Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 06:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
kristoffer skrev:
Ravnen skrev:
Ufatteligt at nogle voksne uddannede mennesker den dag idag, stadig tror at de har ret til at vælge en fælles ideologi for alle. Og gud nåde trøste hvis man ikke er enig, for så bliver der nedkaldt alskens negative gloser om ens person,
Jøsses...

Måske skulle du ta og trække vejeret og se lidt på hvad det er du selv har gang i.

Hvad er det lige du selv har gang i? hvis det ikke er at påtvinge andre et regelsæt for hvad man må og ikke må, hvad er det så?

I danmark er der nogle regler som flertallet har vedtaget.

Hvis man overtræder dem kan man blive straffet
Hvis man ikke vil straffes, så må man lade være med at overtræde dem
Det er op til folk om de vil overtræde reglerne.
Og det er op til folk om de vil være "stikkere"
Det er bagsiden af demokrati

Hvis du ikke kan lide det, så kan jeg nævne et par lande du kan flytte ned til hvis du vil ha anarki

Længere er den ikke

Med sådan en udtalelse bekræfter du jo bare mine betragtninger vedrørende venstrefløjens dæmoniseing af politiske modstandere...

længere er den ikke...

Men hvor er det lige jeg påtvinger folk noget som helst? jeg skriver at jeg har et problem med stikkere (og selvretfærdige røde aber) da jeg mener, det ikke er prisen værd i den sidste ende, hvordan fanden i helvede kan det være det samme som at tvinge folk til nogetsomhelst, forklar mig lige det... og når vi er igang; hvordan er du kommet til den konklusion at jeg vil have anarki, det vil jeg også gerne lige ha uddybet nærmere...

For det første er jeg ikke venstreorienteret. Jeg har været politisk aktiv på højrefløjen siden jeg var 15.

For det andet må du være ualmindeligt snæversynet hvis du ikke syntes du påtvinge andre noget med din udtalelse om at "hvis de ikke er enig med dig, så skal du satme komme efter dem"

Du vil ikke ha anarki, du vil bare ha hele verden indretter dig efter hvad du syntes er rigtigt. Det eneste sted du kan leve på den måde er i et anarki. Det er typisk folk som dig der slår på trommen for liberalisme, men det gælder bare når det er dine regler der skal overholdes og når det kommer dig til gode.

Du vil ha frihed til at leve efter dine standarter men du vil ikke ha andre gør det samme.

Hvis det ikke er voldtægt at den ægte liberale tankegang, så ved jeg fandeme ikke hvad er.

Det svare til dem der kalder sig selv racister, men så går ned til den lokale pizzapusher og lægger penge så han kan betale hans 4 fætre der arbejder der sort mens de er på undertyttelse

....det er til at brække sig over

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

dæmoniseret !! ja det er sgu da klart !!!

hvis du skal være liberalisternes talsmand herinde, så har vi andre al mulig grund til at advare imod liberalisternes korstog.

en mand som bruger ord som røde aber og fatsvag om sine politiske modstandere.

men du er jo en galning,, :mrgreen:

det kan godt være at du ikke har nævnt noget om anarki, men din indstilling til samfundet, verdenen omkring dig berettiger vist til det prædikat.

vi skal bare passe os selv og ikke stikke næsen i andre folks gøren og laden.

tror du så at verdenen bliver et bedre sted ???

skal vi ikke blande os i hustruvold, incest, skatteundragelse, mennesker/firmaer som sviner miljøet etc ???

vi har nogle regler her, som du trods alt selv har været med til at lave.

men fordi der faktisk er nogen af os som blander os, anmelder en spritbilist etc.

ja så er vi røde aber, come on, træk vejret dybt og få lidt ilt til hjernen.

jeg accepterer dine politiske holdinger, men det du kommer med her har intet med politiske holdinger at gøre.

det handler om din moral/etik, din holdning til det samfund, den verden du er en del af.

