Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 19:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2008, 21:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Feldthaus skrev:
@ HenrikGM

Du misforstod mig vidst temmeligt meget.
Min mening var at hjælpe med at få rettet reglerne til, således det er muligt at bygge en EU bil således den kan godkendes til at køre stærkt. I siger det er umuligt med nuværende reglement, så det må der kigges på.

)


Prøv feks at se hvilke krav der skal til, når der kommer 4hjulstrukne biler.
Vi snakker trods alt om biler der LÆGGER UD med at køre en midt9 tid, vel at mærke på en upreppet bane. Der kan ingen SFI dele fåes.

Masser af § i det oversatte reglement kommer fra USA, tilskrevet USA biler, incl de svagheder et 50år gammelt design har. Bilindustrien er trods alt kommet et stykke siden. Det samme burde have sket med reglementet.

Dernæst kommer at man forsøger at kopierer USA regler og krav til Danmark. Faktum er at det ikke kommer til at ske i DK, medmindre nogen kommer med en sæk penge.
Accepterer vi derimod at det organiseret lovligt race der idag bliver kørt på lukkede flyvepladser er toneangivende, og skriver regelsættet til de biler, under de forhold, SÅ er der en chance for et regelsæt der kan, skal og vil blive overholdt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 07:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
@ HenrikGM

Kan vi nu ikke tage det problem når/hvis det kommer. Jeg drukner i sager, hvis i vil have alting ændret på en gang :grin:

Lad os nøjes med at tage sager som er aktuelle. Det tror jeg vi får mest ud af, da man så kan se at der sker noget i og med at vi får nogle af de ændringer der skal til her og nu.

Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 08:55 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Feldthaus skrev:
Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Jeg tror HenrikGM snakker om Lars' røde Evo som debuterede i år med 9-sekunders tider og endte som vinder af DHB.

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 09:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
John Sahl skrev:
Feldthaus skrev:
Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Jeg tror HenrikGM snakker om Lars' røde Evo som debuterede i år med 9-sekunders tider og endte som vinder af DHB.

.


Okay, det var jeg ikke klar over. Har været lidt på sidelininen i 2008 p.g.a. for meget arbejde. :(

Lars må melde sig hvis han har brug for hjælp. Jeg vil helst ikke have sagerne leveret af andre end bilejerne selv. Dette er for at sikre at detaljerne er 100% korrekte.

En ting, som i skal tænke over selv om det er en standard/næsten standard bil er, at de er ikke bygget til at få monteret store slicks og ræs på preppet bane. Det må give nogle belastninger, som fabrikken ikke regner på når de laver en bil til serieproduktion og landevejskørsel.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 09:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Feldthaus skrev:
[Lars må melde sig hvis han har brug for hjælp. Jeg vil helst ikke have sagerne leveret af andre end bilejerne selv. Dette er for at sikre at detaljerne er 100% korrekte.


Måske er det en idé at gøre det her lidt mere "anonymt".
Det er nok ikke alle der har lyst til at udstille sig selv, og sige: hey - jeg har kørt så og så stærkt, selvom min bil ikke er godkendt til det. Og så risikere at blive afvist til næste race.
Eller hva?
mail@horsensracing.dk

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Senest rettet af morten jønsson 16 aug 2008, 10:14, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 09:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
John Sahl skrev:
Feldthaus skrev:
Men hvis du har bilen der kan lave en midt 9 sekunder standard, så kommer du bare med den, for den vil jeg sgu´ have en tur i :gnaek:


Jeg tror HenrikGM snakker om Lars' røde Evo som debuterede i år med 9-sekunders tider og endte som vinder af DHB.

.


Okay, det var jeg ikke klar over. Har været lidt på sidelininen i 2008 p.g.a. for meget arbejde. :(

Lars må melde sig hvis han har brug for hjælp. Jeg vil helst ikke have sagerne leveret af andre end bilejerne selv. Dette er for at sikre at detaljerne er 100% korrekte.

En ting, som i skal tænke over selv om det er en standard/næsten standard bil er, at de er ikke bygget til at få monteret store slicks og ræs på preppet bane. Det må give nogle belastninger, som fabrikken ikke regner på når de laver en bil til serieproduktion og landevejskørsel.


Den EVO kan ikke gøres meget mere sikker end den allerede er, spørgsmålet er om der står SFI de "rigtige" steder, men jeg kan da bare spørge Lars om der er nogle detaljer vi skal se på...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 09:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
Den EVO kan ikke gøres meget mere sikker end den allerede er, spørgsmålet er om der står SFI de "rigtige" steder, men jeg kan da bare spørge Lars om der er nogle detaljer vi skal se på...


Mener du denne påstand helt seriøst?
Går en EVO aldrig i stykker?
Vil man altid overleve en ulykke i en EVO?
Det sikreste vil ALTID være (uanset bil) at lade bilen stå i garagen. Motorsport er altid et kompromis mellem fart og sikkerhed. Glem det aldrig!

Du meget gerne spørge Lars om det er noget vi skal gøre noget ved, men hvis han ikke er interesseret, så lad det ligge til der et problem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2008, 20:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lad nu vær med det der! prøv at svar på hvor hurtigt en 4cyl 4wd bil må køre efter ET regler. når du har svaret kan du så selv bedømme om der er et problem. MVH søren lige hjemkommet fra MEGA RACE PÅ VANDEL


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2008, 07:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
lqs skrev:
lad nu vær med det der! prøv at svar på hvor hurtigt en 4cyl 4wd bil må køre efter ET regler. når du har svaret kan du så selv bedømme om der er et problem. MVH søren lige hjemkommet fra MEGA RACE PÅ VANDEL


Helt Simpelt:

Tærrængående 4WD må køre ned til 12.00 sekunder
Permanent 4WD UDEN mellemgearkasse/reduktionsgearkasse må køre ned til 7.50 sekunder.

Hvor er problemet for EVOén i forhold til disse regler?

Kilde: Teknisk reglement dragracing kap. 88-29. bagaksel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2008, 09:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Feldthaus skrev:
lqs skrev:
lad nu vær med det der! prøv at svar på hvor hurtigt en 4cyl 4wd bil må køre efter ET regler. når du har svaret kan du så selv bedømme om der er et problem. MVH søren lige hjemkommet fra MEGA RACE PÅ VANDEL


Helt Simpelt:

Tærrængående 4WD må køre ned til 12.00 sekunder
Permanent 4WD UDEN mellemgearkasse/reduktionsgearkasse må køre ned til 7.50 sekunder.

Hvor er problemet for EVOén i forhold til disse regler?

Kilde: Teknisk reglement dragracing kap. 88-29. bagaksel




får den ikke problemer med akslerne?

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team