Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 03:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 08:17 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2006, 11:48
Indlæg: 41
Ravnen skrev:
Overordnet drejer det sig primært at indele klasserne på en logisk måde i forhold til folks ambitionsniveau, grundlæggende så drejer det sig om at der vil komme en Streetklasse med breakout for nummerpladebiler, en Outlawklasse for de hurtigere og mere modificerede biler, uden nummerplade krav, samt en unlimitedklasse for alle rørfront og rørrammebiler ligeledes uden nummerpladekrav...

Betyder det så at alle kører mellem hinanden, forhjulstrækkere mod baghjul og 4x4, all-motor mod turbo+nos biler?
Hvis ikke, så ender det da med temmeligt mange klasser, og hvis ja - så er der vel mange som falder uden for kategori.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 11:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
AlexMeyer skrev:
Ravnen skrev:
Overordnet drejer det sig primært at indele klasserne på en logisk måde i forhold til folks ambitionsniveau, grundlæggende så drejer det sig om at der vil komme en Streetklasse med breakout for nummerpladebiler, en Outlawklasse for de hurtigere og mere modificerede biler, uden nummerplade krav, samt en unlimitedklasse for alle rørfront og rørrammebiler ligeledes uden nummerpladekrav...

Betyder det så at alle kører mellem hinanden, forhjulstrækkere mod baghjul og 4x4, all-motor mod turbo+nos biler?
Hvis ikke, så ender det da med temmeligt mange klasser, og hvis ja - så er der vel mange som falder uden for kategori.


Det er nogle af de ting vi arbejder på, dette klasse regelement er jo oprindeligt designet til den kørerforening vi er ved at stable sammen, vi har bare set vores snit til at presentere det for Benjemin som en løsning på deres (og vores) problemer med klasserene.
I de to store klasser (Outlaw og Unlimited) vil alle køre mod alle (måske), alle de udenlandske og US biler vil blive blandet ind i resten af klasserene eller hvor de måtte høre til, bagefter kan man lave en finale iblandt de danske deltagere om titlen Danmarks hurtigste (gade)bil...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 13:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
sune skrev:
lqs skrev:
hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren


Søren, Der kørers masser af forhjuls seiere med hypermoderne biler i USA.

Jeg går ud fra at du henviser til den ælle olde diskution om startkrans afskærming og kadanfangring.
Hvis det er tilfældet, så er der kommet regler, der tillader at folk selv bygge disse hvis det ikke er muligt at finde en SFI komponent.

Så vidt jeg husker blev det med alt tydelighed bevidst, tidligere på året at det ikke bare er pjat med disse sikkerhed komponeter. Der var en forhujlstrækker der sprang startkransen på vandel i foråret, der skete heldigvis ikke nogen person skade.


MEN, alt andet lige så sagde jeg ikke at man skulle kopiere alle de stående regler, men blot at det ville være smart at hente inspiration der, for at måske komme i nærheden af dem, for blandt andet at gøre det letter for kørerne.
SUNE. der har ikke tidligere i år været kørt på VANDEL.
du skriver der er kommet regler ang. at kopiere SFI dele. er de regler nu også kommet? hvis ja... så er min mening at det er urimeligt at lægge ansvaret over på JACKIE og TOM!

de forhjulstrækkere i usa du nævner... de kører netop IKKE under NHRA regler. nhra er blot en af flere store spillere på det marked i usa.

synes faktisk det er ret komisk at den CAMARO der tabte hjulet til DHB 2009 kørte med lange SFI hjulbolte. det var så dem der knækkede!

synes det er endnu mere komisk at NHRA mm nu gennem 40år(?) har krævet disse overlange hjulbolte. gad vide om ideen stammer fra de første JAMES BOND film? for selve længden gør sgu da ingen gavn.

MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 16:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009, 09:13
Indlæg: 103
Geografisk sted: vejle
en ting kunne man gøre for det ikke sker igen læge præs på V-MAX og få morfar smid ud da han ikke laver ande ind lort i det har være med i snat 10 år som køre og officicials og mækker og som nomal gæst og kan se at den mand ikke dur til den post være år er det samme smid den nar ud og få en der har styr på det

mvh HEYER

_________________
http://www.facebook.com/KE70V8


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 17:43 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
[Det er nogle af de ting vi arbejder på, dette klasse regelement er jo oprindeligt designet til den kørerforening vi er ved at stable sammen, vi har bare set vores snit til at presentere det for Benjemin som en løsning på deres (og vores) problemer med klasserene.
I de to store klasser (Outlaw og Unlimited) vil alle køre mod alle (måske), alle de udenlandske og US biler vil blive blandet ind i resten af klasserene eller hvor de måtte høre til, bagefter kan man lave en finale iblandt de danske deltagere om titlen Danmarks hurtigste (gade)bil...


Hej Ravn.

Start med at få lov til at køre med de klasser du der nævner.

Men det er fint i fikser Benjamins problemer.