nogle ville sige at du kunne ha' været tabt på gulvet som barn.

det tror jeg nu ikke, men du er ikke blevet krammet da du var en lille dreng.

kom du hjem til mig og få en go' bjørnekrammer, så tænder jeg sgu bålpladsen, og så rister vi sgu nogle skumfiduser.

hvad siger du til det, din dejlige fuglebasse 8)

mvh

Martin ( nu som bjørn )

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Martin Mikkelsen skrev:
dæmoniseret !! ja det er sgu da klart !!!

hvis du skal være liberalisternes talsmand herinde, så har vi andre al mulig grund til at advare imod liberalisternes korstog.

en mand som bruger ord som røde aber og fatsvag om sine politiske modstandere.

men du er jo en galning,, :mrgreen:

det kan godt være at du ikke har nævnt noget om anarki, men din indstilling til samfundet, verdenen omkring dig berettiger vist til det prædikat.

vi skal bare passe os selv og ikke stikke næsen i andre folks gøren og laden.

tror du så at verdenen bliver et bedre sted ???

skal vi ikke blande os i hustruvold, incest, skatteundragelse, mennesker/firmaer som sviner miljøet etc ???

vi har nogle regler her, som du trods alt selv har været med til at lave.

men fordi der faktisk er nogen af os som blander os, anmelder en spritbilist etc.

ja så er vi røde aber, come on, træk vejret dybt og få lidt ilt til hjernen.

jeg accepterer dine politiske holdinger, men det du kommer med her har intet med politiske holdinger at gøre.

det handler om din moral/etik, din holdning til det samfund, den verden du er en del af.

nogle ville sige at du kunne ha' været tabt på gulvet som barn.

det tror jeg nu ikke, men du er ikke blevet krammet da du var en lille dreng.

kom du hjem til mig og få en go' bjørnekrammer, så tænder jeg sgu bålpladsen, og så rister vi sgu nogle skumfiduser.

hvad siger du til det, din dejlige fuglebasse 8)

mvh

Martin ( nu som bjørn )

Tja - det kan man vel koge ned til at tage ansvar for sine egne handlinger og for det samfund man bor i. Og så ha nosser nok til at stå ved de handlinger og meninger selv om folk ikke er enige.

Syntes historien har vist nok tilfælde af hvad der sket når man bare montere skygklapperne og passer sig selv

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
kristoffer skrev:
Du vil ikke ha anarki, du vil bare ha hele verden indretter dig efter hvad du syntes er rigtigt. Det eneste sted du kan leve på den måde er i et anarki. Det er typisk folk som dig der slår på trommen for liberalisme, men det gælder bare når det er dine regler der skal overholdes og når det kommer dig til gode.

Man KUNNE også vælge at kalde det diktatur - måske det er her Darth Vader-illusionerne stammer fra? (omend han trods alt kun var second in line).

Anyways - jeg betragter mig bestemt heller ikke som venstreorienteret - jeg har alle dage stemt til højre for midten, og kalder mig også gerne liberal.
Jeg har dog indset at liberalisme er lige så utopisk som kommunisme - begge dele ser meget fint ud på papiret, men der er bare nogle som ikke helt kan administrere så meget henholdsvis frihed og magt. Ergo: i den virkelige verden må der en art regulering til.

Der hvor hamsteren for mig ryger af hjulet i forhold til Ravnens opfattelse af verden, er når han skriver at "staten ikke er os alle sammen".
Jeg kan slet ikke få det ind under håret hvordan man kan komme til den konklusion - men hvis det er mandens holdning, så forklarer det enormt meget. Jeg fatter dog ikke hvordan man kan sige det...

