Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jan 2025, 15:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
Supra_Jorn skrev:
Hvad ville der ske ved at ændre reglerne for race til DHB.!

At lufthavnen den weekend er et privat område, det må også være i ejerens interesser, ejeren af Vandel, således at der vil være fremtidige race på Vandel.

Er det ikke lovligt at kører rundt i en smadret bil, uden sikkerhed, lys og lygter, bare det er på privat område.!!
jo.... det er lovligt nok...polititilladelse skal blot være iorden når vi taler om løb i denne størrelse. dvs forsikriger, godkendt regelsæt for banesikkerhed i henhold til 827 mm. det der bliver sværest er måske det med at finde viljen til at erkende at de hurtige biler ikke har så meget med alm gadebiler/nummerpladebiler at gøre. dette bliver måske lidt svært for bøde arrangør og tilskuere se i øjnene?
MVH søren

Deri paradokset...

Hvad er slemmest, en voldtunet ulovlig "standard" bil med nummerplader, eller en voldtunet (ulovlig?) bil med bur, kardanring, springkåbe, brandslukker, skærm, h-seler m.v. (også?) med "lade som om plader", til et lukket arrangement...

Der er kun to løsninger (LÆS: EN) på dette problem:

1. ALLE kører 100% lovligt.

2. ALLE registrerings krav bliver droppet.

Det sørglige er at myndighederene ikke magter at indgå en dialog, men istedet vælger igen igen at opføre sig som lede urimlige facister, tydeligvis af små grå mænd drevet af lyst og rendyrket grådighed, uden skelen til hvad resultatet af en sådan fremfærd måtte blive, nemlig at folk vil sive tilbage til vante rammer på gader og stræder, hvor man nemmere kan dyrke sine "ulovligheder" uden at være "easy target" på et indhegnet område til et ellers lovligt arrangement...

Det er "virksomheds drift" af værste skuffe, hvad nytter det at en afdeling præsterer et godt regnskab hvis det er på bekostning af alle de andre afdelinger?

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
Ravnen skrev:

Deri paradokset...

Hvad er slemmest, en voldtunet ulovlig "standard" bil med nummerplader, eller en voldtunet (ulovlig?) bil med bur, kardanring, springkåbe, brandslukker, skærm, h-seler m.v. (også?) med "lade som om plader", til et lukket arrangement...

Der er kun to løsninger (LÆS: EN) på dette problem:

1. ALLE kører 100% lovligt.

2. ALLE registrerings krav bliver droppet.

Det sørglige er at myndighederene ikke magter at indgå en dialog, men istedet vælger igen igen at opføre sig som lede urimlige facister, tydeligvis af små grå mænd drevet af lyst og rendyrket grådighed, uden skelen til hvad resultatet af en sådan fremfærd måtte blive, nemlig at folk vil sive tilbage til vante rammer på gader og stræder, hvor man nemmere kan dyrke sine "ulovligheder" uden at være "easy target" på et indhegnet område til et ellers lovligt arrangement...

Det er "virksomheds drift" af værste skuffe, hvad nytter det at en afdeling præsterer et godt regnskab hvis det er på bekostning af alle de andre afdelinger?

Den dag de små grå mænd, begynder og tænker i så store perspektiver, ud over deres egen næse tip, og grådighed.
Der giver jeg sku en is, til alle brugere af forummet her :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Runesm skrev:
BANDIT skrev:
ad2 skrev:
Jeg tager i hvertfald der over med bil og vinder "gade klassen" :lol:

Jeg skal nok lige udpege din bil for bilinspektionen når du kommer :lusket:

Ja, sådan kan man jo også forøge sine vinderchancer :D

klyfax - lad os lige tage min gamle saab 90 (Halvfems, ikke 900) som eksempel, den findes KUN i en 2,0 8v karburator med 100hk, men jeg kan bolte en 16v turbo maskine fra en 900 direkte i hullet og opgradere hele undervognen uden videre.
Så ville de ikke kunne kræve afgift af mig, fordi den findes ikke større end med de 100hk?

Nope, de har været i retten pga en golf med en 2.9 liters v6 twinturbo i stedet for en 2.8 liters. De tabte.
Men bøden kan godt forkomme stor, plus evt. extra forsikrings opkrævning til at dække de år du har kørt sådan. Det er forsikring der vurder det, og det kan blive dyrt...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Nu kører jeg ikke streetrace.

Men kunne man fremadrettet forestille sig noget i stil med rallysyn(=sjov bil uden afgift lovligt på prøveskilte), af racere,driftere osv?
Jeg er godt klar over, at der står i reglerne om rallysyn, at det ikke gælder for biler der kører dragrace o.l., men kan der rumsteres lidt med den regel?
Det vil jo godt nok betinge, at man får Dasu med på legen.

Bare et par hurtige tanker herfra.(don't kill me, if i'm wrong)

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Højbjerg
Spirillen skrev:
Nu kører jeg ikke streetrace.

