Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 09:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
sune skrev:
...Det er forresten også den primærer grund til at du officielt ikke kan syne uniballs, de er simplethen ikke designet overleve i beskidt miljø.

Kan da lige bidrage med at man til i hvert fald visse størrelser uniball faktisk kan få lukkede gummihætter til at trække uden på. Tror ikke det er nået til USA da de vist er tiltænkt til brug i bl.a rallybiler. Har set dem ved flere engelske motorsports firmaer. :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
sune skrev:
Det kommer slf. an på hvad du mener med gadebil....

det jo lige det, jeg kunne jo i teorien godt være en af dem der dukker op til ulovligt gaderæs,

selvom jeg tror der bliver lavet en hygge bil til det istedet, som er mere human.

jeg er nemlig lige nøjagtig bange for at hvis jeg skyder slæden af, at den nok ikke kører ligeud, hvis ikke jeg tænker over hvordan jeg laver mit bagophæng

jeg ved det nok falder nogen for brystet, men sådan er det med alt,
jeg befinder mig pt, i en gråzone mellem gaderæs og baneræs.
jeg ved min økonomi aldrig vil dække fuldblods ræs,
men det behøver jo ikke betyde at jeg ikke vil gøre hvad jeg kan for at matriellet er i orden. og kører bedst og sikrest muligt

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Højbjerg
Det er da bare ærlig snak, og de fleste, hvis ikke alle her inden kender helt sikkeret til problemstillingen......

Hvis det er en bil som du vil prøve at syne, synes jeg du skal lave den med panhard stag, 4 link, krængnings fætter. Men så i stedet for uniballs bruge polybøsninger i gevindender. (det samme som uniballs, bare uden stål kuglen). styrkemæssigt er det ikke noget problem, de fåes i alle størrelser. Og bilen vil blive mere gadvenlig, hvis du nogensinde har siddet i en fuldblods racerbil vil du vide hvor meget vejstøj og vibrationer der er i sådan en, det er ikke noget nogen vil have på gaden. En tidligere camaro jeg havde fik vi bygget så meget om at der til sidst ikke var noget gummi tilbage nogen steder. Den var udlidelig at kører i, og man skulle kører rundt med hørerværn på for ikke at blive tosset. (det var en meget lang tur til veståes). Første gang jeg blev trukket i min nu værende racerbil trode jeg den var ved at falde fra hinanden... men nej sådan lyder den bare, når motoren er tændt hører man det bare ikke pga åben udstødning.

Så mit råd er byg en racerbil hvis det er det du vil ha, eller byg en vild gade bil hvis det er det du vil, MEN lad værer med at prøve at bygge en racerbil til gaden, det er ikke en god ide, masser af mennesker har prøvet det og det øjeblik de fik bilen på gaden forstår de hvor forkert det er.... i min omgangs kreds er der et lille ordsprog: Alle folk tror de vil have en racerbil på gaden lige indtil de får det. Da vi er flere der efterhånden har lavet den fejl.

Dermed ikke sagt at det bliver let at syne, det vil stadig kræve konstruktive ændringer osv, hvis du slf. ikke bare snyde syner den....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
snyde,, aarrjj det må man jo ikke. :grr: >> sjovt nok har jeg 2 "ens" biler <<

syntes at for hvert svar er der 2 nye spørgsmål.

bilen blir bygget som gadebil, med fuld kabine, dog med bur (for min egen skyld)
men vil have den til at køre ligeud, og gider ikke det hele går op i røg.

derfor min interesse i drivlinie og ophæng fra gearkasse til asfalt.

det er ubeskriveligt let at lave mange HK,
men tilsvarende svært at omsætte dem til hastighed hvis man ikke kan få fat i asfalten, eller skal slippe fordi man er på vej til højre

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
Ravnen skrev:
Fandt et billede af wishbone monteret (kølerandens E12), bemærk 9" bagtøj...

Billede

Nå, den der står på museum i Esbjerg :coffee:

:popcorn:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Der Åben mellem 800 - 1600

Koleranden Online billetter

Nedenstående billetter gælder som angivet.

DKK
1 - dag Børn 3-12 år (5/4 - 25/10) 245

1 - dag Voksne 13-64 år (5/4 - 25/10) 275

1 - dag Seniorer fra 65 år (5/4 - 25/10) 245

2 - dage - Børn 3-12 år
Du får 2. dagen til kun 99,-
(Gælder 2 på hinanden følgende åbningsdage) 344

2 - dage - Voksne 13-64 år
(Gælder 2 på hinanden følgende åbningsdage) 374

2 - dage - Seniorer fra 65 år
(Gælder 2 på hinanden følgende åbningsdage) 344

2010 sæsonpas børn (3-12 år) / senior (65+ år) (27/3 - 28/11)
Inkl. fri adgang resten af 2009 470

2010 sæsonpas voksen 13-64 år (27/3 - 28/11)
Inkl. fri adgang resten af 2009 520

Læs betingelser for køb af billetter online.
Læs her, hvordan du printer din egen billet.
Læs generelle billet betingelser her.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
LOL :tooth:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvem vil dog købe en fler dags billet til at se en bil der står samme sted usamlet konstant... og endda har den nu fået et træben! :mrgreen:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
sune skrev:
Det er da bare ærlig snak, og de fleste, hvis ikke alle her inden kender helt sikkeret til problemstillingen......

Hvis det er en bil som du vil prøve at syne, synes jeg du skal lave den med panhard stag, 4 link, krængnings fætter. Men så i stedet for uniballs bruge polybøsninger i gevindender. (det samme som uniballs, bare uden stål kuglen). styrkemæssigt er det ikke noget problem, de fåes i alle størrelser. Og bilen vil blive mere gadvenlig, hvis du nogensinde har siddet i en fuldblods racerbil vil du vide hvor meget vejstøj og vibrationer der er i sådan en, det er ikke noget nogen vil have på gaden. En tidligere camaro jeg havde fik vi bygget så meget om at der til sidst ikke var noget gummi tilbage nogen steder. Den var udlidelig at kører i, og man skulle kører rundt med hørerværn på for ikke at blive tosset. (det var en meget lang tur til veståes). Første gang jeg blev trukket i min nu værende racerbil trode jeg den var ved at falde fra hinanden... men nej sådan lyder den bare, når motoren er tændt hører man det bare ikke pga åben udstødning.

Så mit råd er byg en racerbil hvis det er det du vil ha, eller byg en vild gade bil hvis det er det du vil, MEN lad værer med at prøve at bygge en racerbil til gaden, det er ikke en god ide, masser af mennesker har prøvet det og det øjeblik de fik bilen på gaden forstår de hvor forkert det er.... i min omgangs kreds er der et lille ordsprog: Alle folk tror de vil have en racerbil på gaden lige indtil de får det. Da vi er flere der efterhånden har lavet den fejl...

Vi har alle været der og idag er det er et fuldtidsjob for mig alene at prøve at få mine kunder til at forstå dette faktum før vi starter på et projekt, alligevel ender det altid med at de brokker sig over hvor mange penge de har brugt på at lære den lektie...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Det behøver jo faktisk nødvendigtvis ikke at være frygteligt fancy for at det virker. Se bare her, stiv bagaksel ophængt i 2 bladfjedre og en snorlige høj 7 sekunders tid: www.youtube.com/watch?v=cqXB19Pz1k8

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time