Staten tegnes af politikere som vi selv er med til at vælge - ja vi kan sågar selv stille op til valg.
Vi sætter folk til at administrere og regulere det samfund vi bor i - hvordan kan de så ikke repræsentere et kompromis mellem pågældende samfunds beboeres holdninger?
Bemærk at jeg bruger ordet kompromis - for det må det nødvendigvis være. Men hvis det skal være usandt at staten repræsenterer borgerne, så må det jo være sådan at ingen i landet er enige med vores politikere - og det er altså her at jeg mener at skygklapperne er monteret helt tæt ind til hovedet på vores kære Ravn.
Jeg er ganske sikker på - ja jeg betragter det faktisk som et faktum - at langt størstedelen af borgerne mener at de har deres holdninger repræsenteret i en eller anden grad inde på borgen. De eneste der med rette kan sige sig fri her er sofavælgerne - men det er jo ret enkelt at påvise at det trods alt kun er en relativt lille del.
Ergo kan jeg ikke få det til andet end at staten ER os alle sammen...

Argumenter om at "det er noget ævl" - det bider altså ikke helt på mig :-).

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Wildert skrev:
kristoffer skrev:

Man KUNNE også vælge at kalde det diktatur - måske det er her Darth Vader-illusionerne stammer fra? (omend han trods alt kun var second in line).

Anyways - jeg betragter mig bestemt heller ikke som venstreorienteret - jeg har alle dage stemt til højre for midten, og kalder mig også gerne liberal.
Jeg har dog indset at liberalisme er lige så utopisk som kommunisme - begge dele ser meget fint ud på papiret, men der er bare nogle som ikke helt kan administrere så meget henholdsvis frihed og magt. Ergo: i den virkelige verden må der en art regulering til.

Der hvor hamsteren for mig ryger af hjulet i forhold til Ravnens opfattelse af verden, er når han skriver at "staten ikke er os alle sammen".
Jeg kan slet ikke få det ind under håret hvordan man kan komme til den konklusion - men hvis det er mandens holdning, så forklarer det enormt meget. Jeg fatter dog ikke hvordan man kan sige det...

Staten tegnes af politikere som vi selv er med til at vælge - ja vi kan sågar selv stille op til valg.
Vi sætter folk til at administrere og regulere det samfund vi bor i - hvordan kan de så ikke repræsentere et kompromis mellem pågældende samfunds beboeres holdninger?
Bemærk at jeg bruger ordet kompromis - for det må det nødvendigvis være. Men hvis det skal være usandt at staten repræsenterer borgerne, så må det jo være sådan at ingen i landet er enige med vores politikere - og det er altså her at jeg mener at skygklapperne er monteret helt tæt ind til hovedet på vores kære Ravn.
Jeg er ganske sikker på - ja jeg betragter det faktisk som et faktum - at langt størstedelen af borgerne mener at de har deres holdninger repræsenteret i en eller anden grad inde på borgen. De eneste der med rette kan sige sig fri her er sofavælgerne - men det er jo ret enkelt at påvise at det trods alt kun er en relativt lille del.
Ergo kan jeg ikke få det til andet end at staten ER os alle sammen...

Argumenter om at "det er noget ævl" - det bider altså ikke helt på mig :-).

Generelt enig i det du skriver. Derfor sagde jeg også det er bagsiden af det demokrati vi kæmper for(eller nogle gør) og som er en del af vores kultur.

Bagsiden af demokrati er kompromis
Bagsiden af anarki er alle er din fjende

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
@Kristoffer og Martin, det ville hjælpe hvis i gad at læse HELE tråden før i kommer for godt igang med at lægge ord i munden på mig jeg ikke har udtalt, når i har gjort det, kan vi forsætte på de reelle punkter hvor vi er uenige.

