Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 09:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Ravnen skrev:
Steder hvor man ikke lider under utidssvarende SFI regler:
KOE, Belgien
EDPS m.fl., Sverige

Ok, men kan da se at KOE også lure en smule til amerikanerne, for under 10sek kræver de da vist bur der mindst overholder NHRA's standard. Hos EDPS ryger man da, som jeg lige læser reglerne, vist over på nærmest dragrace vilkår, med kørelicens, chassis godkendelser osv osv, hvis man køre hurtigere end 10.00 sek. Eller se jeg helt forkert? :?

Om ikke andet, hvis de har brugbare regler til EDPS, burde man da kikke nærmere på dem. For deres reglement er jo åbenbart udformet af "svensk bilsportforbündet", som jeg går ud fra er en slags svensk pedant til DASU? De henviser direkte til SBF for det fuldstændige EPDS reglement. :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

KOE var en fed oplevelse, samt tæt på en parodi hvad sikkerhed eller mangel på samme angår. dem der var der ved det.
EDPS... der er to tråde her på siden hvor der skrives lidt om reglerne.
de er måske fine nok? men de håndhæves ikke!
men igen rigtig fede løb!
tror vejen frem er simple regler der er til at overholde, samt bliver håndhævet. ikke som det er nu med masser af slinger i valsen. MVH søren

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Vil det sige at der ikke findes ét land der kan kopieres regler fra?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
morten jønsson skrev:
Vil det sige at der ikke findes ét land der kan kopieres regler fra?

Synes det lyder højst usandsynligt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Som Søren er inde på så er det latterligt at lade som om at man kører efter nogle regler man godt ved ikke bliver overholdt, sådan har det for i øvrigt været i lang tid, med DHB har vi virkelig, med store bogstaver, set hvad det her drejer sig om, alle andre har holdt lav profil, inkl. DASU, jeg tror kun det er ved de rigtigt store Dragrace løb måske alle regler bliver overholdt, faktum er at reglerne ikke er tidssvarende og slet ikke passer til Danske forhold med de biler vi kører i og de forhold vi kører under. Mit forslag er at man sætter sig ned og laver en dansk brugbar version som retter op på disse problemer - kom frisk!

Billede

Titel:
Medlem

Ravnen skrev:
Mit forslag er at man sætter sig ned og laver en dansk brugbar version som retter op på disse problemer - kom frisk!

Hvor stort er behovet?
Hvor mange biler har problemet?
Hvis der er et reelt behov - så tror jeg da at NDCD, Feldthaus, og andre (mig selv incl) vil hjælpe.
Men det kræver altså at der er mere en Ravnens bil som som har problemet.(når/hvis den kommer under 10 sekunder....)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:
Mit forslag er at man sætter sig ned og laver en dansk brugbar version som retter op på disse problemer - kom frisk!

Hvor stort er behovet?
Hvis der er et reelt behov - så tror jeg da at NDCD, Feldthaus, og andre (mig selv incl) vil hjælpe.
Men det kræver altså at der er mere en Ravnens bil som som har problemet.(når/hvis den kommer under 10 sekunder....)

Sporer jeg en smule V8 arrogance, hvorfor tror du ikke at jeg kommer til at køre under 10 sek.?
Men hvis du tror at det her kun drejer sig om min bil så tager du grueligt galt, jeg kunne såmænd bare gøre som jeg plejer; ignorere problemerne som alle andre og så bare køre, desuden så er det mere NDCD der har brug for mig og mine ligesindede end vi har brug for dem, pt. mangler jeg ikke køremuligheder til mit behov. Min interesse i det her er på langt sigt, hvordan får vi det til at gå op i en højere enhed, kunne vi samle tropperene for bedre at kunne finansere arrangementerene, på begge fraktioners premisser?

Billede

Titel:
Mester Medlem

kig på ET reglerne. hvor hurtig må eks. en 4WD bil køre?
hvor stort er behoved? ja prøv at kig på hvor mange biler der kører ilegalt hver weekend.... det er flere hundrede!
tager vi DHB så er det først i år at det ikke har kørt under DASU. skønt de biler der har kørt, år efter år, aldrig har kunnet overholde de regler man kan læse ved DASU.
meget af kernen i det her er nok at reglerne heller ikke i udlandet bliver/kan overholdes,nok pga de er baseret på NHRA.
der skal tænkes lidt ud af de vante/faste rammer, hvis moderne biler skal have lov at køre stærkt. MVH søren

Titel:
Medlem

Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:

Hvor stort er behovet?

Sporer jeg en smule V8 arrogance, hvorfor tror du ikke at jeg kommer til at køre under 10 sek.?

SLAP DOG AF :up:
Prøv nu stille og roligt at lave en liste over de biler der har problemet (ikke dem der MÅSKE har det)
Så lad os kigge på det.
Lad nu være med at misforstå alting, og stop nu med den der "alle-hader-mig" mentalitet. :lee:
Vi vil jo det samme allesammen... :wink:

Titel:
Mester Medlem

kig på årets resultater fra DHB samt dk biler til EDPS. ingen af de biler der kører stærkt der kan godkendes efter ET regler. MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time