lqs skrev:
sune skrev:
lqs skrev:
hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren
Søren, Der kørers masser af forhjuls seiere med hypermoderne biler i USA.
Jeg går ud fra at du henviser til den ælle olde diskution om startkrans afskærming og kadanfangring.
Hvis det er tilfældet, så er der kommet regler, der tillader at folk selv bygge disse hvis det ikke er muligt at finde en SFI komponent.
Så vidt jeg husker blev det med alt tydelighed bevidst, tidligere på året at det ikke bare er pjat med disse sikkerhed komponeter. Der var en forhujlstrækker der sprang startkransen på vandel i foråret, der skete heldigvis ikke nogen person skade.
MEN, alt andet lige så sagde jeg ikke at man skulle kopiere alle de stående regler, men blot at det ville være smart at hente inspiration der, for at måske komme i nærheden af dem, for blandt andet at gøre det letter for kørerne.
SUNE. der har ikke tidligere i år været kørt på VANDEL.
du skriver der er kommet regler ang. at kopiere SFI dele. er de regler nu også kommet? hvis ja... så er min mening at det er urimeligt at lægge ansvaret over på JACKIE og TOM!
de forhjulstrækkere i usa du nævner... de kører netop IKKE under NHRA regler. nhra er blot en af flere store spillere på det marked i usa.
synes faktisk det er ret komisk at den CAMARO der tabte hjulet til DHB 2009 kørte med lange SFI hjulbolte. det var så dem der knækkede!
synes det er endnu mere komisk at NHRA mm nu gennem 40år(?) har krævet disse overlange hjulbolte. gad vide om ideen stammer fra de første JAMES BOND film? for selve længden gør sgu da ingen gavn.
MVH søren
Vandel ??? vi snakker om klasser her såå øhh??
PRO FWD er en NHRA klasse som de hårde drenge og fabriks teamsne kører i ... tjek disse link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pro_FWD
http://www.retroscenemag.com/post/Front ... -Cars.aspx
Og ja reglerne er kommet.
Angående bolte tjaaa, her kan vi til en hvis grad blive enige, men at en eller anden knækker nogle bolte kan da ikke værer SFIs skyld, bolte kan jo knække af mange grunde. Det er da det mindste probelm i denne diskution (hvis det overhovedet er et problem).
MEN, Det var ikke min mening at starte en diskution om dette, Det jeg prøvede at sige var at, det virker (på mig) meget som om i, i øjeblikket er i gang med at gå over åen efter vand.
Dragrace klubberne har været igennem disse diskutioner, så hvorfor dog al den underlige modvilje omkring at arbejde lidt sammen for at vi alle kan få mere ud af vores sport.
Det er meget muligt at der før i tiden har været noget afstand tagen til EURO biler i den establere dragracning, men det er ikke tilfældet længere.
For i bund og grund er det nøjagtig det samme vi går og laver. nemlig dragrace. OG nu hvor "streetrace" bilerne er blevet så hurtige som de er, må det da værer i alles interesse at kører under ordenede forhold. med tiden også på en limet bane.
En anden gevinst ved at arbejde sammen er at det vil styrke os betydeligt i vores evige kamp om en fast bane.