Saab-Daniel skrev:
Hvis man vil køre under DASU, så skal man da vel for pokker overholde reglerne som DASU sætter op? Alternativt skal DASU så godkende de tillægsregler som DHB sætter op.
Korrekt - og DASU har netop godkendt DHB-reglementet - det er meget normalt.
Citat:
MEN, hvis DHB kan få godkendt de ting de sætter op her, hvad er så formålet med streetrace-reglementet i det hele taget?
Et generelt reglement at afholde motorløb efter, hvor det er relativt nemt at få det godkendt af DASU. De har den holdning at overholdes et pågældende reglement, så kan de stå inde for sikkerheden.
Skal der afviges fra det skal det vurderes fra gang til gang, og det er jo selvfølgeligt et større menageri, man kan ikke være sikker på at få det godkendt, etc. etc. Så det er jo kun en fordel for arrangerører at der findes et generelt reglement - vil man udenfor dette, ja så bærer man en højere risiko for at det ikke godkendes.
Citat:
Konklusionen må således være, at DHB HAR fået sær-regler godkendt af DASU, at man lige pludseligt ikke behøver at have en licens for at køre under 11sekunder i DASU-regi, at man lige pludseligt godt må køre med et ikke-godkendt bur (godkendt i DASU-regi, forståes), og at der sættes specielle regler op, for break-out...
Du er ikke sådan at narre hva'?

.
Citat:
Er det bare et spørgsmål om at have et stort nok arrangement???
Daniel.
Næh - det er et spørgsmål om at tage det enkelte tilfælde med DASU. De er trods alt det "organ" i Danmark der af staten er autoriseret til at håndtere motorløb.
De laver generelle reglementer, og kan godkende andre reglementer sikkert efter en eller anden procedure. Men de har stadig forpligtelser i forhold til staten da de jo netop er dem der har lov til at organisere motorløb osv. - så tro ikke at de bare godkender hvad som helst.
Der er i øvrigt et årligt eksempel indenfor klubrally hvor DASU dispenserer for klubrallyreglementet. Nemlig kalkprøverne i Faxe. De køres mere eller mindre efter klubrallyreglementet, men underlaget lever ikke op til reglementet. Det er der dispenseret for mod at bilerne skal være udstyret med et bur - dog ikke godkendt.
Det er et relativt lille arrangement - næppe over 50 biler vil jeg tro - og publikummer er der meget få af og der af følgende publikumsindtægter er det formentlig også ganske småt med.
Det er helt normalt at der kan laves særregler - det er kun et spørgsmål om at tage dialogen med dem - og så skal ens argumenter selvfølgeligt give mening.
Det virker ærligt talt som om der er nogen der har meget travlt med at være fornærmede over at der er nogen der er lykkedes med at gide at gøre et stykke arbejde for at få et par dispensationer igennem.
Jeg kan ikke helt forstå hvorfor den negative stemning?