Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Yugo Turbo skrev:
ja du har ret, en fælles powerforum tur... :lee:

Et inddrivningsforum :lusket: så er jeg med på holdet :)

S3 Optimeret

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
RB34det er kommet ind i kampen på BG.
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _ID=500682

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
han er lige så lam at høre på som forventet...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Med den måde han formulerer sig... hold kæft en klaphat!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Disclamer !! -
"Jeg har ingen part af, eller deltagelse i denne sag og ej heller anden kendskab til denne sag udover hvad der har kunne læses på internettet.
Og jeg kender hverken Jørn eller den anden part fra andet end internettet"

Det kan godt være han (den anden part) ikke er god til at formulere sig ..
men hvis det han siger har lidt sandhed så er det svært at tage parti i denne sag uden at have alle fakta fra begge parter ..
altså hvad er der blevet sagt og hvad er der aftalt..

Har manden solg Jørn 2 stk RB30 motore til 4.000 dkk pr stk excl. fragt og told/moms ??
så er det vel fair at Jørn betaler fragt og told/moms af sine 2 motore som aftalt

Hvis der er aftalt at frag og told/moms betales samlet og splittes lige imellem de involvered parter så skal Jørn have lov at se de officielle Fragt og told/moms papire .. hvis varens pris står på dokumenterne så kan der laves en fotokopi hvor den samt eventuelle "sporings" nummere, der gør det muligt at på anden måde få oplyst varens pris, er streget ud .

Af fragt seddlen vil det fremgå hvad vægten har været samt parkens omfang og fragtfirmas navn.. hvis prisen eller vægt/volumen ser suspekt ud så kan fragtfirma kontaktes for at få et skriftligt tilbud på hvad fragten af 2 motore (tilsvarende til de 2 omtalte motore) koster fra Australien til Danmark .. Der er selfølig forskel på pris afhængig af om det er ekspress eller almindelig levering samt hvor i Australien forsendelsen starter sin rejse og om varen skal forsikres eller ej.. men det burde alt sammen stå på fragt seddlen (afsender eller/og afsenders firma navn kan være slettet af foretnings grunde men udskibnings port/origin bør stå der) så der burde ikke være stor uoverensstemmelse i de 2 basis priser (max +- 1.000 dkk)

Nu ved jeg godt at man bare kan scanne et sådanne dokument rette i fragt priserne med photoshop og tage en kopi men så er det dokument forfalskning og ret strafbart .. i tilfældet af en retssag så kan sælger blive pålagt, via en stævning, at skulle fremføre de orginale dokumenter og i tilfældet af at de ikke kan skaffes så kan de frembringes fra fragtfirmaet samt told/skat

Det at manden tager 4.000 dkk for en motor som Jørn bagefter finder udaf at han selv ville have kunne købe i australien for 1.200 dkk, det er jo bare surt show han har accepteret prisen.. Hvis Jørn ville have undgået det så skulle han have taget fingeren ud og undersøgt priserne inden han accepterede "tilbudet"

Nu kender jeg som sagt kun Jørn her fra forummet og han har virket som en rimelig reel person, men hvis modvilien fra at betale det sidste beløb er fordi han syntes han er blevet taget i røven så er det bare ærgeligt hvis der er indgået en aftale om at hans pris på 4.000 dkk pr motor ikke inkluderer told/moms og fragt.. men hvis der er lavet en aftale om at de 4.000 dkk pr motor inkluderer told/moms og fragt så er historien jo en anden

Hvis jeg havde solgt en vare til en person for [varebeløb] dkk og at der var en klar skriftelig aftale om at der kom told/skat og fragt oveni som skulle betales bagefter ... så ville jeg da også holde på varen indtil at de sidste beløb var afregnet .. hvis det ikke skete så ville jeg sende et anbefalet brev med en ultimatium om at varen ville blive solgt til anden side hvis ikke rest beløbet var afklaret inden en hvis dato e.g. 1md .. når varen så var solgt til anden side så ville jeg sende pengene retur [varebeløb] minus beløbet fra told/skat og fragt

Mester Medlem

Supra_Jorn skrev:
Hej alle.

Tråden her, er udlukkende for at fortælle om en svindler, og anvare imod ham, men inden jeg skriver mere, ønsker jeg en administrator med på sidelinjen, da jeg ikke vil hænge nogen ud, uden tilladelse fra en administrator.

Sagens Kerne.
Tilbage i sensommeren 2008 fandt jeg på en australsk forum ud af, at der var produceret nogle RB30 motorer fra Nissan, mange troede at der kun fandtes RB25 og RB26 motorer, men til det australske marked var der lavet endnu en version på 3 liter. Jeg begyndte at skriver i dette australsk forum om hvordan jeg skulle ombygge og hvordan jeg kunne få sådanne motorer hjem, men hvad eg ikke vidste, var at der var endnu en dansker med på sidelinjen.

Jeg skrev med flere australiere om dette, og fandt ud af at der var flere tusinde motorer af denne slags dernede, og til en pris på 95-135 AUD, men de havde gået imellem 300-500.00 km.

Personen jeg blev snydt af, kontaktede mig kort tid efter, og fortalte at han også kunne tænke sig sådan en rB30 motorer, og lave et projekt som jeg ville, 1000 hk. (http://ripsracing.com/products.html)

Tråden jeg startede om RB30 i Australien:
http://www.skylinesaustralia.com/forums ... 20926.html

Personen jeg her omtaler, spurgte om vi ikke skulle købe motorerne sammen, da vi så kunne spare fragten, og han havde endvidere en ven dernede der kunne finde disse motorer, og dette svarede jeg "ja" til, kort tid efter kontaktede vedkommende mig igen, og sagde at han også havde en ven der kunne bruge sådan en motor, så ville prisen jo blive endnu mindre, da vi nu var 3 personer der skulle dele fragten, alt dette i starten af september 2008.

