Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jan 2025, 15:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 21:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
Invitationen er til dragrace. Det er ihvertfald det der bliver skrevet.

Muligtvis skal NDCD blive endnu bedre til at presentere sig og forsøge at bryde ud af den gamle opfattelse om at "det er kun for sådan nogle V8'er rocker typer" og rigtige racerbiler :)

Ret mig hvis jeg husker forkert! Men real life ved første løb var vel 20% rigtige dragracere, resten var gadebiler. Gadebiler betyder her biler folk bruger til andet end race og som man kan møde i trafikken. Men var der egenligt andre ikke USA biler end Manta'en? Capri'en var jo ligesom muteret! :grin:

Flere af bilerne deroppe var i øvrigt gengangere fra Blackrace løbene på Lindtorp. Et eller andet sted er der jo allerede et "samarbejde", i hvertfald den ene vej. Der møder jo V8'ere op til "streetracernes" arrangementer.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 22:45 
Offline

Tilmeldt: 02 maj 2008, 18:52
Indlæg: 11
[quote="HenrikGM"]Invitationen er til dragrace. Det er ihvertfald det der bliver skrevet.

Ikke mange i DK har en dragracer. Det er ikke noget publikumsløb.(skriver de selv). Festen er lukket.

Mange der skriver om lovligt race :?: ....well faktisk er der kun en lille begrænset skare der kæmper for det emne. Resten vil bare køre mest muligt ukompliceret, billigst muligt(NDCD medlemmer incl), og det var ikke tilfældet her.

20deltagerer er vel fint under de betingelser?

Ja invitationen var til dragrace for det jo det det er. For mig er dragrace 2 biler der kører 201/402 m og først over stregen vinder . Om det foregår under eller over 11 sek, i en us bil eller ikke us bil er for mig fløjtende ligegyldig, for mig vil det altid være dragrace. At det ikke er et publikumsløb har jo kun noget med forsikringsafgiften at gøre , det kan vel ikke forhindre nogen at deltage. Og billgst muligt. Come on 450.- kr....Det kan for ndcd på ingen måde gøres billigere, bare banelejen er 15000 + moms pr dag, rescue team forsikringsafgift osv osv . Selv trods gode sponsorer er det bestemt ingen overskudsforretning his nogen sku tro det , tværtimod. og nej 20 deltagere under de betingelser er bestemt ikke tilfredsstillende.
Og så lige for at under strege Ndcd er helt klart ikke = Dasu bare fordi vi er medlem der.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 06:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
fakta=NDCD er forpligtiget til at overholde de regler DASU udstikker
fakta=NDCDs kasserer=formand for DASUs dragraceudvalg
ingen grund til at sløre de kendsgerninger.
men lad os dog PRØVE at bløde fronterne lidt op.... 99% af vejen har vi alle de samme interresser.
om bilen har 3-4-5-sex-8-10 eller 12 cylindre er vel egentlig fløjtende lige meget.... MVH søren medlem af NDCD og det famlende DASU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 07:58 
Offline

Tilmeldt: 02 maj 2008, 18:52
Indlæg: 11
lqs skrev:
fakta=NDCD er forpligtiget til at overholde de regler DASU udstikker
fakta=NDCDs kasserer=formand for DASUs dragraceudvalg
ingen grund til at sløre de kendsgerninger.
men lad os dog PRØVE at bløde fronterne lidt op.... 99% af vejen har vi alle de samme interresser.
om bilen har 3-4-5-sex-8-10 eller 12 cylindre er vel egentlig fløjtende lige meget.... MVH søren medlem af NDCD og det famlende DASU

fordi ndcd`s kasser er formand for Dasu`s dragrace udvalg er det IKKE lig med at Ndcd er enige med alt hvad der bliver besluttet i Dasu!!!! Vi er dybt uenige i bla tilskuerforsikrings afgiften som er helt hen i skoven hvis man sammenligner et rally arr og et dragracearr og her kæmper vi faktisk en kamp for at få det nedsat så det er økonomisk mulig at få tilsuere til dragrace. Helt enig i at 99% af vejen er det de samme interresser og igen igen igen enhver med lyst til at køre 201/402m er velkomne til Ndcd løb.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 08:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
lqs skrev:
der er INTET galt for at din bil, ikke skulle kunne have kørt!


ja - det kan jeg heller ikke se problemet i.


DRT 80.505, hvordan får jeg en vognbog når bilen ikke kan godkendes? jeg går ud fra at det er et Dragrace arrangement vi taler om her.

DRT 89.02.11, der findes ikke en SFI dæmper til min bil og da jeg ikke er interesseret i en knækket krumptap så bliver jeg nødt til at beholde den jeg har.

SFI 29.1, igen, der findes ingen SFI godkendt flexplade til en bil som min, så hvad er løsningen her?

Mener i at NDCD skal overse disse punkter?


Hej Ravn

Hvis du (og andre) virkelig vil ud og køre og have godkendt bilen til under 10.00 sekunder, så var det måske en ide du kontaktede Tom (synsmand i NDCD) Han kan helt sikkert fortælle dig hvad (om noget) der skal ændres. Når du så har hans ord for hvad du skal lave, så kan du jo vurdere om det er besværet værd. Jeg tror f.eks. ikke der er ret stor forskel på et FIA og et SFI bur.


