Megasquirt er ikke egnet til skarpe knaster med mindre man kører alpha n og det er der vist ikke meget support for på nettet. Der er ikke noget vacuum i en motor med 106-108 grader lope på knasten der skal helst 112 ellere endnu bedre 115 hvilket betyder tab af 30 hk +. Derfor at feks en ls1 giver flere heste med karburator og det betyder ikke så meget da den kun skal køre med gassen i bund. Hvis der bliver brugt indsprøjtning er det mekanisk metanol rons flying toilt som er et on off system
Spjældhusene på min bil skulle være så store at de ikke kunne være der hvis de skulle levere luft til mere end 2 karburatorer på et tunnelram
Andre grunde
Us bil ejere er født før 1980 og er derfor ikke elektronik guruer og vil derfor miste mange løb/træf pågrund af mangel på hjælp. Jeg måtte have hjælp fra en data mekaniker jeg kender og sådan en herre arbejder 60 timer om ugen + kører 7 er ræs og har 2 børn så det er ikke tit man kan få fat i ham. Almindelige auto el folk ruller med øjnene og flygter langt væk og så tager de iøvrigt 500 i timen.
Derudover har jeg brugt drejebænk fræser plansliber vandskærer og tig svejser for at lave manifold dysebro + cnc til spjældhusene lavet efter tegning tegnet i solidworks det er ikke muligt for en anmindelig håndværker. Undrer mig at en volvo ikke vejer mere for min kammerat fik godkendt hans til at trække 1500 kg på krogen. Volvoen med 255 hk skulle efter sigende være tæt på minimum for 2.4 liter men den er vist også udhulet hvor den kan da den stammer fra sverige.
Se den her han kører ret godt lige fornær det klip hvor der lige pludselig er en rød svensk ladeport efter et skarpt sving det var ikke helt billigt
Asconaen han havde endte i en gittermast så man skal have gode nerver for at køre med ham.
http://www.jubi-motorsport.dk/
Han bor iøvrigt i forældrenes kælder som cirka 40 årig for at få råd til at køre det koster kassen.