Citat:
Konkret spørgsmål til dem der mener vi skal kunne køre hurtigt "uden regler":
Kan disse biler køre til et streetrace arrangement med sikkerhedsudstyr som til breakout på 11sekunder, aka dasus streetrace reglement?
http://www.raceworks.com/video/online/2006/orlando/2005Bemærk venligst at der her er tale om indregistrerede,forsikrede biler. Altså karrosseribiler på nummerplader, præcist ligesom flere danske "streetracebiler".
Synes ikke rigtigt at man kan sammenligne bilerne fra videoen, med biler der kører på de danske 402 meter baner og samtidigt bliver kaldt "StreetRacers", og så kører de også værsentlig hurtigere, så vidt jeg ved, kommer enkelte DK biler op på ca. 235-240 km/t, og slet ikke ned i nærheden af 8 sek.
Men jeg kan da godt give ret i at nogle af bilerne der kører på de Danske 402m baner, kunne være bedre hvad sikkerhed angår, både for ejerens skyld, og ikke mindst publikum, officials langs banen med mere.
Spørgsmålet er: Hvem kan diffinere hvad en "StreetRacer" er.!
Helt klart, mange af gengangerne ved DHB, forsøger selvfølgeligt at forbedre der egne tider, slå visse konkurrenter i ens egen klasse, og deres skrues på bilerne hver vinter, bilerne bliver hurtigere og hurtigere, og får højere udgangshastighed, her skal man selvfølgeligt også tænke på sikkerheden når man bygger på sin bil om vinteren, de 2 ting skal selvfølgeligt følges ad.
Det er helt klar min holdning, at der skal klasseinddelinger til udover de der er der i dag, forhjul m/tryk, 4 hjulstræk osv.
Og de skal laves efter de tider skal bliver kørt, eks.
14+ sek.= Reglerne #1-#2 osv.
13-14 sek.= Reglerne #1-#2 + #3-#4.
12-13 sek.= Ovennævnte regler + Reglerne #5-#6.
Vi har også folk i denne tråd, der kører nogle hurtige tider, hvor bilen nok også burde være bygget langt mere forsvarligt, så kig ud i garagen og gå et par runder om bilen, og se om den såkaldte "StreetRacer" derude, ikke også kunne bygges bedre.
Personligt synes jeg at Breakout er en glimrende ide, jeg har set mange af disse løb i udlandet, bla. USA og Australien.
Men hvis der indføres Breakout til DHB, har vi så ikke fjernet lidt af pointen ved DHB "Danmarks
HURTIGSTE Bil".!
Breakout vindes at ham der kommer hurtigst ud af starthullet, en 13 sek bil kan vinde over en 10,5 sek. bil, hvis bare føren i 13 sek. bilen får en 10/1000 sek bedre start end ham i 10,5 sek bilen.
Er vi så ikke henne hvor DHB skulle ændres til "Danmark Hurtigste
KØRER" .... "Danmarks Bedste
STARTER"
Er vi mennesker ikke skabt således, at vi ikke bryder os om ændring, tiltag, fornyelser, uden at vi skal brokke os.
Citat: Død fisk flyder med strømmen, og de stærke fisk svømmer imod strømmen.
Ha en fed weekend.