Alt det vrøvl om kørerforeninger, nu skal vi stå sammen, bla.bla bla. det fiser ud i sandet om ca 2md. ligesom sidste år. Og det gentager sig igen næste år.

Jeg giver en pilsner i værkstedet hvis jeg tager fejl!

All Talk - No Action.
All Show- No Go.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 18:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[Det er nogle af de ting vi arbejder på, dette klasse regelement er jo oprindeligt designet til den kørerforening vi er ved at stable sammen, vi har bare set vores snit til at presentere det for Benjemin som en løsning på deres (og vores) problemer med klasserene.
I de to store klasser (Outlaw og Unlimited) vil alle køre mod alle (måske), alle de udenlandske og US biler vil blive blandet ind i resten af klasserene eller hvor de måtte høre til, bagefter kan man lave en finale iblandt de danske deltagere om titlen Danmarks hurtigste (gade)bil...


Hej Ravn.

Start med at få lov til at køre med de klasser du der nævner.

Men det er fint i fikser Benjamins problemer.

Alt det vrøvl om kørerforeninger, nu skal vi stå sammen, bla.bla bla. det fiser ud i sandet om ca 2md. ligesom sidste år. Og det gentager sig igen næste år.

Jeg giver en pilsner i værkstedet hvis jeg tager fejl!

All Talk - No Action.
All Show- No Go.


"Klasserene" kører allerede til DHB, Henrik, bare blandet sammen... og det problem vi "fikser" er primært for vores egen skyld, så vi kan slippe for fnidder kørerne imellem (deri en form for sammenhold), den såkaldte kørerforening som vi arbejder på, kommer når den kommer hvis den kommer, ligesom Blackrace en eller anden dag, måske igen disker op med et arrangenment istedet for snak...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 18:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2006, 12:50
Indlæg: 66
Geografisk sted: Højbjerg
lqs skrev:
sune skrev:
lqs skrev:
hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren


Søren, Der kørers masser af forhjuls seiere med hypermoderne biler i USA.

Jeg går ud fra at du henviser til den ælle olde diskution om startkrans afskærming og kadanfangring.
Hvis det er tilfældet, så er der kommet regler, der tillader at folk selv bygge disse hvis det ikke er muligt at finde en SFI komponent.

Så vidt jeg husker blev det med alt tydelighed bevidst, tidligere på året at det ikke bare er pjat med disse sikkerhed komponeter. Der var en forhujlstrækker der sprang startkransen på vandel i foråret, der skete heldigvis ikke nogen person skade.


MEN, alt andet lige så sagde jeg ikke at man skulle kopiere alle de stående regler, men blot at det ville være smart at hente inspiration der, for at måske komme i nærheden af dem, for blandt andet at gøre det letter for kørerne.
SUNE. der har ikke tidligere i år været kørt på VANDEL.
du skriver der er kommet regler ang. at kopiere SFI dele. er de regler nu også kommet? hvis ja... så er min mening at det er urimeligt at lægge ansvaret over på JACKIE og TOM!

de forhjulstrækkere i usa du nævner... de kører netop IKKE under NHRA regler. nhra er blot en af flere store spillere på det marked i usa.

synes faktisk det er ret komisk at den CAMARO der tabte hjulet til DHB 2009 kørte med lange SFI hjulbolte. det var så dem der knækkede!

synes det er endnu mere komisk at NHRA mm nu gennem 40år(?) har krævet disse overlange hjulbolte. gad vide om ideen stammer fra de første JAMES BOND film? for selve længden gør sgu da ingen gavn.

MVH søren


Vandel ??? vi snakker om klasser her såå øhh??

PRO FWD er en NHRA klasse som de hårde drenge og fabriks teamsne kører i ... tjek disse link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pro_FWD

http://www.retroscenemag.com/post/Front ... -Cars.aspx

Og ja reglerne er kommet.


Angående bolte tjaaa, her kan vi til en hvis grad blive enige, men at en eller anden knækker nogle bolte kan da ikke værer SFIs skyld, bolte kan jo knække af mange grunde. Det er da det mindste probelm i denne diskution (hvis det overhovedet er et problem).

MEN, Det var ikke min mening at starte en diskution om dette, Det jeg prøvede at sige var at, det virker (på mig) meget som om i, i øjeblikket er i gang med at gå over åen efter vand.

Dragrace klubberne har været igennem disse diskutioner, så hvorfor dog al den underlige modvilje omkring at arbejde lidt sammen for at vi alle kan få mere ud af vores sport.

Det er meget muligt at der før i tiden har været noget afstand tagen til EURO biler i den establere dragracning, men det er ikke tilfældet længere.
For i bund og grund er det nøjagtig det samme vi går og laver. nemlig dragrace. OG nu hvor "streetrace" bilerne er blevet så hurtige som de er, må det da værer i alles interesse at kører under ordenede forhold. med tiden også på en limet bane.

