Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Jeg kender ikke så meget til streetrace, men følger alligevel lidt med på sidelinien.
Derfor har jeg et par, måske noob, spørgsmål, der melder sig.

1. Hvad er forskellen i dragrace og streetrace egentlig? Jeg kan ikke se ideen i at lave en "ny" sportsgren, der ligger klods op ad en gammel og eksisterende sport.
1a. Er det for at undgå kedelige sikkerhedsregler?

2. Hvis det er så stort et problem, at der ikke køres med lim, hvorfor kører man så ikke bare dragrace?

3. Det samme spørgsmål melder sig også ved andre krav, der gør at en bil ikke hører med i reglementet, dæktyper evt lygtekrav osv.

Som jeg læser ordet streetrace, er det fordi der skal køres på asfaltveje, offentlige eller private.
I mine uvidende øjne hedder det ikke hverken fremskridt eller tilbageskridt, men forandring, i retning af en "anden" sportsgren.

Hvis man kigger lidt(meget) tilbage i tiden, kunne jeg levende forestille mig, at de første seriøse dragracere, havde en diskussion meget lig denne her?

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Spirillen skrev:
Som jeg læser ordet streetrace, er det fordi der skal køres på asfaltveje, offentlige eller private.
I mine uvidende øjne hedder det ikke hverken fremskridt eller tilbageskridt, men forandring, i retning af en "anden" sportsgren.

Enig. Man kan vel også meget firkantet sige at streetrace er (tænkt at være) med biler som kan opleves ude på offentlig vej og dragrace så snakker vi tit om køretøjer bygget specielt til at køre 1/4 mile og de kan ikke ret meget andet. I din verden er det vel lidt som at sammenligne det formula-offroad du køre, med når folk har offroad konkurrencer i lettere modificerede og indregistrerede Jeep's, Landrover's osv. I ville sikkert heller aldrig blive helt enige om en fælles bane. :D

Der er vel intet underligt i at folk der har dragracere eller meget ekstreme "gadebiler" ønsker lim. Det er jo quartermilesportens svar på doping. Man kan godt uden, men opgaven bliver sværere og resultaterne bliver ikke helt så fantastiske. Forgængeren for limet bane var i øvrigt brug af "gold dust"...... :tooth:

Titel:
Mester Medlem

Gearhead skrev:
Så vidt jeg ved er det en konkurrence hvor det gælder om at finde danmarks hurtigste bil.

DHB = Danmarks hurtigste bil.
Danmarks hurtigste bil = Skal bruge greb.
Greb = preppet bane / track bite.

Danmarks hurtigste bil er vel Andersenracing's? 4 hjul og en motor = det er en bil! :gnaek:

I øvrigt er DHB da vist nu blevet delt op i 2 titler. DHB og DHGB hvor den sidste er titlen som danmarks hurtigste gadebil. Så der er vel en 2 i 1 konkurrence, en for gadebiler og en for "rigtige" dragracere. :)

Titel:
Mester Medlem

Westmus skrev:
Gearhead skrev:
Så vidt jeg ved er det en konkurrence hvor det gælder om at finde danmarks hurtigste bil.

Danmarks hurtigste bil er vel Andersenracing's? 4 hjul og en motor = det er en bil! :gnaek:

I øvrigt er DHB da vist nu blevet delt op i 2 titler. DHB og DHGB hvor den sidste er titlen som danmarks hurtigste gadebil. Så der er vel en 2 i 1 konkurrence, en for gadebiler og en for "rigtige" dragracere. :)

ja og det er jo nettop der problemerne opstår, det er næsten umuligt at slå 2 fluer med 1 smæk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

faktisk er der ikke adgang i reglementet for "rigtige drag racere,,

så et eller andet sted så er det igen en mellemting,,,topfuel er det jo ikke ligefrem ;-)

reglementet forlanger stadig at det skal være noget der ligner en rigtig bil, altså ikke dragsters og funnycars,,

så ja der er mange bøjninger af race, mellem lovlige gadebiler og dragrace,,,

intet under det er svært for alle at blive enige :grin:

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
..reglementet forlanger stadig at det skal være noget der ligner en rigtig bil...

Jep "unlimited" må jo være noget ombyg på det her niveau! :rock:

www.youtube.com/watch?v=lwF-kr91uxU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

nah det der er en Outlaw bil :wink:

Titel:
Moderator

Captain Slow skrev:
faktisk er der ikke adgang i reglementet for "rigtige drag racere,,

:

Arh, lad os lige snakkes ved om det når arrangementet er afviklet....

I praksis så er der nu nok adgang.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Westmus skrev:
Gearhead skrev:

Andersenracing er mere ind velkommen til at køre (efter min mennig) dog kun som show :rock: Det bliver nok svært at smide en top fuel dragster under kategorien bil :gnaek:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

det hører vel lidt med i ligningen at det man anser som gadebiler i danmark,
har meget trange kår angende tuning, modsat andre lande hvor gadebiler er meget mere hårdtpumpede, men stadig gadelovlige.

det gør unægteligt at skulle det være 100% gadelovlige biler der stillede op, ville det godt nok blive kedeligt.

set i det lys, er man faktisk pisket til at "melde" sig ud af street race allerede inden man er igang, hvis man vil køre ret meget under 13 sekunder, i biler der er mulige for almindelige dødelige at erhverve

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time