Tiden gik, og jeg hørt kun nogeto disse motorer, hvis jeg kontatede vedkommende, for at rykke for disse motorer, da jeg havde tilmeldt mig DHB09 med 4WD og over 800hk, alt var på plads, blot motorblokken fra RB30 manglede.

Jeg får ofte svar fra vedkommende, at disse motorer er på vej, står på en kaj i australien, og får også tilsendt MMS med billeder af 4 motorer på 2 paller, men aldrig en dato på afrejsedag eller TT nummer, men til tods for dette, valgte jeg at have fuld tillid til personen, da ha altid var flink og venlig.

Sidste fredag, d. 06-02-2009 spurgte en god ven mig om, hvornår mine motorer kom, da jeg nu fik ravlt hvis eg skulle nå at bygge en 800HK motor til DHB, og vi snakkede frem og tilbage om dette, og her fortalte jeg vennen, at prisen på motorerne var lille, 200-300 kr.,stykket, men at fragtprisen avr den dyre del af det, i alt 7600 kr., vennen kunne ikke forstå prisen skulle være så høj, da han betalte 1800 kr. for en palle, vennen sagde så, at han var sikker på at jeg havde betalt for alle 4 motorer, samt fragt, jeg var choket.

Samme dag konfronterede jeg vedkommende, og spurgte om han havde snydt mig, og vedkommende erkendte dette, og sagde at jeg kunne få mine 2 motorer, hvis jeg betalte afgiften og momsen på hans, og hans vens motorer når de kom til DK, dette valgte jeg ikke at svare på, da jeg syntes det var lidt frækt, jeg kunne jo risikere at vedkommende fik 4 motorer, hvor alt var betalt af mig.

Der gik en time, og ringede vedkommende fra et hemmelig nummer, og spurgte lige ud, uden at præsentere sig. "Vil du betale moms og afgift", og dertil svarede jeg selvfølgelig "Nej", dertil svarede han "Så har du mistet 2 motorer, og alle dine penge"

HVad gør jeg her.!!!
starten på denne tråd beskriver vel udemærket hvad JØRN mener der er aftalt. MVH søren

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
En lille tråd mere på BG teamSX
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... 4545#REPLY

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Stein Bagger var også en flink fyr...

...og folk kunne da også bare havde lade være med at handle med ham, de vidste vel hvad de sagde ja til, eller gjorde de?

Handler som denne indgåes med en fælles forståelse for hvad der er ret og rimeligt, det der er foregået, som jeg ser det, er at der er en SLIMET OPPOTUNIST der har spottet en mulighed for at plukke en velmenende LÆS: samarbejdspartner for hans penge.
Der er utallige eksempler i historien på denne uacceptable måde at opføre sig på, i værre tilfælde har offret måtte gå fra hus og hjem, imens synderen går fri pga. Juridiske spidsfindigheder, DET SKAL STOPPES!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
Stein Bagger var også en flink fyr...

...og folk kunne da også bare havde lade være med at handle med ham, de vidste vel hvad de sagde ja til, eller gjorde de?

:gnaek:

Ravnen skrev:
Handler som denne indgåes med en fælles forståelse for hvad der er ret og rimeligt, det der er foregået, som jeg ser det, er at der er en SLIMET OPPOTUNIST der har spottet en mulighed for at plukke en velmenende LÆS: samarbejdspartner for hans penge.
Der er utallige eksempler i historien på denne uacceptable måde at opføre sig på, i værre tilfælde har offret måtte gå fra hus og hjem, imens synderen går fri pga. Juridiske spidsfindigheder, DET SKAL STOPPES!

Ja det lugter lidt sådan .. men hvis det modparten skriver passer så er den pris på de 4.000 dkk pr motor den samme pris som modparten skulle have betalt for en motor fra Jørn hvis det i første omgang var lykkeds Jørn at få en aftale på plads med at få dem hjem fra Australien .. og du skal da ikke fortælle mig at Jørn ikke har haft lagt lidt oven i den indkøbspris han havde kunne skaffe de RB30 motorer til for uforudsete udgifter og lidt for besværet... dog næppe i samme størrelse som hvad modparten har gjort her .. og Jørn havde nok næppe kunde finde de motorer til meget under 4.000 dkk ellers ville han vel ikke gå med til den pris... e.g. hvis han havde set at de blev handlet til de 200 - 300 (*) som han skriver i første indlæg og som er den pris han nok har fundet dem til efter han har købt dem af modparten

(*) Tror Jørn har glemt at skrive at de priser er i AUD .. og ikke i DKK .. men hvis de er i DKK så er det nok en and
200 - 300 AUD svarer til ca 750 - 1 130 DKK

Titel:
Moderator

En snedig måde at fikse en hævn på ville være at fylde en 20fods container med RB30 motorer af netto 2-300kr, betale en container hjem fra Australien, moms, told, m.v. og ganske enkelt oversvømme markedet i Europa med RB30 motorer.

Mandens 4x motorer er pludseligt noget dyre, ikke så sjældne, og Jørn kan i samme go lave en hjemmeside med beskrivelsen af hvorfor han dumper prisen på disse motorer, og få manden kendt i europa som fusker.

Er der motorer nok i den container(læs fyldt 20fod!) så er told+moms+fragt ikke en voldsom udgift pr motor når de indhandles til 2-300kr.(hvis det virkeligt er rigtigt!)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time