Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Wildert skrev:
I har ret - ganske enkelt.
Hvis man har hørt P3 Nyheder i dag, så vil man vide at vi danskere har de 4. laveste benzinpriser i Europa målt på købekraft.
Sådan har det i øvrigt været i en del år...
Vi har bare vænnet os til at betale kassen for at købe selve bilen, så nu hvor det snerper til med at skulle hælde saft på den - ja så gør det ondt.
Det er "bare" en bagdel ved globaliseringen at der kommer andre til der også vil have del i goderne. Such is life. Man må bare gøre noget ved det i forhold til ens egen økonomiske situation - for det er som sådan ikke "nogens" skyld - det er udviklingen. Verden forandrer sig - det har den i øvrigt altid gjort. Lev med det!
Det er også meget nemt at pille ting ud af kontekst, og propaganda Danmarks Radio er ingen undtagelse, hvad nytter det at vi "har" råd til at købe Benzinen, når vi forinden har brugt alle vores penge på at købe bil, hus og mad til overpriser, det eneste billige her hjemme er folks nosser og så selfølgelig kina stumper.
Uanset hvad, så er det Statan der tjener på os alle, især på Benzinen, det der mangler er at folk kommer op på barikaderene, noget der tilsyneladne kun forekommer i de lande som de Danske VIKINGER emigrerede til...
...for at efterlade deres koner til alle homoerne der ikke ville ud og kæmpe og som så havde frit spil til at videreføre deres svagtpisserpædagog gener til de næste mange generationer, og det rigtige syge af der er at de, pædagogerene godt kan finde ud af gå på barikaderene nå de syntes at det bliver for meget... HVAD siger det lige om resten af Danskerene, hvordan kan man være mere svagtpisser end en pædagog!?
Holger skammer sig...
om holger skammer sig. han var søn af en far der halshuggede fjendens budbringer og blev derfor sendt til trældom eller døden i prøjserland. dog var han en stor kriger og viste hvad han skulle gøre. det burde vi vel også. fackt er jo nok at vi danskere er forkælede. og nu hvor vi er van til at sutte på en dyr bolche hver dag opføre vi os som pattebørn når vi ikke kan få den mere.
bankerne har været lidt åbenhjertede med at få deres penge ud at avle. nordea laver milliard overskud hvert år. mon ikke det er os selv der er er skyld i det. sur øv at man ikke kan få det hele hver dag året rundt. men vi har det stadig godt.
btw slavter. for 1000kr kan jeg i min økofutte køre ca 2095,238km hvis prisen for diesel er ca 10,5kr/l bilen er ca selv finaniserende så længe jeg ikke bruger min cosworth tildagligt.. vi køre sq 1000km om ugen.. lol.
Da jeg med fuldt overlæg har meldt mig 90% ud af samfundet, mener jeg ikke at jeg har noget at høre for, jeg kræver ingen ting udover det jeg selv betaler for, dvs. bla. veje at køre på via. vægtafgifter, brændstofafgifter, registeringsafgifter, miljøafgifter, energiafgifter, nummerpladeafgifter, forsikringsafgifter, stempelafgifter, afgiftsafgifter og moms på hele baduljen bagefter - EFTER skat, jo det er en fair handel....
KALD MIG ALDRIG FORKÆLET IGEN!
Folk render fandenme rundt med skyklapper, ting er ikke som de ser ud, fat det dog, staten ser dig kun som en malkeko og vil gøre ALT for at det forbliver sådan, det er selvopretholdelse fra statens side og sålænge folk ikke stiller spørgsmål eller laver ravage, kan teateret forsætte, bild folk ind at de ikke har et alternativ om nødvendigt "overtal" dem, sørg for at de sætter sig i gæld så man ved hvor man har dem, sørg for at der er begrænset inflation ikke for meget så kloge mennesker gør opmærksom på det men kun lige nok til at dine surt tjente penge bliver mindre værd dag for dag, du ved måske ikke men DE ved det og de tjener på det. Dem inde på Borgen er ikke dine venner - det er dine fjender, de siger det der skal siges for at lige du stemmer dem derind for derefter at røvkneppe dig resten af dine dage, uden at du ved det...
...for der er det hele "spillet" går ud på: Hvad folk ikke ved har de ikke ondt af.
forkælet var nu mere en helhed møntet på folk med middel indkomst men forbrug som en person med fri forbrug.
har ikke ondt af dem der har sat sig for hårdt og nu piber over at alt er blevet dyre. trode de da at landmænd skal leve af en underskudsforretning for at gøre danskerne glade?
og hvis vi alle herinde på PF ejede et benzinselskab og kunne se at folk var "hooked" på vores vare skulle vi så forære det væk?
tankegangen er ganske simpel. og med en stor sikkerhed ville alle gøre det samme, malke forbrugeren. sådan virker det bare. om det så er regeringen eller andre. men ingen holder på dig/os/vi alle Eu virker på den måde at deter frit at rejse og at finde arbejde i andre lande. havde jeg ikke fået en kone der er lidt glad for hendes familie så bde jeg sikkert i sverige og arbejdede i norge (oslo) for at få en god gevinst. ellers er der så mange gode uddannelser og jobs der kan åbne døre. problemer er bare at nok aldrig er nok. hvilket er en arv vi alle skal leve med.
men ja, vores kære regering malker os. men mon ikke det går. hvis det ikke var dem så var en bare en anden. der er jo altid en god sund fornuft gemt i de fleste af os der kan fortælle os hvad der er forkert eller rigtigt.
men med de regninger man kan gå hjem fra tandlægen med efter 1time er jeg glad for at vi betaler lægeregningerne over skatten.
men det er en lang diskution, vikinger eller ej. men at tude over benzinpriserne er lidt tidligt endnu. folk kan jo også bare indse at man faktisk kan arbejde mere end 37timer/ugen ta 2timer mere om ugen og så kan det ikke ses på økonomien. og mon ikke sofaen,fladskærmen,tastaturet og køleskabet kan undvære de fleste af os 2timer fordelt over 5dage.. det går fint her hos os (men nu er jeg også blevet fabriksarbejder efter 12,5år inden for landbrug, og kæft de hyler hvis de bare høre ordet OVERARBEJDE. jeg arbejder gladeligt 50timer om ugen hvis det er nødvendigt. nu får jeg endda 65% oven i hatten, det er ren bonus)
sjovt nok så kunne lidt goodwill fra den danske befolkning måske give en lidt mindre stresset arbejdsdag. bare arbejde 2timer mere/uge få lidt mere i løn og så var problemet med mangel på folk ikke så stort. men nej nej.. 37 timer er sq mere end hvad de fleste kan holde til på trods af der aldrig har været så mange hjælpemidler tilgængelige..