Lige med den med buret så har jeg allerede spurgt mig for herovre på disse kanter ved en "lignende" synsmand, og fik her opfattelsen at det ikke ville kunne lade sig gøre, og om alle omstændigheder vil dispersionen med stor sandsynlighed kun gælde for den klub der giver den, men jeg mener ikke at løsningen på disse problemer skal læsses af på klubberne men derimod på DASU, som så kan give klubberne "mandat" til at dispensere (læs: omrokere) på visse punkter, på den måde er der ingen der kan få ørene i klemme, jeg skulle mene at en klog mand i DASU må kunne se at hvis et f.eks. bur er godt nok for FIA under mere ekstreme omstændigheder så må det også være godt nok til Dragracing under danske forhold - til en vis grænse i forhold til kørte tider selvfølgelig.

Jeg mener desuden ikke at have læst nogle steder at SFI er en form for verdenslov som vi alle skal indordne os under og så længe konkurrencen foregår inden for landets grænser mener jeg ikke at vi kan være tjent med at skulle blive begrænset på denne måde. Selvfølgelig er der en grund til at en flexplade skal være stærk nok til det brug den bliver udsat for men den bliver ikke stærkere af at der står SFI på den, SFI er ikke navnet på et slags supermetal, men et klistermærke fra en organisation der giver ”gode råd og godkendelser”, DASU må vågne op og komme ind i kampen, find ud af hvad der kræves af f.eks. en flexplade og giv os mulighed for at lave dem selv, det samme gælder for de andre punkter i DRT som umuliggøre os ikke US biler at møde op med sagerne i orden.
Jeg ved det kan lade sig gøre, det er f.eks. ikke er et problem at lave sin sprængkåbe selv, så længe man laver den som det er forskrevet, denne mulighed må kunne udvides til at gælde flere punkter…


Hej Ravn

Tom er ganske vidst medlem af NDCD, men det er DASU der har givet ham hans beføjelser og uddannelse til at godkende chassiser. NDCD vil aldrig blive blandet ind i sådan en sag. En evt. dispensation vil gælde i hele DK, da den vil komme til at stå i din vognbog, så det er bestemt ikke spildt. Tror endda at den vil gælde i hele Europa, men det må der være andre der ved, Jönsson måske?

DASU slipper netop for at skulle sætte sig ind i hvad en flexplade skal kunne holde til når de nu kræver den skal være SFI godkendt. det er ikke kun DASU der bruger SFI godkendelserne, de er verdensomspændende. SFI bliver også brugt i andre sportsgrene, f.eks. powerboat og tractorpulling. Nok om SFI. Jeg ved forresten ikke om det kan lade sig gøre at få kravene til en flexplade ved SFI, men jeg kan forestille mig, at de ikke er gratis.

@Morten

Jeg vil med glæde være en slags opsamler/tovholder i en konstruktiv debat med DASU om disse ting. Jeg vil meget gerne have konkrete problemstillinger med detaljerede beskrivelser og evt. løsnings forslag. Jeg lover, at alt seriøst vil blive bragt videre til DASU.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 09:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Westmus skrev:
Ravnen skrev:
..om ikke i Danmark så i udlandet.

En konstruktiv vinkel var vel så at henvise til hvilke udenlanske arrangementer du tænker på. De må jo have et reglement, DASU og dem der her i tråden forsøger at finde en løsning kan kikke og tygge lidt på? Som skrevet længere oppe, det kan da vel ikke kun være et problem i lille Danmark? Hvordan løser de problematikken i andre lande? :)

Ærgre mig iøvrigt, at jeg ikke lige kan finde det gamle blad i stablen, hvor en svensker har bygget en seriøs dragracer Anglia, med en 2.8'er V6 m. turbo osv. Han må jo også have stået med samme SFI problematik. :?


Nu skal vi lige blive enige om at de løb jeg normalt stiller op i er Streetraceløb, hvor man ikke skal slås med SFI godkendelser m.v.
(læs: DETTE er ikke det samme som at jeg ikke vil have regler, MEN at jeg vil have regler jeg har en chance for at overholde!)

Steder hvor man ikke lider under utidssvarende SFI regler:
KOE, Belgien
EDPS m.fl., Sverige

Jeg er udemærket klar over at man sikkert får lov til at køre ved visse Dragrace arrangementer selvom alle ting ikke er på plads, men jeg vil ikke bruge 2000-3000kr på at melde mig og forskyde til et Dragrace arrangement uden at have alt på det rene.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 09:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
@ Felthaus, det er såmænd ikke et problem at finde ud af hvordan en "sikker" flexplade skal laves, men at få nogle til at godkende den du selv fabrikerer...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 11:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Feldthaus skrev:
En evt. dispensation vil gælde i hele DK, da den vil komme til at stå i din vognbog, så det er bestemt ikke spildt. Tror endda at den vil gælde i hele Europa, men det må der være andre der ved, Jönsson måske?


Jeg kender ikke/har aldrig hørt om regler ved dispensation.

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 15:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://dragracingonline.com/agent1320/2 ... 000827.jpg
kig lidt på det billed, kig lidt på div film fra baner i USA. hold op med at drømme om at forholdene er lige sådan i DK (det er de ikke, bliver det desværre heller aldrig) ergo er der i mine øjne ingen grund til at foregøjle at man følger NHRA regler, det holder jo ikke i virkeligheden.
danske biler med dansk sikkerhed, ikke uden sikkerhed, eller falsk sikkerhed. prøv at kig mod mindre løb i NZ eller AUS. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 aug 2008, 15:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
og nej... det er ikke et sted hvor man kører streetrace på den ene bane og dragrace på den anden.. men fed ide. masser af tid til at rense og lime. der køres blot ved siden af samtidig. MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team