En anden gevinst ved at arbejde sammen er at det vil styrke os betydeligt i vores evige kamp om en fast bane.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 19:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
[), den såkaldte kørerforening som vi arbejder på, kommer når den kommer hvis den kommer, ligesom Blackrace en eller anden dag, måske igen disker op med et arrangenment istedet for snak...


Vi disker op igen når det igen kan gennemføres lovligt. Nu ser du kun facaden min fine ven, men der er en del under overfladen du ikke umiddelbart kan se. Watch me.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 19:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
sune skrev:
lqs skrev:
sune skrev:
lqs skrev:
hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren


Søren, Der kørers masser af forhjuls seiere med hypermoderne biler i USA.

Jeg går ud fra at du henviser til den ælle olde diskution om startkrans afskærming og kadanfangring.
Hvis det er tilfældet, så er der kommet regler, der tillader at folk selv bygge disse hvis det ikke er muligt at finde en SFI komponent.

Så vidt jeg husker blev det med alt tydelighed bevidst, tidligere på året at det ikke bare er pjat med disse sikkerhed komponeter. Der var en forhujlstrækker der sprang startkransen på vandel i foråret, der skete heldigvis ikke nogen person skade.


MEN, alt andet lige så sagde jeg ikke at man skulle kopiere alle de stående regler, men blot at det ville være smart at hente inspiration der, for at måske komme i nærheden af dem, for blandt andet at gøre det letter for kørerne.
SUNE. der har ikke tidligere i år været kørt på VANDEL.
du skriver der er kommet regler ang. at kopiere SFI dele. er de regler nu også kommet? hvis ja... så er min mening at det er urimeligt at lægge ansvaret over på JACKIE og TOM!

de forhjulstrækkere i usa du nævner... de kører netop IKKE under NHRA regler. nhra er blot en af flere store spillere på det marked i usa.

synes faktisk det er ret komisk at den CAMARO der tabte hjulet til DHB 2009 kørte med lange SFI hjulbolte. det var så dem der knækkede!

synes det er endnu mere komisk at NHRA mm nu gennem 40år(?) har krævet disse overlange hjulbolte. gad vide om ideen stammer fra de første JAMES BOND film? for selve længden gør sgu da ingen gavn.

MVH søren


Vandel ??? vi snakker om klasser her såå øhh??

PRO FWD er en NHRA klasse som de hårde drenge og fabriks teamsne kører i ... tjek disse link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pro_FWD

http://www.retroscenemag.com/post/Front ... -Cars.aspx

Og ja reglerne er kommet.


Angående bolte tjaaa, her kan vi til en hvis grad blive enige, men at en eller anden knækker nogle bolte kan da ikke værer SFIs skyld, bolte kan jo knække af mange grunde. Det er da det mindste probelm i denne diskution (hvis det overhovedet er et problem).

MEN, Det var ikke min mening at starte en diskution om dette, Det jeg prøvede at sige var at, det virker (på mig) meget som om i, i øjeblikket er i gang med at gå over åen efter vand.

Dragrace klubberne har været igennem disse diskutioner, så hvorfor dog al den underlige modvilje omkring at arbejde lidt sammen for at vi alle kan få mere ud af vores sport.

Det er meget muligt at der før i tiden har været noget afstand tagen til EURO biler i den establere dragracning, men det er ikke tilfældet længere.
For i bund og grund er det nøjagtig det samme vi går og laver. nemlig dragrace. OG nu hvor "streetrace" bilerne er blevet så hurtige som de er, må det da værer i alles interesse at kører under ordenede forhold. med tiden også på en limet bane.

En anden gevinst ved at arbejde sammen er at det vil styrke os betydeligt i vores evige kamp om en fast bane.


Enig i at der kan være belæg for samarbejde, men springet i reelle interesser er stadigt allerhelvedes stort. For stort indtil det modsatte er bevist.

Inspiration fra "overthere" er ok, men det er ganske enkelt ikke muligt at kopiere US regler til DK. Det har historien ligesom vist så tydeligt, så det skriger til himlen. Reglement8 er i en stand så det mig bekendt aldrigt er blevet overholdt, og det er tydeligt forsøgt kopieret.

Nej, skal der laves regler, så skal det være fordi de SKAL OVERHOLDES. Ikke fordi de er i USA.

Hvis vi skriver regler, og "bøjer" dem sekundet efter, så er vi ligesom ikke rigtigt kommet ud over foregående weekends begivenheder, læs DHB, eller tidligere tiders begivenheder, læs DASU, m.fl.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jun 2009, 19:39 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2006, 20:10
Indlæg: 54
jeg syntes det kunne være kanon med nogle nye klasser da der ikke ser ud til der har været styr på en skid i år... også er det sku godt at jeg ikke tog med har en kami der køre diesel klasse(ja den de alle vil have lukket) de kørte kun 3 gang de showklassen skulle køre hele tiden efter hva de siger det er sku sur røv at betale x antal kroner for 3 ture det er sku for groft men sådan er det vel efter hånden :twisted: ...michael


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team