Ravnen skrev:
Brian, hvorfor er det du tror at din løsning med kompromier skulle virke bedre end at stå fast på sine principper, de mennesker vi her taler om er mere racistiske og "principfaste" qua deres tilknytning til koranen end jeg nogne sinde kommer til at være...
Fordi gulerod virker bedre end stok - det er set masser af gange...
Det er ikke noget der virker i overmorgen - det tager hammer lang tid - formentlig op mod et par generationer.
Citat:
...og det bliver en kold dag i helvede før du får dem til at opføre sig efter danske normer med din kompromisøgende pladderhummanisme - uanset hvad vi gør, så spiller vi efter deres violin, din vej giver dem hvad de vil ha og min vej giver dem de konfrontationer de søger, men i det mindste så slipper jeg for at ligge med røven i vejret (i mere end een forstand!) når jeg vælger min...
Jeg tror du har misforstået noget her.
1. Jeg vil ikke have dem til at opføre sig efter ALLE danske normer. Jeg vil bare have dem til ikke at erklære det danske samfund krig. Så kan de i øvrigt tilbede de guder de vil, spise den mad de vil, gå i det tøj de vil, hedde hvad de vil, etc. etc.
Det er et eller andet sted ikke langt fra hvad du i ny og næ postulerer er dit liberale synspunkt i mange andre sammenhæng. Hver mand passer sit.
2. Jeg kan ikke se at "vi" spiller efter "deres" violin, hvis vores mål er at opnå at der ikke er "krig" med det danske samfund - uanset at denne situation er opnået ved at man ikke har haft konfrontationerne.
Min violin hedder nul krig - og jeg mener det skal opnås gennem positiv fremhævelse og stor accept af de gode eksempler, og tie de dårlige ihjel.
Så har jeg opnået mit mål uden at min røv ligger i vejret, men også uden at medvirke til at optrappe konflikten.
Citat:
Og det er den ret du forsøger at tage fra mig med dit ævl om søde muslimer, ja der er søde muslimer men de er mig til ingen nytte i denne sag når de ikke selv vælger at tage affære og begynder at rydde op egen "bagage"...
Jeg forsøger sgu' da ikke at tage nogen ret fra dig. Jeg har endda sagt: Hvis du vil være racistisk, så vær det - men stå ved det.
Det er da surt at du ikke kan se nytten i de positive eksempler - men spørg dig selv hvad du ville gøre i deres sted. Du står med et ben i hver lejr. Du passer dine ting, betaler din skat, klipper din hæk, men samtlige lyserøde i dit nærområde glor skævt til dig fordi du har en anden hudfarve og ikke lige synes at gris er din foretrukne livret.
På den anden side har du nogle tosser som kan relatere til dig, fordi i tror på den samme gud, spiser de samme ting, og så ser i endda rimeligt ens ud til forveksling.
Hvem kan du bedst lide? Tosser gør ikke dig noget. De lyserøde skuler... ja det er jo et underligt valg ik'? (der var sarkasmen igen).
Citat:
Hvad der yderligere pisser mig af er at jeg ikke var ham der inviterede disse mennesker og jeg blev slet ikke spurgt om det var iorden
Det kaldes repræsentativt demokrati - kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut....
Citat:
og nu skal jeg så også leve med konskvenserene, dette samtidig med at jeg ikke kan have et problem med sagen uden at jeg er en snævertsynet racist...
Jo det kan du godt. Jeg har også et problem med sagen, og det har mange andre også. Man kan efter min mening sagtens have et problem med sagen, og forsøge at finde en konstruktiv løsning uden at være racist. Jeg ved ikke hvor jeg har påstået andet...
Citat:
Jeg kan godt se at det er mig der er galt på den....
Det var da på tide