Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 14:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Hold da op - det er da bare totalt cool med en masse ballade og drillerier i en så vigtig tråd - racet i Holeby får jo mega meget opmærksomhed på den konto :tooth:

NOT :!:

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
lqs skrev:
prøv at henvise til, hvor det er denne tråd, tager den retning du beskriver? MVH søren

Umiddelbart her.

HenrikGM skrev:
Hartvig skrev:
og publikum står sikkert bag et rigtigt hegn.

Hmm....mener du at publikum er beskyttet mod bilerne med den sætning, eller at bilerne er beskyttet mod publikum?

Jeg forstår bare ikke at der skal stilles spørgsmål ved ting allerede inden eventet kører. Det er sgu da pessimistisk.
Man må jo gå ud fra at arrangøren har styr på tingene.

Titel:
Mester Medlem

det du sætter ind her er jo taget ud af en sammenhæng. hvor der bla står om en RIGTIG ambulance! hvordan ser en FORKERT ud?
ambulancen er en betingelse for lovligt at køre med publikum på.
hegnet bliver senere beskrevet i tråden som den eneste mulighed for at holde publikum på plads. det kan det nu ikke! lige så lidt som et minebånd kan. der skal respekt for reglerne til, før nogen bliver bag afspærringer af enhver art.
RAVNEN efterlyser race der bliver afholdt efter de skrevne regler. manden der er hyret til at tage tid, forklarer at der skal læses mellem linierne i disse regler. altså at der ikke blot er brug for en reg. attest men også et sæt plader (som der intet står om i de SKREVNE regler)
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
:popcorn:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
det du sætter ind her er jo taget ud af en sammenhæng. hvor der bla står om en RIGTIG ambulance! hvordan ser en FORKERT ud?
ambulancen er en betingelse for lovligt at køre med publikum på.
hegnet bliver senere beskrevet i tråden som den eneste mulighed for at holde publikum på plads. det kan det nu ikke! lige så lidt som et minebånd kan. der skal respekt for reglerne til, før nogen bliver bag afspærringer af enhver art.
RAVNEN efterlyser race der bliver afholdt efter de skrevne regler. manden der er hyret til at tage tid, forklarer at der skal læses mellem linierne i disse regler. altså at der ikke blot er brug for en reg. attest men også et sæt plader (som der intet står om i de SKREVNE regler)
MVH søren

@ Søren din gamle svinger - du læser og fortolker fortsat regler som fanden læser biblen :damn:

Jeg skriver ikke noget mellem linjerne - jeg henviser blot opmærksomheden på arrangørernes regler og af dem fremgår det KLART OG MEGET TYDELIGT at der skal kunne fremvises en registreringsattest - og så skal man vist have de helt store retardo briller på for ikke at kunne fatte at der menes registreringsattest og de tilhørende nummerplader.

Personligt har jeg og mit crew meldt fra til flere løb i 2009, fordi jeg/vi nøgternt har vurderet at sikkerheden efterhånden bliver sat i skyggen af det kommercielle, bl.a. ved at spare på hegn og brugen af en godkendt ambulance og læge.

Men det er mit helt personlige valg - og jeg har jo netop muligheden for at sige fra overfor de ting som jeg ikke syntes om. Og hvis andre syntes at det er helt okay vilkår at afvikle under, så er det jo tilsvarende også deres helt eget frie valg, som jeg hverken kan eller vil gøre mig til smagsdommer over. Det er jo bare en af de kæmpe fordele, der er ved at bo i et frit land :D

Og lad nu værre med at fiske en gammel snak om brugen af hjelm frem - vi prøvede med guleroden og tog til efterretning at der skulle pisk til - lektien er lært.

Jeg ser realiteterne i øjnene - streetrace sporten udvikler sig på godt og ondt - men deltagerne og publikum er sikkert fløjtende ligeglade med vores utrættelige diskussioner og meningsudvekslinger (og det skal vi nok være glade for når endnu et vellykket arrangement er overstået med succes og kassen bliver talt op - nogle steder med mere guld end andre).

I mine allermest naive øjeblikke håber jeg da stadigvæk at vi en dag kan afvikle under ensartede regler og vilkår - både hvad angår sikkerhed og beredskab - men også på det rent sportslige område. Indtil det bliver et mere udbredt ønske, så stikker jeg snotten ned i den lille del af kagen der hedder tidtagning, resultatformidling og løbsadministration - og det er faktisk rigtig hyggeligt.

/Hartvig

Titel:
Moderator

Wankel skrev:
lqs skrev:
prøv at henvise til, hvor det er denne tråd, tager den retning du beskriver? MVH søren

Umiddelbart her.

HenrikGM skrev:
Hartvig skrev:
og publikum står sikkert bag et rigtigt hegn.

Hmm....mener du at publikum er beskyttet mod bilerne med den sætning, eller at bilerne er beskyttet mod publikum?

Jeg forstår bare ikke at der skal stilles spørgsmål ved ting allerede inden eventet kører. Det er sgu da pessimistisk.
Man må jo gå ud fra at arrangøren har styr på tingene.

