lqs skrev:
det du sætter ind her er jo taget ud af en sammenhæng. hvor der bla står om en RIGTIG ambulance! hvordan ser en FORKERT ud?
ambulancen er en betingelse for lovligt at køre med publikum på.
hegnet bliver senere beskrevet i tråden som den eneste mulighed for at holde publikum på plads. det kan det nu ikke! lige så lidt som et minebånd kan. der skal respekt for reglerne til, før nogen bliver bag afspærringer af enhver art.
RAVNEN efterlyser race der bliver afholdt efter de skrevne regler. manden der er hyret til at tage tid, forklarer at der skal læses mellem linierne i disse regler. altså at der ikke blot er brug for en reg. attest men også et sæt plader (som der intet står om i de SKREVNE regler)
MVH søren
@ Søren din gamle svinger - du læser og fortolker fortsat regler som fanden læser biblen
Jeg skriver ikke noget mellem linjerne - jeg henviser blot opmærksomheden på arrangørernes regler og af dem fremgår det KLART OG MEGET TYDELIGT at der skal kunne fremvises en registreringsattest - og så skal man vist have de helt store retardo briller på for ikke at kunne fatte at der menes registreringsattest og de tilhørende nummerplader.
Personligt har jeg og mit crew meldt fra til flere løb i 2009, fordi jeg/vi nøgternt har vurderet at sikkerheden efterhånden bliver sat i skyggen af det kommercielle, bl.a. ved at spare på hegn og brugen af en godkendt ambulance og læge.
Men det er mit helt personlige valg - og jeg har jo netop muligheden for at sige fra overfor de ting som jeg ikke syntes om. Og hvis andre syntes at det er helt okay vilkår at afvikle under, så er det jo tilsvarende også deres helt eget frie valg, som jeg hverken kan eller vil gøre mig til smagsdommer over. Det er jo bare en af de kæmpe fordele, der er ved at bo i et frit land
Og lad nu værre med at fiske en gammel snak om brugen af hjelm frem - vi prøvede med guleroden og tog til efterretning at der skulle pisk til - lektien er lært.
Jeg ser realiteterne i øjnene - streetrace sporten udvikler sig på godt og ondt - men deltagerne og publikum er sikkert fløjtende ligeglade med vores utrættelige diskussioner og meningsudvekslinger (og det skal vi nok være glade for når endnu et vellykket arrangement er overstået med succes og kassen bliver talt op - nogle steder med mere guld end andre).
I mine allermest naive øjeblikke håber jeg da stadigvæk at vi en dag kan afvikle under ensartede regler og vilkår - både hvad angår sikkerhed og beredskab - men også på det rent sportslige område. Indtil det bliver et mere udbredt ønske, så stikker jeg snotten ned i den lille del af kagen der hedder tidtagning, resultatformidling og løbsadministration - og det er faktisk rigtig hyggeligt.
/Hartvig