Men kunne man fremadrettet forestille sig noget i stil med rallysyn(=sjov bil uden afgift lovligt på prøveskilte), af racere,driftere osv?
Jeg er godt klar over, at der står i reglerne om rallysyn, at det ikke gælder for biler der kører dragrace o.l., men kan der rumsteres lidt med den regel?
Det vil jo godt nok betinge, at man får Dasu med på legen.

Bare et par hurtige tanker herfra.(don't kill me, if i'm wrong)

Held og lykke med at få hjælp fra DASU... Det eneste de tænker på er at malke græsrodderne for så at bruge pengene på ligegyldige møder, udvalg, "kørselsgodtgørelses" til DASU folk.

Titel:
Medlem

Havneren skrev:
john 406 turbo skrev:
Jeg er bange for at mange bliver væk til DHB, men jeg tror desværre også, at de andre street-race arrangementer i DK kan komme i deres søgelys
Hvem vil deltage/kigge på fremover, hvis man ved at Etaten lusker rundt på pladsen.

Trist for sporten, men håber den overlever.

John.

Hej John

Det er nemlig RIGTIG ærgerligt for sporten!!!

John, kender du flere detajler?
Så som:
- Hvorfor vælger Told og skat at offentliggøre deres forehavende?
- Hvorfor vælger VMAX at offentliggøre told og skats forehavende?
- Vil Told og Skat være tilstede ved teknisk kontrol?

Vh Chr

Ved at Flemming Jay har være til flere møder med Politiet inden den udmelding fra V-max omkring Etatens ankomst til DHB.

Kan ikke se Skat har offentligt gjort deres ankomst til DHB på deres hjemmeside.

Min vudering er at DHB har offentliggjort det således, at Etaten ikke får meget ud af deres indsats til DHB.

Hvad og hvor Skat mm vil være vides ikke pt.

Der arbejdes på flere løsninger som Peter / Morfar senere vil offentliggøre til alle kører hvad det bliver.

Den ene løsning kunne være at fjerne reglen omkring indregistrering mm, men hvad det betyder for polititilladelsen og forsikring vides ikke fra min side.

Jeg håber der findes en god løsning som alle kan komme ud at køre til DHB.
Uden 402 meter race til DHB vil være det samme ingen musik til Roskilde festival.

John.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
sune skrev:
Held og lykke med at få hjælp fra DASU... Det eneste de tænker på er at malke græsrodderne for så at bruge pengene på ligegyldige møder, udvalg, "kørselsgodtgørelses" til DASU folk.

hear hear, ramt spot-on :wink:

Titel:
Mester Medlem

RAVN... hvorfor er det du mener myndighederne bør gå i dialog?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

john 406 turbo skrev:
Havneren skrev:
john 406 turbo skrev:
Jeg er bange for at mange bliver væk til DHB, men jeg tror desværre også, at de andre street-race arrangementer i DK kan komme i deres søgelys
Hvem vil deltage/kigge på fremover, hvis man ved at Etaten lusker rundt på pladsen.

Trist for sporten, men håber den overlever.

John.

Hej John

Det er nemlig RIGTIG ærgerligt for sporten!!!

John, kender du flere detajler?
Så som:
- Hvorfor vælger Told og skat at offentliggøre deres forehavende?
- Hvorfor vælger VMAX at offentliggøre told og skats forehavende?
- Vil Told og Skat være tilstede ved teknisk kontrol?

Vh Chr

Ved at Flemming Jay har være til flere møder med Politiet inden den udmelding fra V-max omkring Etatens ankomst til DHB.

Kan ikke se Skat har offentligt gjort deres ankomst til DHB på deres hjemmeside.

Min vudering er at DHB har offentliggjort det således, at Etaten ikke får meget ud af deres indsats til DHB.

Hvad og hvor Skat mm vil være vides ikke pt.

Der arbejdes på flere løsninger som Peter / Morfar senere vil offentliggøre til alle kører hvad det bliver.

Den ene løsning kunne være at fjerne reglen omkring indregistrering mm, men hvad det betyder for polititilladelsen og forsikring vides ikke fra min side.

Jeg håber der findes en god løsning som alle kan komme ud at køre til DHB.
Uden 402 meter race til DHB vil være det samme ingen musik til Roskilde festival.

John.

Hmmm ok. Tak for dit svar John.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
RAVN... hvorfor er det du mener myndighederne bør gå i dialog?
MVH søren

Facisme fører ingen steder...

Hvad er der lige galt med billedet, når man i et hug kan erklære 15000 glade mennesker krig og tæppebombe dem med paragrafer og bøder?

Tror det er på tide vi laver en lille "opvisning" omkring Christiansborg og indre by, a.la. den Striben Esbjerg lavede for nogle år siden, bare sådan lige for at vise at bilhobbyen i alle dens nuancer, i Danmark er kommet for at blive...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time