Hej alle.
Tråden her, er udlukkende for at fortælle om en svindler, og anvare imod ham, men inden jeg skriver mere, ønsker jeg en administrator med på sidelinjen, da jeg ikke vil hænge nogen ud, uden tilladelse fra en administrator.
Sagens Kerne.
Tilbage i sensommeren 2008 fandt jeg på en australsk forum ud af, at der var produceret nogle RB30 motorer fra Nissan, mange troede at der kun fandtes RB25 og RB26 motorer, men til det australske marked var der lavet endnu en version på 3 liter. Jeg begyndte at skriver i dette australsk forum om hvordan jeg skulle ombygge og hvordan jeg kunne få sådanne motorer hjem, men hvad eg ikke vidste, var at der var endnu en dansker med på sidelinjen.
Jeg skrev med flere australiere om dette, og fandt ud af at der var flere tusinde motorer af denne slags dernede, og til en pris på 95-135 AUD, men de havde gået imellem 300-500.00 km.
Personen jeg blev snydt af, kontaktede mig kort tid efter, og fortalte at han også kunne tænke sig sådan en rB30 motorer, og lave et projekt som jeg ville, 1000 hk. (
http://ripsracing.com/products.html)
Tråden jeg startede om RB30 i Australien:
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 20926.htmlPersonen jeg her omtaler, spurgte om vi ikke skulle købe motorerne sammen, da vi så kunne spare fragten, og han havde endvidere en ven dernede der kunne finde disse motorer, og dette svarede jeg "ja" til, kort tid efter kontaktede vedkommende mig igen, og sagde at han også havde en ven der kunne bruge sådan en motor, så ville prisen jo blive endnu mindre, da vi nu var 3 personer der skulle dele fragten, alt dette i starten af september 2008.
Tiden gik, og jeg hørt kun nogeto disse motorer, hvis jeg kontatede vedkommende, for at rykke for disse motorer, da jeg havde tilmeldt mig DHB09 med 4WD og over 800hk, alt var på plads, blot motorblokken fra RB30 manglede.
Jeg får ofte svar fra vedkommende, at disse motorer er på vej, står på en kaj i australien, og får også tilsendt MMS med billeder af 4 motorer på 2 paller, men aldrig en dato på afrejsedag eller TT nummer, men til tods for dette, valgte jeg at have fuld tillid til personen, da ha altid var flink og venlig.
Sidste fredag, d. 06-02-2009 spurgte en god ven mig om, hvornår mine motorer kom, da jeg nu fik ravlt hvis eg skulle nå at bygge en 800HK motor til DHB, og vi snakkede frem og tilbage om dette, og her fortalte jeg vennen, at prisen på motorerne var lille, 200-300 kr.,stykket, men at fragtprisen avr den dyre del af det, i alt 7600 kr., vennen kunne ikke forstå prisen skulle være så høj, da han betalte 1800 kr. for en palle, vennen sagde så, at han var sikker på at jeg havde betalt for alle 4 motorer, samt fragt, jeg var choket.
Samme dag konfronterede jeg vedkommende, og spurgte om han havde snydt mig, og vedkommende erkendte dette, og sagde at jeg kunne få mine 2 motorer, hvis jeg betalte afgiften og momsen på hans, og hans vens motorer når de kom til DK, dette valgte jeg ikke at svare på, da jeg syntes det var lidt frækt, jeg kunne jo risikere at vedkommende fik 4 motorer, hvor alt var betalt af mig.
Der gik en time, og ringede vedkommende fra et hemmelig nummer, og spurgte lige ud, uden at præsentere sig. "Vil du betale moms og afgift", og dertil svarede jeg selvfølgelig "Nej", dertil svarede han "Så har du mistet 2 motorer, og alle dine penge"
HVad gør jeg her.!!!
starten på denne tråd beskriver vel udemærket hvad JØRN mener der er aftalt. MVH søren