han så alle kan forstå ham!
MORTEN JØNSON (HORSENS MØBELBANKER RACETEAM, kører repræsentant NDCD mm) var der også, han holdt et lille foredrag/spørgerunde om samarbejdet mellem NDCD og forlaget BENJAMIN.
der blev talt meget om hvad og hvordan DHB kunne blive bedre.
i år er første trin på vejen, men det går fremad. ser vi 2-3år frem er jeg personligt sikker på at vi når langt.
faktisk et rigtigt godt møde, hvor P-K-J for første gang mødtes med den lidt mere etablerede del af dragverdenen.
mange fordomme og rygter blev aflivet, alle var enige om at se fremad. hjælpe hinanden med at der kan blive mere ræs i DK fremover!
hvis i vil køre den her tråd i samme ånd..... så prøv at se frem.... det er helt nye kræfter der står bag ræs delen af DHB nu. se 2006 lidt som en overgang til noget bedre. det er vi mange der håber på det bliver! MVH. søren medlem af P-K-J og NDCD!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2006, 23:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Blev der snakker noget om størrelsen på klasserne på mødet? Det er vel egentligt det der lige som har skabt debatten her...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006, 07:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
Ved ikke hvor mange andre her inde fra PP som fik brev fra Forlaget Benjamin A/S i onsdags!!
Men langt om længe kom det brev de ellers før i tiden sendte ud til de hurtigste biler fra året før i DK. Før andre kunne tilmelde sig.
De skrive som altid at jeg her kan forud tilmelde mig m.m.
Så der må da være plads til flere endnu siden dette brev først kommer først nu !!
En anden ting jeg undre mig meget over at vi altid før i tiden betalte 250.-kr for at deltage med en ledsager i VMAX Campen og DHB T-shirt.
Og denne pris har de altid sagt de ikke ville lave om på for driver m.m.
Men sidste år skulle vi så betale 450.-kr fordi der også var en VMAX Helmut med.
Men hvorfor skal vi betale 450.-kr i år !!
For her står ingenting om vi får andet med end det vi altid har fået.... en DHB driver T-shirt og en gæst ?

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2006, 07:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
GT FOUR skrev:
Ved ikke hvor mange andre her inde fra PP som fik brev fra Forlaget Benjamin A/S i onsdags!!
Men langt om længe kom det brev de ellers før i tiden sendte ud til de hurtigste biler fra året før i DK. Før andre kunne tilmelde sig.
De skrive som altid at jeg her kan forud tilmelde mig m.m.
Så der må da være plads til flere endnu siden dette brev først kommer først nu !!
En anden ting jeg undre mig meget over at vi altid før i tiden betalte 250.-kr for at deltage med en ledsager i VMAX Campen og DHB T-shirt.
Og denne pris har de altid sagt de ikke ville lave om på for driver m.m.
Men sidste år skulle vi så betale 450.-kr fordi der også var en VMAX Helmut med.
Men hvorfor skal vi betale 450.-kr i år !!
For her står ingenting om vi får andet med end det vi altid har fået.... en DHB driver T-shirt og en gæst ?


PS. Er tilmeldt da det kom på net.

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team