Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 apr 2025, 15:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Mark skrev:
att Hartvig

Det lyder som om du tuder lidt lige nu, hvis det ikke er gået op for dig så er DHKB et arrangement for Danmark Hurtigste KLUB Bil, så det er da 100% fair den måde det blev afviklet på som altid, og deres arrangement har altid taget udgang i kørene og ikke en masse lamere der skal stå og kigge på som til DHB de kan tjene en masse penge på, og gå i vejen for kørene.

Har ingen interesse i at køre 201m da turboen knapt nok når at spoole op inden banen er overstået.

Det jeg og flere kan konkludere er at PKJ er klart den bedste streetrace arrangør i DK.

PKJ keep up the good work :D

Jamen det er jeg egentlig ikke uenig i - PKJ har i årevis arrangeret gode Streetrace arrangementer på Vandel det er overhovedet ikke til diskussion - og denne tråd skal ikke endnu en gang udvikle sig til en PKJ vs. Streetracing.dk battle - det er ikke til gavn for nogen parter, så jeg beklager min del at tuderiet hvis det generer nogen :oops:

Back to business - det vi snakkede om var at lave et supplement til "havnefesten" DHB, hvor fokus er race på distancen - godt socialt samvær uden det hele skal drukne i bajere og patter (ikke at jeg har noget imod nogle af delene - det skal blot være hver for sig IMO).

Hvis et sådant arrangement skal kunne løftes og lykkedes, så tror jeg at en farbar vej er et tæt samarbejde med de forskellige alternative arrangører i Danmark, herunder f.eks. PKJ, Holeby og Streetracing.dk.

Og i en sådan sammenhæng skal jeg være den første til at lægge "tuderiet" på hylden og bidrage positivt til at vise Danmarks politikere og andre beslutningstagere at Lovligt Streetrace er en sport der er kommet for at blive - og at sportsgrenen sagtens kan afvikles uden det hele skal pakkes ind i bearbust og nøgne chicks.

Hartvig

Den må jeg sku også lige kommentere... Du har helt ret Hartwig!!! Ingen får noget ud af en "battle" klubber, foreninger og initiativtagere imellem - INGEN!

Kunne man forstille sig holeby, PKJ og streetrace.dk lavede hver deres arangement på forskellige datoer... Disse som kvalifikations løb til et større samlet arrangement - Et arrangement som klubberne i fællesskab arrangere i et centralt sted i DK? Vi har før snakket om noget lignende her på PP.

Nu sidder jeg jo bare og tænker højt - Det kan jeg jo sagtens... Det er jo ikke mig der står med alt det praktiske bøvl.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Havneren skrev:
Ok Hartwig - Det må jeg gide dig. Det er mange starter - Dvs. der mangler lidt info... Evt. lidt dokumentation - 900 starte på de samme 6 timer som pkj? Dvs... 2,5 starter pr. min i gennemsnit... Godt nok kører i kun 201m og kan spare lidt tid der, men med mindre i sender de næste biler afsted før de andre har forladt banen mener jeg ikke det bør kunne laqde sig gøre det der...

Ja.. Og når jeg siger starter mener jeg jo HEATS og ikke enkelt biler. Bare lige for at slå det fast :D

V/h Chr

Okay - daffede lige 2 år tilbage i resultaterne og der var 1182 starter og 591 tællende heat i Randers første gang og dokumentation kan du finde her www.racetiming.dk/resultater/randers1.htm

Det har altid været en målsætning for Streetracing.dk at afvikle så mange starter/heats som overhovedet muligt - det er jo det deltagerne betaler for :!:

Og med det nye bane layout i Aalborg forventer vi faktisk til næste løb at kunne afvikle fuldkommen uforstyret uden afbrydelser (hvilket vi faktisk havde på Randers 1) og derfor er det med 3 heats pr. minut ikke urealistisk at nå op på +1000 heats. Eller med 100 biler biler 10 starter til hver og sådan kan man bare regne videre.

Tænk så på hvis PKJ og Streetracing.dk stillede deres anlæg op ved siden af hinanden på Vandel - så kunne man dælme høvle noget streetrace af :D

Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Py-ha ....... så kom vi tilbage igen :lol:

Citat:
Kunne man forstille sig holeby, PKJ og streetrace.dk lavede hver deres arangement på forskellige datoer... Disse som kvalifikations løb til et større samlet arrangement - Et arrangement som klubberne i fællesskab arrangere i et centralt sted i DK? Vi har før snakket om noget lignende her på PP.

Nu sidder jeg jo bare og tænker højt - Det kan jeg jo sagtens... Det er jo ikke mig der står med alt det praktiske bøvl.

Det er absolut en super ide som ovenikøbet sagtens kan lade sig gennemføre allerede i år med en smule hårdt arbejde og initiativ. Alternativt kan man jo overveje det som en seriøs optakt til DHB næste år og kort tid efter en DHB Revenge - sådan lidt ligesom slutspillet i ishockey :P

Hartvig

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Men mon der kan opnås enighed om noget så simpelt som distancen?

.