Wankel; du er helt galt fat i din overfortolkning at spørgsmålet, men det er sandsynligvist federe at juble det op til noget det ikke er og trække fokus væk fra bolden. Det var et HELT ENKELT spørgsmål, men der gik igen useriøsitet i den.

Set fra et reglementssynspunkt(og dermed bla tilladelsen, hvis man gider spekulere i hvordan næste løb skal afholdes!) er det ret relevant om hegnet skal til for at beskytte publikum mod bilerne, eller bilerne mod publikum. Det er to meget forskellige tilgangsvinkler til det hegn, der gør en allerhelvedes stor forskel på arrangørens udgifter til at afholde arrangementet, men drop spørgsmålet, folk er tydeligvis mere til konspiration end til saglighed, og så vil jeg da se i øjnene at emnet ikke kan debatteres herinde.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Henrik, du er afsender af et budskab, og det er efter dit udsagn blev mistolket. Så har du i min verden en opgave med at forsøge at forklare budskabet så det ikke mistolkes (hvis du altså er interesseret i at undgå det).

Jeg er personligt endnu ikke blevet klogere af din "udredning" (eller mangel på samme), så er et velment råd kunne være at forklare hvor relevansen ligger ift. hvad du forsøger at forklare.

Langt fra alle kommer med din baggrund, og når du fyrer en one-liner som ovenstående af, så er tolkningen og ladningen af dit korte budskab, stort set overladt til hvordan folk tidligere har opfattet dig. Det står nu lysende klart at det måske ikke er alle der har det mest positive billede af dine spørgsmål.

Så hvis du ønsker at folk skal forstå det, så er mit råd at lade være med at være så kryptisk (det er det tydeligvis for andre), og forklare dig, i stedet for at skælde ud over at det bliver misforstået.

Det svarer lidt til at sidde og sige: "du forstod mig forkert - men jeg siger ikke hvordan det skal forstås - det må du selv gætte".

Det synes jeg i øvrigt der er en del af her på PowerPage, og det er en skam, for der er masser af go' viden herinde.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Wildert skrev:
Henrik, du er afsender af et budskab, og det er efter dit udsagn blev mistolket. Så har du i min verden en opgave med at forsøge at forklare budskabet så det ikke mistolkes (hvis du altså er interesseret i at undgå det).

Her kan jeg kun give dig ret...

Jeg har fulgt med på tråden siden indlæg nummer ét.. og HenrikGM jeg har heller ikke kunne hitte rede i hvad du mente med dine første indlæg..

Måske er det mig der er dum, ellers er der fordi du oftest skriver nogle "følgeton" indlæg man lige skal have lidt baggrundsviden, og efterfølgeren, for at forstå helt..:reading: >> Intet ondt i det <<

MEN denne gang har du måske kommet til at trigge nogle, på nogle forkerte grundlag..

Hvis ikke det er din mening at få en debat igang omkring Sikkerhed til Holeby, så burde ALLE indlæg der ikke har noget med arrengementet at gøre, flyttes til en ny tråd.

FORDI: alle de relevante information omkring Holeby bliver opslugt, i en diskussion, der er flygtig og useriøs. (ikke at emnet er useriøst, men måden det bliver debatteret...)

Senest rettet af johan o r 25 jun 2009, 22:21, rettet i alt 1 gang.

Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Så går det løs igen til Danmarks hyggeligste streetrace, her er den rigtige streetrace stemning uanset om bilen har kostet 1.000.000 eller 13.000.

Sikkerheden er i top med rigtig ambulance og læge og publikum står sikkert bag et rigtigt hegn.

Mød op og støt dermed den originalle streetrace sport i Danmark hos Legal-Streetrace.

/Hartvig

Direkte klippet fra første indlæg i denne tråd, Wauw.... den er godt nok svær at forstå.

Første sætning skal læses sådan her: "der er streetrace på Holeby banen som jeg opfatter som Danmarks hyggeligste" - "det ligemeget hvad din bil koster - er alle velkommen på Holeby".

Hvor svigter forståelsen ?

Næste sætning skal læses sådan her "på Holeby går man ikke på kompromis med sikkerheden, derfor er der en godkendt ambulance og læge på banen" og så den med hegnet "på Holeby har man sit eget festival hegn som man benytter til at holde publikum i sikker afstand fra banen"

Mød op og støt dermed den originalle streetrace sport i Danmark hos Legal-Streetrace. "Damn - det er en af de rigtig svære - det jeg mener er at det er en god ide at støtte streetrace sporten i Danmark hos en af de mest erfarne og succesfulde arrangører"

Ingen skjulte bagtanker - blot et velment oplæg og information om et godt arrangement nu på lørdag.

:popcorn: Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Ville ønske jeg kunne komme og kigge på lørdag.Men har sku rodet mig ud i og være barnepige ;-)
Håber der er en der tager nogle gode film og ligger op på nettet.
Lækkert der er nogen der gider og gøre en stor indsats for sporten.
MVH:Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time