Ravnen skrev:
Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
lqs skrev:
der er INTET galt for at din bil, ikke skulle kunne have kørt!
ja - det kan jeg heller ikke se problemet i.
DRT 80.505, hvordan får jeg en vognbog når bilen ikke kan godkendes? jeg går ud fra at det er et Dragrace arrangement vi taler om her.
DRT 89.02.11, der findes ikke en SFI dæmper til min bil og da jeg ikke er interesseret i en knækket krumptap så bliver jeg nødt til at beholde den jeg har.
SFI 29.1, igen, der findes ingen SFI godkendt flexplade til en bil som min, så hvad er løsningen her?
Mener i at NDCD skal overse disse punkter?
Hej Ravn
Hvis du (og andre) virkelig vil ud og køre og have godkendt bilen til under 10.00 sekunder, så var det måske en ide du kontaktede Tom (synsmand i NDCD) Han kan helt sikkert fortælle dig hvad (om noget) der skal ændres. Når du så har hans ord for hvad du skal lave, så kan du jo vurdere om det er besværet værd. Jeg tror f.eks. ikke der er ret stor forskel på et FIA og et SFI bur.
Lige med den med buret så har jeg allerede spurgt mig for herovre på disse kanter ved en "lignende" synsmand, og fik her opfattelsen at det ikke ville kunne lade sig gøre, og om alle omstændigheder vil dispersionen med stor sandsynlighed kun gælde for den klub der giver den, men jeg mener ikke at løsningen på disse problemer skal læsses af på klubberne men derimod på DASU, som så kan give klubberne "mandat" til at dispensere (læs: omrokere) på visse punkter, på den måde er der ingen der kan få ørene i klemme, jeg skulle mene at en klog mand i DASU må kunne se at hvis et f.eks. bur er godt nok for FIA under mere ekstreme omstændigheder så må det også være godt nok til Dragracing under danske forhold - til en vis grænse i forhold til kørte tider selvfølgelig.
Jeg mener desuden ikke at have læst nogle steder at SFI er en form for verdenslov som vi alle skal indordne os under og så længe konkurrencen foregår inden for landets grænser mener jeg ikke at vi kan være tjent med at skulle blive begrænset på denne måde. Selvfølgelig er der en grund til at en flexplade skal være stærk nok til det brug den bliver udsat for men den bliver ikke stærkere af at der står SFI på den, SFI er ikke navnet på et slags supermetal, men et klistermærke fra en organisation der giver ”gode råd og godkendelser”, DASU må vågne op og komme ind i kampen, find ud af hvad der kræves af f.eks. en flexplade og giv os mulighed for at lave dem selv, det samme gælder for de andre punkter i DRT som umuliggøre os ikke US biler at møde op med sagerne i orden.
Jeg ved det kan lade sig gøre, det er f.eks. ikke er et problem at lave sin sprængkåbe selv, så længe man laver den som det er forskrevet, denne mulighed må kunne udvides til at gælde flere punkter…
Hej Ravn
Tom er ganske vidst medlem af NDCD, men det er DASU der har givet ham hans beføjelser og uddannelse til at godkende chassiser. NDCD vil aldrig blive blandet ind i sådan en sag. En evt. dispensation vil gælde i hele DK, da den vil komme til at stå i din vognbog, så det er bestemt ikke spildt. Tror endda at den vil gælde i hele Europa, men det må der være andre der ved, Jönsson måske?
DASU slipper netop for at skulle sætte sig ind i hvad en flexplade skal kunne holde til når de nu kræver den skal være SFI godkendt. det er ikke kun DASU der bruger SFI godkendelserne, de er verdensomspændende. SFI bliver også brugt i andre sportsgrene, f.eks. powerboat og tractorpulling. Nok om SFI. Jeg ved forresten ikke om det kan lade sig gøre at få kravene til en flexplade ved SFI, men jeg kan forestille mig, at de ikke er gratis.
@Morten
Jeg vil med glæde være en slags opsamler/tovholder i en konstruktiv debat med DASU om disse ting. Jeg vil meget gerne have konkrete problemstillinger med detaljerede beskrivelser og evt. løsnings forslag. Jeg lover, at alt seriøst vil blive bragt videre til DASU.