Titel:
Mester Medlem

John Sahl skrev:

.

Nå ja for pokker John... Vandel er jo den eneste der køres 402m på. Jaaa... Der er nogle problemer der så skulle løses der.

Men er mere siriøst alternativ til det her pop arragement DHB. Det kunne altså være interessant! Jeg kunne godt håbe på noget sådan i hvert fald. Jeg er sikker på at der nok skulle være en kanon opbakning til det i hvert fald.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Havneren skrev:
Ok Hartwig - Det må jeg gide dig. Det er mange starter - Dvs. der mangler lidt info... Evt. lidt dokumentation - 900 starte på de samme 6 timer som pkj? Dvs... 2,5 starter pr. min i gennemsnit... Godt nok kører i kun 201m og kan spare lidt tid der, men med mindre i sender de næste biler afsted før de andre har forladt banen mener jeg ikke det bør kunne laqde sig gøre det der...

Ja.. Og når jeg siger starter mener jeg jo HEATS og ikke enkelt biler. Bare lige for at slå det fast :D

V/h Chr

Okay - daffede lige 2 år tilbage i resultaterne og der var 1182 starter og 591 tællende heat i Randers første gang og dokumentation kan du finde her www.racetiming.dk/resultater/randers1.htm

Det har altid været en målsætning for Streetracing.dk at afvikle så mange starter/heats som overhovedet muligt - det er jo det deltagerne betaler for :!:

Og med det nye bane layout i Aalborg forventer vi faktisk til næste løb at kunne afvikle fuldkommen uforstyret uden afbrydelser (hvilket vi faktisk havde på Randers 1) og derfor er det med 3 heats pr. minut ikke urealistisk at nå op på +1000 heats. Eller med 100 biler biler 10 starter til hver og sådan kan man bare regne videre.

Tænk så på hvis PKJ og Streetracing.dk stillede deres anlæg op ved siden af hinanden på Vandel - så kunne man dælme høvle noget streetrace af :D

Hartvig

Nu gad jeg selvf. ikke tælle det der, men det ser bestemt ud af mange Hartwig, men hvor lang tid er det over? Kun 6 timer?

3 heats pr. min... Altså jeg kan ikke se hvordan det i praksis kan lade sig gøre i gennemsnit at starte hver 20 sek. Bilen kører jo allene i ca 10 sek på en 201m bane. Der til kommer bremse tid plus opvarmning af dæk samt at rulle frem til prestage og så i stage. Hvordan kan det lade sig gøre på 20 sek? På et 402m bane er jeg nok på banen i mindst 1 min tror jeg. Jeg syntes PKJ får det afviklet i en fart - Jeg kan dårlig se det kan gøret hurtigere... Er det virkelig de sidste 201m der gør den store forskel?

V/h Chr

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Havneren skrev:
Men er mere siriøst alternativ til det her pop arragement DHB. Det kunne altså være interessant! Jeg kunne godt håbe på noget sådan i hvert fald. Jeg er sikker på at der nok skulle være en kanon opbakning til det i hvert fald.

Jeg er ikke uenig i ideen om at det kunne være rigtig fedt med sådan en "turnering" med en afsluttende finale, men tror ærlig talt ikke det kan lade sig gøre.. Men jeg håber da folk alligevel forsøger!

Titel:
Mester Medlem

John Sahl skrev:
Havneren skrev:

Jeg er ikke uenig i ideen om at det kunne være rigtig fedt med sådan en "turnering" med en afsluttende finale, men tror ærlig talt ikke det kan lade sig gøre.. Men jeg håber da folk alligevel forsøger!

Ok... Pga. af de lidt reviliserende tindenser klubber, foreninger og initiativtagere imellem eller pga. af praktiske anliggender mht. baner osv? Eller hvorfor?

Men ja... En "turnering". Det er da en spændende ide!

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
John Sahl skrev:

.

Nå ja for pokker John... Vandel er jo den eneste der køres 402m på. Jaaa... Der er nogle problemer der så skulle løses der.

V/h Chr

Jeg er faktisk bange for at det eneste puplikum der kommer er hovedsagligt dem der køre, hvis altså der ikke må indtages alkohol...

Det er desværre set på mange måder, fjerner man alkohol fuldt ud, fjerner man også en stor del menskere.

Puplikum kommer for at havde det sjovt, og med den holdning danskerne har så skal der sku alkohol til, ellers bliver det jo ikke nær så sjovt.

Hvor mange tror du møder op til alko-frit race? Ikke overdrevet mange...

Min egen holdning er at alkohol gerne må indtages, men det hedder bare alkohol test så snart man nærmer sig banen i en bil! Dem der er over 0.0% er ude af racet...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

HARTVIG. du skriver meget. men kun om det du gerne vil have frem i lyset!
ang. regler for generalforsamling i din forening... så findes foreningens? regler frit tilgængelige på hjemmesiden.
først STRIBEN ÅLBORG. så streetracing.... så SKIVE..... hvad bliver det næste? måske det kun er mig der kan se et uheldigt mønster? MVH. søren PKJ/NDCD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time