Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 22:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

hvorfor jeg spørger? ja.. nu skrev du i tråden, så tænkte du var besluttet på at køre til det største løb i DK! det var ikke lige CAMAROen jeg tænkte på i den sammenhæng.
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg synes da bestemt du skal melde dig i outlaw så... der er friere regler for ombygninger og breakout er du jo ikke i nærheden af.

vil jo mene at man også kan stille op i outlaw af den grund at man ikke bryder sig om reglerne for streetklassen.

der er folk der stiller op i den "store" fwd klasse til king of europe og kører en del langsommere end breakout for den lille klasse. man behøver jo ikke stille op grundet bilens opbygning, førerens holdnig kan jo også være en fin årsag til klassevalg

Senest rettet af Yugo Turbo 22 nov 2009, 21:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Yugo Turbo skrev:
jeg synes da bestemt du skal melde dig i outlaw så... der er friere regler for ombygninger og breakout er du jo ikke i nærheden af.

vil jo mene at man også kan stille op i outlaw af den grund at man ikke bryder sig om reglerne for streetklassen.

der er folk der stiller op i den "store" fwd klasse til king of europe og kører en del langsommere end breakout for den lille klasse. man behøver jo ikke stille op grundet bilen opbygning, førerens holdnig kan jo også være en fin årsag til klassevalg

Enig.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
splynk skrev:
Ravnen skrev:
splynk skrev:
i waaanna know WHY, oh why skal den lorteplade være der ;-)

altså hvorfor er den dukket op i reglementet.

i need closure :roll: :tooth:

Du har sådan set allerede selv svaret da du stillede spørgsmålet...

Ved at fjerne din låseplade så har du givet dig selv nogle fordele som dine modstandere ikke har (mere plads i motorrummet til ET fremmende foranstaltninger) og da vi har 3 forskellige niveauer af ombygningsgrader i de tre klasser, så er det blevet sådan - kort fortalt:

Street, urørt karosse.
Outlaw, du må ændre men ikke fjerne.
Unlimited, du må fjerne og udskifte med rør.

'
se det passer nemlig slet slet ikke.

hvis det var sådan ville jeg også meget lettere kunne kapere det.
MEN. der må skæres og skæres til den store guld medalje, i torpedo og kardan tunnel, (hvilket jeg også har gjort)
så der er jo netop ikke den slående logik i at et stykke uanseeligt blik der absolut ingen fornuftig funktion har SKAL blive på sin oprindelige plads ? :roll:

ændre,, joe, men hvad dækker begrebet låseplade over ? en 6 mm rundjern med en punkt svejsning i begge ender ? påskrevet lås med en sprit tusch ?

misforstå mig ikke, det er ikke brok, men et forsøg på at finde logikken i en detalje som jeg personligt finder meget tåbelig,,

altså at det er låsepladen det hele drejer sig om, det kunne også ha været holderen til cigarettænderen, begge dele er jo lige ligegyldige, og ET fremmende om man vil :stop:

Nu vil jeg godt lige vide om vi taler om det samme, for jeg vill nødigt selv undvære låsepladen på min bil, især fordi det er en bærende/afstivende del... (også derfor vi ønsker den bibeholdt)

Kom frisk...!

Billede

Titel:
Medlem

lqs skrev:
hvorfor jeg spørger? ja.. nu skrev du i tråden, så tænkte du var besluttet på at køre til det største løb i DK! det var ikke lige CAMAROen jeg tænkte på i den sammenhæng.
MVH søren

hvorfor skulle jeg så beskrive min bil?? :?
nå nevermind...

Titel:
Mester Medlem

det var lidt fordi, jeg synes rod biler, er blever overset i det spil her. sammen med mange helt standard biler, der ikke kører med selvbærende karosserie.
MVH søren

Titel:
Medlem

lqs skrev:
det var lidt fordi, jeg synes rod biler, er blever overset i det spil her. sammen med mange helt standard biler, der ikke kører med selvbærende karosserie.
MVH søren

nååe - ok.
Men min 41 Willys og min 32 Roadster er solgt....

Titel:
Mester Medlem

ER DU BLEVET SINDSYG??? hvordan kunne du finde på det? noget af det fedeste i dk... MORTEN for satan.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
MVH søren

Hvis der er noget du syntes der mangler så er du velkommen til at melde ud Søren, gerne så vi kan nå at få det med i revisionen inden næste weekend...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hvis det er fordi man anser den som en bærende del er der jo god sund logik i at tage den med i reglementet. :)

men det er den bare ikke i min bil, der er det en lille tynd tøsefimset tingest der kun har til formål at holde hjelmlåsen.

et korthus i blæsevejr er stærkere end den der sidder (sad) på min bil :damn:

jeg mener at på sierra er den faktisk en rimelig bastant sag, og var min af samme kaliber havde jeg selvfølgelig arbejdet udenom den, men da min ikke har nogen struktuel værdi, ja så brugte jeg de 2 x 2 sekunder det tog min vinkelsliber (lille model) at flå den af :mrgreen:
mest fordi det gjorde alting meget meget nemmere. (nu sværere)

her er et par billeder af den herlige låseplade:

Billede

Billede

nu vil jeg jo så gerne vide i hvilken form den vil kunne godkendes ?

tvær stiveren der er skruet fast i stenpladen forneden og låsepladen foroven med et par 6 mm bolte og har til formål at holde båt hornet (0,8 plade) , er væk, og kan ikke være der på nogen måde mere!

du siger låsen ikke behøver være der, hvor meget skal bevares, hvor meget må ændres,, for at overdrive:
kan "en 6 mm rundjern der står låseplade på" gøre det :gnaek:

jeg syntes jo næppe det vil være morsomt at bruge hundredevis af timer, på at blive kasseret i teknisk kontrol, på en detalje der ingen praktisk effekt har på min bil.. ja ud over at holde på båt hornet :tooth:

og nej, løsningen er ikke at stille op i unlimited.
løsningen er heller ikke at montere det hele som originalt igen.

kan man få besigtiget en opbygning inden DHB ?

Senest rettet af Captain Slow 22 nov 2009, 22:59, rettet i alt 2 gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time