Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 mar 2025, 16:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Nu har jeg boet i Jylland i 35 år, og vil tillade mig at sige om din inddeling:

"ikke så ringe endda"

:tooth:
Claus

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

audi_claus skrev:

"ikke så ringe endda"

Claus

Nej inddelingen er ikke hen i vejret. Spørgsmålet er bare hvor grænsen mellem klasserne skal være?
Er det de i DASU regi gældende 11sek på 402 meter der er gældende, eller er vi ude i at det er en udgangshastighed over xxx km/t der er gældende. Eller måske noget helt tredje..

Tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
ToLa skrev:
audi_claus skrev:

"ikke så ringe endda"

Claus

Nej inddelingen er ikke hen i vejret. Spørgsmålet er bare hvor grænsen mellem klasserne skal være?
Er det de i DASU regi gældende 11sek på 402 meter der er gældende, eller er vi ude i at det er en udgangshastighed over xxx km/t der er gældende. Eller måske noget helt tredje..

Tobias

Læs div. tråde herinde om emnet, og du vil få noget indput..

Billede

Titel:
Nyt Medlem

Det må helt klart være tiden der skal være begrænsningen ellers så rammer det hårdt på turbo bilerne de har jo højere udgangs hastighed end en sugemotor bil

Jeg selv har/har haft et ben i alle de 3 målgrupper som bliver nævnt men en bil som min har kørt 11,70 på lindtorp i år så 11sek reglen er ikke et problem for mig endnu (måske næste år med ny motor) så det har vel ikke rigtig noget med hvilken gruppe man hører til men nok mere og det grej man har passer ind i en klasse og til det reglement der bliver kørt efter

Jeg syns ideen med evt 1/8 for de hurtige biler (under11) er fin og det lyder også til at det evt er det som skal til for at de kan være med af sikkerheds grunde for jeg syns helt klart de også skal med ud at køre de trækker jo også lidt publikum osv til så hvis vi kan løfte i samlet flok og ramme et så bredt udsnit af kører/biler så er vi vist ved at være godt med

Hartvig
Jeg bryder mig ikke rigtig om dit udtryk den fortabte drag racer for som jeg ser det er de fleste til jeres løb også glad for den ala dragracing profesionalisme der er begyndt at indfinde sig til streetrace løbene og der kommer jo flere og flere europær biler som kommer under de 11sek uden at være en fortabt dragracer og de er vel også en del af målgruppen da de jo nok også har startet i gruppe 1 engang

John

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
morten jønsson skrev:
211 Golf2 VR6 Turbo, Haldex 4x4 10,7810 211,45
210 BMW E36 Turbo 10,9262 216,00

Fedt - hurtige biler....
Men i en evnt Cup - ville de så have "slået sig selv ud" ved at køre under 11.00?
Det ville være ærgerligt, syntes jeg....

Til DHB ´07 var vi helt nede på 9.5 sek. på 1/4 mile med nr. plader.

Til andres info, så er det ikke kun Hartvig og co. der har fået invitation om deltagelse i en strettrace cup, GMK er også blevet spurgt!

Feldthaus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Elnef

Jeg beklager straks udtrykket !

Det skal bestemt ikke opfattes på den negative facon, vi er har stor glæde af f.eks. de NDCD kører som møder op til lovlig streetrace arrangementerne :D både som deltagere, men også som du selv er inde på, som attraktive biler for vores publikummer.

Så jeg retter straks indlægget så gruppe 3 repræsentere gruppen af deltagere med baggrund fra den DASU organiserede dragrace sport. Jeg håber dette er bedre :?:

@ Michael

GMK er jo en DASU klub og derfor forventer jeg helt naturligt at I er blevet informeret om dette nye DASU tiltag. Så mit spørgsmål var kun henvendt til repræsentanter fra de ikke DASU klubber, som jo skriver flittigt herinde.

/Hartvig

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Henrik

Efter hvad jeg kunne forstå på Peter G., så har de kun interresse i klubber som allerede HAR arrangeret lovligt streetrace. Jeg ved ikke om GMK går for at være sådan en klub, da DASU i mange år ikke har vidst hvad de skal kalde DHB med deraf følgende slagsmål mellem klubber og udvalg under DASU.
Jeg kan dog forstå, at DR-U vil komme med et oplæg, og så invitere de klubber som de vil have til at lave streetrace serien for dem.
Hvis de skal lykkedes med at lave en sådan serie, så skal det være meget enkelt at gå til, og det skal være skruet sådan sammen, at deltagerne ikke er tvunget til at rejse land og rige rundt hver weekend for at vinde serien, for det kan jeg ikke forestille mig at de kan være intresseret i.

Vi må se hvad de kommer.
Hvordan ser streetracing.dk på en sådan serie, vil i deltage?

Feldthaus

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Hartvig skrev:
Det vil sige, at vi uden problemer kan tillade 5 sekunders tider på 402 meter blot vi kan finde en Politimester der vil godekende et sådan arrangement :wink:
Så pas nu på med at gøre DASU's dragrace reglementer til streetrace "lov", vi skal naturligvis bruge de gode ting og den erfaring DASU's reglementer står for - men som ikke DASU klubber er vi på ingen måde tvunget til at skulle efterleve DASU's reglementer.
/Hartvig

Hvad betyder det i praksis - vil det sige at i ikke bruger ET reglementet for sikkerhed?
Kan en 10 sekunders bil køre uden styrtbøjle/kardanfanger/sele osv?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Nu skal du ikke være så pivet, Morten.
Der er ikke direkte forbud mod at anvende hjelm og de ser ikke efter om der er kardanfang, så det må godt blive siddende. :grin:

Men se i øvrigt tråden "Utroligt 2" der blev startet over dette emne

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Ok - jeg kan godt se at det er lidt dødfødt at starte denne diskussion igen.... :damn:
Vi venter til der bliver dræbt et par stykker, så kan vi tage tråden op igen.
I mellemtiden bygger jeg min nye racer/gadebil (synet og indreg.) med fuldt bur, kardanfanger, 5 punktsele osv....

Ps: og så får Elenf PRYGL !!!!! :lusket: :tooth:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time