Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Havneren skrev:
[Det eneste der skiller sig ud og det eneste der får folk til at kører til DHB, er, at de store menneskemængder, den træf agtige stemning og den store medie dækning. Man kan resikerer at komme med i blade og på DVD´ER. Jeg tror altså det er et stort trækplaster for mange.

Mange at de hurtigste biler er jo allerede med til P-K-J, men opmødningen fra den sidste 1/3 del af Danmark er simpelthen alt for dårlig som det er nu. Og jeg forstår dem faktisk godt. Det er en noget dyere udgift.

Hvis P-K-J skulle stable en Danmarks Hurtigste Bil på benene. Hvad ville man så forvente? Et weekend arrangement? Tribune pladser? 5.000 mennesker, osv...

Jeg kan ellers godt lide ideen med at, hvis man f.eks. har 3 P-K-J løb om året, at de første to så blev afholdt som en slags kvalifikations runder på tiderne.
Ved det sidste løb i året ville Danmarks Hurtigste Bil så blive kåret i Pkj regi. Fin tanke... Men blot en lidt øv ting.... Igen fores venner fra den sidste 1/3 af Danmark. Nu skal de så over broen flere gange - Det er svært at lokke dem til det er jeg bange for.

V/h Christian

Well, den sidste 1/3del kan da fint finde herover til DHB, så hvorfor de ikke kan til PKJ er jeg ret uforstående overfor. Hvis de ikke gider køre herover, så må de jo vælte et par højhuse så der bliver plads til en bane derovre, eller lokke en flyveplads med på ideen.

At dømme efter hvor publikum placerer sig til DHB(hvad er det nu det står for?), så ser jeg en voldsom overvægt at meget unge knægte, og øboerer samlet i store skarer for at se en skrigene kommentator pisse på en stykke indhegnet asfalt og hovedattraktionen er en gammel bil de så forsøger at slå ihjel med skiftende held. Altimens folk står som sild i en tønde i flere meter tykt lag for at se et lille bitte glimt af lidt hjulspin, eller en bil der kan køre bundgas i 5minutter. Vildt.....

Jeg synes DanmarksHurtigsteBil er ved at være lidt udvandet. Det er nærmest blot blevet en biting i en stort show der handler om alt andet en race. Desværre, men vi kan jo håbe det bliver bedre iår, og at de hurtige biler også har så hurtige kørere at de nåede at melde sig til.

Men jeg håber da det bliver mindst ligeså godt som sidste år. jeg fik da ansigt på et par stykker herinde fra, og så lidt godt race ind imellem.

Hvis man laver DHB med tidstagninger den ene måned og selve DHB den anden måned - Så skal de jo over bækken flere gange for at deltage. Desuden TROR jeg, at den "manglende" traf agtige stemning til P-K-J (kun endags arrengementer), er skyld i at den sidste 1/3 del vælger at ofre bro pengene til et større arrangement.

Det lyder jo som om du har stået som sild i en tønne til DHB sidst år :lol: . Skulle du alligevel ned og se, hvad alle de mennesker lavede der nede? (Ja... Det ved jeg jo for jeg var med :cry: , og sikke dog et gedemarked).

ja

ja

Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Havneren skrev:
[Det lyder jo som om du har stået som sild i en tønne til DHB sidst år :lol: . Skulle du alligevel ned og se, hvad alle de mennesker lavede der nede? (Ja... Det ved jeg jo for jeg var med :cry: , og sikke dog et gedemarked).

Chr

Ja, det er vel naturligt nok at undersøge hvad de tusindvis af mennesker som brænderplads tiltrak egenligt så på. Her kan man så konkludere at bare der er mennesker nok der ser på noget betænkeligt dårligt underholdning, så kommer der flere til, og flere, og flere.....
Ren massesuggesion.(forbehold for korrekt stavemåde)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

HAHAHA... Ja... Det må være den konklusion vi kan drage af vores lille observation til DHB 2005. Den eneste grund til vi var der ovre og kigge var ren videnskabelig... Selvfølgelig.

Titel:
Mester Medlem

Dr.Jones skrev:
Havneren skrev:
Det har den da væet før... Jeg har vidner (video).

Må man se? evt sende det på mail jonas@legal-streetrace.dk

Aaaaa... Kunne det så ikke finde på at havne på nettet. Det tror jeg ikke Mads og jeg ville være alt for glade for når det nu kunne undgås så nemt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
jeg kan nu godt se det fede i brænderpladsen, men jeg sprang jo så også 8 dæk dernede... dæk afbrænding blir aldrig en sport, og aldrig så spændene som race, men jeg syntes nu at det er god underholdning.

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Nu vil jeg da lige sige at dem af os herovre fra djævleøen, som virkelig godt gider, og brænder for at køre ræs, kommer og deltager i alle de ræs der bliver arrangeret over på halvøen der er landfast med tyrkerne.... :wink:

Om det er jylland, sydsjælland, nordjylland, eller Malmø for den sags skyld, afholder ihverttfald ikke mig for at dukke op til ræs.

Og dem af jer som jeg kender herinde, plus andre øboer holder sig sig sgu heller ikke tilbage.

Men det er også os der ligger i top ti, for forhjulstræk klassen med tryk.

Min erfaring er også at alle endre i DK som ligger i eller omkring top ti, uanset hvilke klasse vi taler om, de kommer uanset hvilket ræs der er tale om og uanset hvor det ligger.

Og så kan jeg da ihvertfald konkludere at de er de "rigtige" biler der kommer til stævnerne.

De andre bliver der jo ganske automatisk luget ud i.

Så jeg er enig i at DHB i år, ligger op til en ganske forfærdelig skandale, i mangel af bedre ord.

Men lad os hvad de kan trylle frem til os....

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem

Nu har jeg været med til de fleste af P-K-J racene. Jag har kendt mange af de hurtige biler der har været der og det er næsten altid de samme og sjældent fra den sidste 1/3 del. Som jeg ser P-K-J race er de 75% fremmødte altid de samme og ikke bosadt meget længere væk end en ca 200km måske (det er en påstand) og inden dyr bro i mellem.

Har du været til P-K-J race? Hvilken bil kører du i?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
er der noget specielt i at nive en ferarri? min bedste tid til DHB 2005 var 0,3 sek bedre en den ferarri der ved derovre... og i år bliver tiden bedre.

Titel:
Moderator

Havneren skrev:
HAHAHA... Ja... Det må være den konklusion vi kan drage af vores lille observation til DHB 2005. Den eneste grund til vi var der ovre og kigge var ren videnskabelig... Selvfølgelig.

Ja, naturligvist. Hvad ellers?? ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Yugo Turbo skrev:
er der noget specielt i at nive en ferarri? min bedste tid til DHB 2005 var 0,3 sek bedre en den ferarri der ved derovre... og i år bliver tiden bedre.

Hahahahaha - Lasse. :D Frejdig som altid. :wink:

Nu var du også kun 3 tiendedele hurtigere end mig!

Men i år for du ikke lov til at køre fra mig! Bilen bliver lettet betragtelig for vægt, plus den får en seriøs hk forøgelse.

Der ER kun en der have titlen som DK´s hurtigeste .... :wink:

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time