Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 06:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Yugo Turbo skrev:
@ klyfax
hvilket så dementerer hvad jeg siger... jo vildere ombygget jo færre synsfolk kan lokkes med på ideen

Tja, plader er ik svært at få på en bil hvis man snyder. Men det har jo nok en preventiv effekt til en vis grænse...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
klyfax skrev:
Henrik: Hvorfor kræver arrangøren så nr plader? Er det fordi at der så er en forsikring der gælder som de slipper for at betale eller hva?

Vi slipper ikke for at betale forsikring, da den lovpligtige ansvarsforsikring på jeres biler ikke dækker til sådanne arrangementer.
Prisen ved DASU bliver dog sat ned med 200 kr,- pr bil ved biler med nr. plader, da det så er streetrace og ikke dragrace.

Det er også for at sortere de væltede lygtemaster og andre egentlige dragrace biler fra. Og samtidig, så giver det jo også en ilusion om rigtig vilde gadebiler.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Feldthaus skrev:
Det er også for at sortere de væltede lygtemaster og andre egentlige dragrace biler fra. Og samtidig, så giver det jo også en ilusion om rigtig vilde gadebiler.

Dvs. en Supra med 1200 hk, drag slicks i størreste extra stor, komplet bur, 5 punkts sele, wheelie bar og bremseskærm som er i stand til at køre 7.5 seks er en gade bil, og ik en dragracer?

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvorfor bliver i ved med at diskutere hvad der er en gadebil og hvad der ikke er? På mærkværdig vis rykkes folks opfattelse af hvad der er en gadebil sig i forhold til debatørens eget niveau af tuning på eget vogntøj... og de der ikke er så hurtige vil altid stå og pive over at der er nogen der er hurtigere...

jeg har tit tænkt over hvad der ville blive pevet over hvis der mødte en op i en veyron piv standard ud af fabrikken...

- jamen han har flere penge end mig, så det er ikke fair konkurrence...

Det stinker LANGT væk af at der er nogen der er misundelige på nogen andre og det er usselt og plat!

Jeg har bestemt ikke den hurtigste bil i klassen og jeg plejer at anskue det således at jeg bare skal være hurtigere end sidste år, så jeg kan slå mine egne rekorder... kunne det ikke være vidunderligt hvis vi kunne udbrede denne tankegang til alle? :ha:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nu har det jo intet med penge at gøre det her, ej heller misundelse. Men om 2.5 sek er vi altså nede hvor topfuelerne køre. Ræsere der ALDRIG nogen sinde har set en vej på andre mådere end inde fra en trailer af...

7.5 sek er hurtigere end hvad Drag racings supraer med 1500 hk kan køre, meget hurtigere endda.

Er sådan set ligeglad med om der stiller sådanne biler op, det er bare hammer forkert at kalde det for en streetracer...

Tror de fleste her inde ville glo noget hvis der kom sådan en supra på striben en mørk aften, med pit crew og det hele, og renoveret motor efter hver gang den kørte... Streetræsere er i mine øjne biler man kunne finde på at køre i, bare som en lille søndags tur og hvis lejligheden bød sig, så tage et frisk lyskryds ræs. Lige som de faktisk gør i FF 1. Der er det nemlig ægte streetræsere der køre, og KUN dem. Ik biler der ligger og leger nede omkring 7.5 sek om en 402 meter...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
hvordan folk vælger at køre deres bil, på hvilket brændstof og hvilken hastighed er jeg drønhamrende ligeglad med. de andre må gøre LIGE som de ønsker. bare jeg får lov at køre! hvorfor bekymrer folk sig så FUCKING meget om hvad de andre gør?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
klyfax skrev:
Feldthaus skrev:

Dvs. en Supra med 1200 hk, drag slicks i størreste extra stor, komplet bur, 5 punkts sele, wheelie bar og bremseskærm som er i stand til at køre 7.5 seks er en gade bil, og ik en dragracer?

Jeg vil give dig ret i at en sådan bil ikke er en streetracer. Den grænse jeg taler om er en grænse der er nedfældet på papir, og når man laver regler på et stykke papir, så vil man altid opleve grænsetilfælde.
Problemet her er at det altid er en balanceakt når man skriver regler, for man vil jo heller ikke gøre dem mere komplicerede og uoverskuelige end højest nødvendigt.
Jeg modtager altid gerne forslag til hvordan reglerne i fremtiden kunne se ud til mine/vores arrangementer. Jeg har igennem det sidste års tid selv været fortaler for at fjerne nr. plade kravet fra streetrace. Jeg vil hellere lave nogle helt enkle regler for hvad man rent teknisk må og ikke må.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Yugo Turbo skrev:
hvordan folk vælger at køre deres bil, på hvilket brændstof og hvilken hastighed er jeg drønhamrende ligeglad med. de andre må gøre LIGE som de ønsker. bare jeg får lov at køre! hvorfor bekymrer folk sig så FUCKING meget om hvad de andre gør?

Nu er der jo nogen der har bekymret sig over streetrace på åben gade, derfor har de lavet en klub så der kunne afholdes lukket og lovligt streetrace...

Så hvis ingen havde gidet at bekymre sig, så havde du stadige kørt ulovligt gaderæs. Det er måske lidt sjovere, men også noget dyrere når man indblandere politiet...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Feldthaus skrev:
Jeg vil give dig ret i at en sådan bil ikke er en streetracer. Den grænse jeg taler om er en grænse der er nedfældet på papir, og når man laver regler på et stykke papir, så vil man altid opleve grænsetilfælde.
Problemet her er at det altid er en balanceakt når man skriver regler, for man vil jo heller ikke gøre dem mere komplicerede og uoverskuelige end højest nødvendigt.
Jeg modtager altid gerne forslag til hvordan reglerne i fremtiden kunne se ud til mine/vores arrangementer. Jeg har igennem det sidste års tid selv været fortaler for at fjerne nr. plade kravet fra streetrace. Jeg vil hellere lave nogle helt enkle regler for hvad man rent teknisk må og ikke må.

Ja det er helt sikkert meget meget svært at trække stregen, helt sikkert...

Måske noget så simpelt som restritionere på dækkene? Eller måske skulle man kigge på Traktor trækkerne. Der er restritionere for hvor mange RPM den må tag og hvor mange turboere der må sidde, bla.

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Fuck hvor er det trættende at dette emne hele tiden dukker op, Lasse's betragtning er lige i øjet, i stedet for at flæbe over at der er andre der "har fået et større stykke kage end mig" så skulle man hellere arbejde for at der er plads til alle, jeg skrev et indlæg for nogle dage siden prøv at læse det (især Feldthaus), DET KAN lade sig gøre, så alle bliver tilfredse også endda...

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=20160

Hvad skulle forhindre VMAX i at gør det på samme måde?

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time