Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Men 11sec gælder ikke til DHB, så det er der tiden skal sættes
Ja lad os lige se om den holder i virkeligheden....Som tidligere skrevet, så skal det reglement lige godkendes først. Tror vi kommer til at se en del skriveri omkring dette emne senere.
Lidt mere indspark til diskussionen:
Hvor stærkt tror i de "uden videre" kan køre i sverige??
De 11 sekunder er slet slet ikke tilfældige.
"gamle" arrangørere som NDCD er udmærket klar over denne problematik. Det er bla een af årsagerne til at deres arrangementer koster en hel del mere at deltage i. Der er reelt kun føreren af bilen til at betale for det øgede sikkerhedskrav/krav til bil/licens, hvis han vil køre 9sekunder, og derfor er prisen høj. Måske så høj at målgruppen reelt er lille i DK.
Om man skal arbejde frem imod en mere nuanceret opdeling af streetrace/dragrace problematikken er eet af de punkter denne tråd gerne skulle give et fingerpeg om.
Ud fra hvad der er skrevet i denne tråd, så kan jeg næsten læse mellem linierne at folk ikke helt forstår de ikke kan køre tosset stærkt, fuldstændigt uden krav eller regler, men det kommer næppe til at ske.
De 11sekunder kan måske; med en hel del fodarbejde, presses ned på 10,5, men jeg mener ikke det er målet i sig selv. Det var et væsentligt større mål at få organiseret alle 12sekunders biler, alle 11sekunders biler, alle 10sekunders biler, således at arrangementerne kunne gennemføres målrettet den rigtige målgruppe. Med breakout på 11 kan et arrangement gennemføres for et spiseligt beløb pr deltagerbil. Skal breakoutet være 9sekunder er det en helt anden pris, måske 2000kr pr deltagerbil.
Det er desværre sådan at eet af de arrangementer hvor man kunne køre "tosset stærkt" lige har drejet nøglen om netop pga manglende interesse, sikkert fordi prisen var for høj. Lige pt ser det noget sort ud at komme til at køre under 11sekunder i DK, og da slet ikke i de gadebiler vi har pt.
Hvis man så tror man "bare" kan køre til sverige og køre stærkt, så tro om igen. Svenskerne er som regel 1 år foran os med reglerne, så der er ikke en dyt bedre deroppe.
Hvad vil man betale for at køre med:
Breakout på 11?
Breakout på 10?
Breakout på 9?
Lad os holde diskussionen i luften, den er ganske væsentlig. Havde håbet nogle flere ville give deres besyv med i diskussionen...
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!