@Wildert, det sjove ved hele denne sag er, at personer med min observans i mindre omfang og som udgangspunkt ikke blander sig hvad andre fortager sig, hvilket også er noget jeg prøver at leve efter, hvordan det er blevet til at jeg er til Anarki, Diktatur, billiger spritkørsel, hustruvold, mord, røveri og det der er værre forstår jeg simpelthen ikke og mht. til din Hamster så siger min holdning til staten måske mere om den, end den sætning siger om mig, jeg kan nu engang, hvis jeg også skal have tid til mine primære interesser, ikke gøre mere end at stemme på det parti og de personer der bedst repensenterer mine holdninger, simpelt nok, resten (skattetryk, adfærdsregulerende afgifter, formynderi, beukrati, begrænsninger, laveste fællesnævner m.v.) tillader jeg mig at have et problem med, når det pisser min hverdag af.
Når det kommer til stykket så ønsker jeg bare langt hen af vejen, at passe mig selv, så hvordan kan det være nogens problem?
I det hele taget har det ikke det store at gøre med meningen af denne tråd, så nu vil jeg spørge dig, Wildert, mener du at det er uproblematisk at stikke din nabo i et spørgsmål om prøveplader?

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
@Kristoffer og Martin, det ville hjælpe hvis i gad at læse HELE tråden før i kommer for godt igang med at lægge ord i munden på mig jeg ikke har udtalt, når i har gjort det, kan vi forsætte på de reelle punkter hvor vi er uenige.

@Wildert, det sjove ved hele denne sag er, at personer med min observans i mindre omfang og som udgangspunkt ikke blander sig hvad andre fortager sig, hvilket også er noget jeg prøver at leve efter, hvordan det er blevet til at jeg er til Anarki, Diktatur, billiger spritkørsel, hustruvold, mord, røveri og det der er værre forstår jeg simpelthen ikke og mht. til din Hamster så siger min holdning til staten måske mere om den, end den sætning siger om mig, jeg kan nu engang, hvis jeg også skal have tid til mine primære interesser, ikke gøre mere end at stemme på det parti og de personer der bedst repensenterer mine holdninger, simpelt nok, resten (skattetryk, adfærdsregulerende afgifter, formynderi, beukrati, begrænsninger, laveste fællesnævner m.v.) tillader jeg mig at have et problem med, når det pisser min hverdag af.
Når det kommer til stykket så ønsker jeg bare langt hen af vejen, at passe mig selv, så hvordan kan det være nogens problem?
I det hele taget har det ikke det store at gøre med meningen af denne tråd, så nu vil jeg spørge dig, Wildert, mener du at det er uproblematisk at stikke din nabo i et spørgsmål om prøveplader?

Hvis du nu tog dig lidt sammen ville du kunne se jeg har deltaget aktivt i tråden siden starten.

En lidt søgt måde at undgå at rent faktisk være konstruktiv omkring dine udtalelser. Det er systematisk for de fleste af de svar du er kommet med i denne tråd, at hver gang der er nogen der opponere mod noget du har skrevet, så begynder du bare på et nyt emne i stedet for at mod-argumentre.

Men fint nok - hvis du vil fortsætte i med din børnehaveretorik, så gør det - det bliver bare uden mig.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

kristoffer skrev:
Ravnen skrev:

Hvis du nu tog dig lidt sammen ville du kunne se jeg har deltaget aktivt i tråden siden starten.

En lidt søgt måde at undgå at rent faktisk være konstruktiv omkring dine udtalelser. Det er systematisk for de fleste af de svar du er kommet med i denne tråd, at hver gang der er nogen der opponere mod noget du har skrevet, så begynder du bare på et nyt emne i stedet for at mod-argumentre.

Men fint nok - hvis du vil fortsætte i med din børnehaveretorik, så gør det - det bliver bare uden mig.

Sjovt nok så har jeg det på samme måde, jeg kan nemlig heller ikke forstå hvor alt det fyld kommer fra, jeg startede med at have et problem med stikkere og endte op med at være anarkistisk børnemorder...
Men det syntes du vel er helt iorden?

