Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 06:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Admin
Admin

Først tak til Havneren /Christian for den gode debat og opsummering og for kommentarerne og den konstruktive kritik.

Reglerne generelt er lavet for at opretholde et sobert og udbytterigt forum for os alle. Som jeg ser det overordnet går kritikken her på konsekvensen ved en ”overtrædelse” og herunder specielt låsning af indlæg ved køb/salg annoncer.

Jeg har manglet at definere hvad en overtrædelse af disse punkter skulle medføre og der blev derfor naturligt nok modereret konsekvent. Kritikken går bredt på at det var for hård en linie og som følge heraf er der nu kommet en lempelse og beskrivelser til pkt. 1 & 2 og pkt. 3 er ændret.

Derudover er der debat omkring ”grænsen” eller ”modereringen” ved de generelle regler for forummet.

Sober tone -> Her er min klare holdning at der skal være højt til loftet. Når det er sagt, så hører personlig hetz, mudderkastning og indlæg udelukkende skrevet for at skabe ballade og provokation ikke hjemme i forummet. Indlæg om personer, befolkningsgrupper m.fl. generelt skal skydes (set og slettet) hører heller ikke hjemme i forummet. Det er en balancegang og sund fornuft om almindelige etiske regler. Men jeg har ingen bekymringer overhovedet på den front. Det har kun været nødvendig 2-3 gange i løbet af det sidste år at gribe ind og jeg mener der generelt er en rigtig god stemning og ånd på PP.

Off-topic -> Det kan i visse få tilfælde give mening at splitte emnerne op hvis interessen for begge (eller flere) emner er stor og de forstyrrer hinanden i tråden. Er der tale om et off-topic på det sjove plan og det udvikler sig til at tage fokus fra det oprindelige spørgsmål/emne så kan det igen give mening at flytte disse indlæg.

Låsning eller sletning af tråde -> Der vil blive gjort mest mulig for at en tråd ikke skal låses, men i stedet at ”støjen” flyttes/slettes så tråden kan bevares. Derudover kan der være andre årsager som opslag, regler m.m., hvor det giver menig at låse en tråd.

Moderatorer og indlæg -> Det vil ikke komme på tale at moderatorer ikke må skrive i forummet.

Fremtidige planer-> Der er pt. ingen planer om ændringer til forummet som det er i dag.

Mvh Jakob

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Angående de nye regler.
Så er de blevet udarbejdet i fællesskab.
Og bliver løbende revideret, da de ikke kan være perfekte fra dag 1.

Den nye hårde linie, den må jeg tage på min kappe.
Men den blev til i frustration over at mange helt åbenbart ikke brugte den tid der skulde til for at sætte sig ind i reglerne.

Og set i bakspejlet var det for hårdt modereret.
Men igen så blev reglerne synliggjort, og bragt op til diskussion.

MHt. tråde der løber af sporet, eller bevæger sig offtopic.
Så vil jeg mene at holdningen er meget large.
Hvis tråden er startet i tuning omhandlende et emne, og glider væk fra det oprindelige emne, men stadig har med tuning at gøre. Så vil der ikke blive foretaget noget indgreb.
Medmindre at trådens ophavsmand sender en klage.

Begynder der en diskussion i tråden om hvordan grå stær fjernes mest effektivt, så er der grund til indgreb.
Og det kan gøres på forskellig måde.
Den ene er hvis man som moderator fanger det i første indlæg, og sletter det, med en henvisning til reglementet.
Nr 2 splitter emnet i 2 og opretter en grå stær tråd i fri debat.
Eller som sidste løsning ganske simpelt låser tråden. Da den sideløbende diskussion har kørt alt forlænge inden den blev opdaget, og er umulig at udrede.

I sidste ende ville jeg helts nøjes med at bruge PP som alm. Bruger.
Og ikke gøre brug af min moderator værdighed.
Men det kræver at alle brugere bruger deres sunde fornuft, og læser reglerne.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvad mener du precist til "afvigelser" er det når feks en sætter noget til salg med nogle data som ikke helt passer overens med andres synspunkter, erfaring eller overbevisning? eller som du skriver et topic starter som et spørgsmål og der skal laves en større forklaring fra den spørgende parts side. er det en afvigelse? eller kommer det helt an på hvam der spørger eller den " udefra kommende" part?

nu er jeg lidt nysgerrig. for det er set en del gange. og jeg vil ikke kommenteres eller linke til noget spicifikt.

Titel:
Admin
Admin

Hej Møffe - Jeg er lidt i tvivl om hvem af os du skriver til og hvor du læser afvigelser henne. Hjælp mig lige lidt så skal jeg forsøge at svare dig.
Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
JakobM skrev:
Hej Møffe - Jeg er lidt i tvivl om hvem af os du skriver til og hvor du læser afvigelser henne. Hjælp mig lige lidt så skal jeg forsøge at svare dig.
Mvh Jakob

jeg fik et svar på et PM da denne tråd tilsyneladende er lukket pga ønske fra havneren?

Titel:
Admin
Admin

Ok, jeg tror også vi har været igennem det meste af det efterhånden.
Mvh Jakob

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time