Ravnen skrev:
Brian, du mangler tydeligvis selv noget perspektiv, "dine søde muslimske naboer inde ved siden af" er altså ikke nok til at overbevise mig om at der ikke er et problem vi ikke generelt kan henholde til muslimer og deres handlinger og er du i tvivl, så kig på statistikkerne, de lyver ikke.
Jeg forventede såmænd heller ikke mirakler (underforstået så forventede jeg ikke at du skruede ned for generaliseringen)...
Du kender godt den om statistik ik'? Der findes mange slags løgn - statistik er én af dem...
I virkeligheden er statistikken ikke så meget problemet, som brugen af den.
Men hvad er det jeg skal kigge på? Du sidder og siger de ikke lyver - lige nu er det mest nogle tomme tønder som buldrer rigtigt godt - hvad med nogle af de fakta du mener der er derude?
Citat:
Citat:
...Problemet er underuddannelse, manglende integration, etc... og det er uanset race og religion - og derfor gælder det også danskere.
Er det nogen sinde faldet dig ind hvorfor muslimer er overrepræsenteret her?
Hvem siger at de er overrepræsenteret her (udover DF og Johnny H. fra Greve)?
Og hvem siger at de er overrepræsenteret fordi de er muslimer?
Nu snakken går på statistik, så kan du læse denne artikel:
http://www.information.dk/171663Det går jo ret hurtigt med at finde frem til at der er eksempler på at indvandrere er bedre til at bryde ud af mønsteret som ikke-uddannet familie, end danske familier er...
Problemet er jo stadig ikke at de er muslimer i sig selv. Men rigtigt mange af de indvandrere vi har her i landet (som vi i nogen grad selv inviterede for år tilbage), kommer fra nogle jævnt kummerlige kår, i håb om et bedre liv. Derfor er de ringe uddannet - ikke fordi de er muslimer...
Citat:
Det er de færeste mennesker er har prærefencer for at hade muslimer, men når man gang på gang læs: også på førstehånd, ser hvad vi er oppe imod, så kan det ikke undgås at man begynder at reagere...
Jeg har ikke noget problem med det at reagere. Men det er ude af proportioner. Som sagt: jeg er helt enig i at der er et problem. Men det er ikke et problem med at nogen har en bestemt religion - det er et problem med at denne gruppe mennesker - uanset etnicitet - ganske enkelt ikke fatter en bjælde.
Men det har ikke en skid at gøre med muslimer som sådan. Og det er derfor JEG reagerer på DINE udtalelser.
For de er den fulde definition på at være racistiske: Du beskylder en hel gruppe mennesker - på ... hva' ved jeg... 1 millard mennesker? for at være uintelligente og røveriske. Dette alene baseret på hvordan et lille udsnit tosser render rundt og skaber sig.
Jeg forstår godt at du er harm på tosserne - men din udtalelse ER racistisk hvad enten du vil det eller ej.
Citat:
...og det faktum kan dine "velintegrerede naboer" ikke ændre på...
Hvad er det for et faktum vi debaterer her? At der er nogle tosser der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt? For så er vi enige...
At alle muslimer er sådan? For så mener jeg selv du lige har skudt dig i foden - hvis jeg har velintegrerede muslimske naboer, så kan alle muslimer i sagens natur ikke være nogle tosser vel?