Billede

Titel:
Medlem

Du synes at man er stikker,

jeg mener så at vedkommende er skatteundrager.

et usselt skvat som kan tåle sammeligning med spritbilister, voldtægtsmænd og pædofile.

jeg har aldrig sagt at du er anarkist eller børnemorder.

men du er svært snævertsynet, egoistisk, og ønsker med al tydelighed IKKE at tage din del af ansvaret her i verdenen MEDMINDRE det er dine regler vi følger.

du mener , udfra dine generelle udtalelser, at alle skal passe sig selv, og at vi selv skal klare de problemer der opstår, altså INGEN regler..

det er ANARKISME så det batter !!! måske derfor du har fået "titlen"

og vi har skam læst HELE tråden,,,,

mvh

Martin

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Martin Mikkelsen skrev:
Du synes at man er stikker,

jeg mener så at vedkommende er skatteundrager.

et usselt skvat som kan tåle sammeligning med spritbilister, voldtægtsmænd og pædofile.

Det ville i denne forbindelse sikkert være formålsløst at spørge dig om du selv har fusket med skattekroner, for dit svar ville enten gøre dig til enten løgner, hykler eller den sidste helgenen på planeten...
Og din sammenligning imellem prøvepladefusk og spritbilister, voldsmænd m.m. er latterlig og viser bare hvor langt væk du er fra virkeligheden...

Martin Mikkelsen skrev:
jeg har aldrig sagt at du er anarkist eller børnemorder.

Nej, kun anarkist nogle linier længere nede...

Martin Mikkelsen skrev:
men du er svært snævertsynet, egoistisk, og ønsker med al tydelighed IKKE at tage din del af ansvaret her i verdenen MEDMINDRE det er dine regler vi følger.

Du bedes venligst uddybe hvordan man bliver snævertsynet ved at have et problem med stikkeri, jeg mener faktisk lige modsat at det er dig der er snævertsynet idet du åbenbart ikke kan se negative konsekvenser ved at anmelde folk i flæng for småforseelser som fusk med prøveplader, endda din egen nabo, et eksempel kunne være om hvilke regler der gælder, hvis din nabo nu også er din ven?
Du bedes venligst også uddybe hvordan du er kommet til den konklusion at jeg skulle være en egoist? der hvor jeg kommer fra skal man kende en person for at kunne give denne dette prædikat og du "kender" mig kun ud fra en negtiv holdning over for venstrefløjen og stikkeri...
Når vi er igang kan du så også lige fortælle mig hvor det her kommer fra: med al tydelighed IKKE at tage din del af ansvaret her i verdenen MEDMINDRE det er dine regler vi følger., mine regler!? sig mig læser du ikke hvad jeg skriver: JEG PASSER MIT OG DU PASSER DIT! det er sku da ikke mig der dikterer noget over for dig men lige omvendt, du brygger bare lystigt derudaf på en masse ævl baseret på ingenting...

Martin Mikkelsen skrev:
du mener , udfra dine generelle udtalelser, at alle skal passe sig selv, og at vi selv skal klare de problemer der opstår, altså INGEN regler..

det er ANARKISME så det batter !!! måske derfor du har fået "titlen"

jeg mener at folk som udgangspunkt skal passe sig selv... hvordan får du det ganget op til: anarkisme så det batter!!! ?

Martin Mikkelsen skrev:
og vi har skam læst HELE tråden,,,,

Ja og du tolker den som fanden læser biblen!

Du bedes bemærke, at jeg på intet tidspunkt har sagt at man ikke skal stoppe grovere forbrydelser som spritkørsel, voldshandlinger m.v., en "lille" detalje i syntes at have overset og endda lystigt bygger videre på, jeg har ovenikøbet, direkte skrevet at man skal handle hvis sagesløse er udsat for vold, også en detalje i tilsyneladene "har overset" i jeres lille vendetta.

Jeg mener virkeligt ikke at du har nogen at lade noget høre, med den måde du forvrænger hvad der bliver skrevet... Jeg har dog et forslag og det er at vi glemmer alt efter godmorgen, og begynder forfra med starten af tråden, du kunne jo starte med "at kaste den første sten..."

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time