Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 19:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
lqs skrev:
sidder i kørerudvalget (DHB 2007)!
ved der kommer lovgivning i løbet af foråret der lukker for STREETRACE/DRAGRACE uden DMU/DASUs medvirken!
nogen der kan sige monopol lignende tilstande?
MVH. søren


Hej Søren,

Hverken DMU eller DASU kan gennemføre lovgivning, derimod kan "de" påvirke lovgivere til gennemføre en ændring af "Bekendtgørelsen om afvikling af motorløb uden for offentlig vej" som er det eneste lovgrundlag der kan afvikles motorløb under i dette land, uanset om det er DTC afviklet af en DASU klub eller et streetrace arrangement afviklet af f.eks. PKJ eller Streetracing.dk m.fl.

Jeg er ikke et splitsekund i tvivl om at DASU vil gøre alt for at få underlagt streetrace deres regi - og det har vi jo allerede set med tillæget til DASU's dragracing reglement.

Skulle de lykkedes med disse tiltag vil der øjeblikkeligt blive oprettet en Dansk Streetrace Sport Union (DSSU) som modstykke, og så er det tiltag skudt til jorden igen.

Husk på at lovgiverne alene mangler en interesseorganisation der varetager streetracernes interesser som de kan forhandle med, og i mangel af bedre er der p.t. kun DASU og DMU at "støtte" sig til ......

MEN DET ER JO KUN INDTIL AT STREETRACERNE BESLUTTER AT FORENE SIG I DERES EGEN INTERESSEORGANISATION :D :D :D

P.S. hvis du er med i DHB kørerudvalget så burde du jo om nogen være klar over arbejdet med klasseinddelinger og afviklingsformer. Jeg sidder personligt med en kopi af det foreslåede reglement i hånden ?

Så er det ikke bare som en del efterspørger et spørgsmål om at kørerudvalget får kommunikeret deres initiativer til "folket" ?

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 19:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hartvig skrev:
Hmmm......
Jeg er selv af den opfattelse at pik, patter og druk ikke bør være det der kendetegner streetrace sporten generelt - men DHB er også et show og den ene gang om året kan jeg godt leve med at der er mange forskellige motiver for at drage til Vandel - blot vi tilsikrer os selve racet fortsat har en markant prioritering, samt at race'et afvikles med deltagelse af Danmarks reelt hurtigste biler, og på en professionel og sikker facon.

/Hartvig


Nu ved jeg ikke om noget af dit indlæg var myntet på min statement, men det tror jeg nok. Jeg vil lige påpege at jeg som sådan ikke har noget i mod alt det pik og patter osv. Det er jeg sådan set lige glad med. Det der gør at jeg ikke vil ligge pengene på bordet i år er:

- Forholdene for kørerne (kører pit, sikkerhed for bilerne, toiletforhold osv).
- Racets afvikling.
- Regler der ikke overholdes.
- Regler der overholdes som IKKE burde overholdes ("Udstyret er ufejbart" - Redlightede biler som tydeligt ikke bevægede sig).

Til syvende og sidst mener jeg det bunder i:
- Arrangørernes syn på kørerne.

Ovenstående ting gør at jeg ikke mener arrangementet er mine penge værd - Og slet ikke når jeg så i baghovedet ved, at jeg KUN er der for at tjene penge til VMAX.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 20:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hartvig skrev:
[P.S. hvis du er med i DHB kørerudvalget så burde du jo om nogen være klar over arbejdet med klasseinddelinger og afviklingsformer. Jeg sidder personligt med en kopi af det foreslåede reglement i hånden ?

Så er det ikke bare som en del efterspørger et spørgsmål om at kørerudvalget får kommunikeret deres initiativer til "folket" ?

/Hartvig


Der er flere der sidder med det foreslåede reglement i hånden.

Jeg tror ikke du har en anelse om hvor meget du provokerer kørerudvalget, når du skriver som du gør. (For god ordens skyld skal det nævnes at jeg ikke er med, selvom det godt kunne have været tilfældet)

Jeg ved konkret at der er gjort seriøse forsøg på at få det reglement gjort anvendeligt, netop af kørerudvalget m.fl. ALLE disse tiltag er blevet komplet tilsidesat så vidt jeg kan se. Reglementet afspejler tydeligt denne totale mangel på kompetence, og interesse i at inddrage kørerudvalget.

Så inden du skubber til kørerudvalget om en udmelding til folket, så kræver det nok at kørerudvalget dels er inddraget, dels kan stå inde for det. Jeg kan ikke se nogen af disse ting fungerer bare tilnærmelsesvist.
Ser præcist ud som om kørerudvalget alene er opfundet for at give udtryk for at kørerne har fået indflydelse.

Uden at gå i detaljer med det reglement, så kan jeg ihvertfald se at top 10 i samtlige klasser pr. definition er udelukket fra deltagelse, såfremt det reglement bliver virkelighed, og såfremt det overholdes.

Bestemt ikke imponeret. :damn:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 20:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Havneren skrev:

- Forholdene for kørerne (kører pit, sikkerhed for bilerne, toiletforhold osv).
- Racets afvikling.
- Regler der ikke overholdes.
- Regler der overholdes som IKKE burde overholdes ("Udstyret er ufejbart" - Redlightede biler som tydeligt ikke bevægede sig).

Til syvende og sidst mener jeg det bunder i:
- Arrangørernes syn på kørerne.

Ovenstående ting gør at jeg ikke mener arrangementet er mine penge værd - Og slet ikke når jeg så i baghovedet ved, at jeg KUN er der for at tjene penge til VMAX.

V/h Chr


Christian, jeg er helt sikker på at vi nok har et fuldkommen identisk forhold til pik og patter diskussionen, og jeg er også ret sikker på at min holdning var en smule anderledes for 25 år siden :D

Men jeg er også 100% enig med dig i at arrangørerne har en fordømt forbandet pligt til at lave det bedst mulige vilkår for kørerne både i form af pitområder, adgang til strøm, vand, toiletforhold etc., og så selvfølgelig min egen kæphest - et tidtagningsanlæg der virker :wink: og såfremt det alligevel går i stykker (det mener jeg nemlig godt det kan) skal der være en backup mulighed.

En af måderne vi har løst tidtagningsopgaven på hidtil, er at lave en løsning som er så simpel som overhovedet muligt, men som samtidig også "kun" tilbyder de helt basale streetrace målinger som reaktionstid, kørt tid og totaltid. Det betyder så at vi ikke kan tilbyde f.eks. 60 FT og 330 FT målinger som sikkert er relevante for dragracere. I 2007 er der så suppleret med sluthastighed og en prof. splitprinter med trådløst interface, så kørerne kan få deres tider i hånden umiddelbart efter de har forladt banen (og meget gerne udleveret at en smuk og dejlig "official").

DET ER DELTAGERNE I RACET LØRDAG OG SØNDAG DER DRIVER DHB - INGEN ANDRE !

Jeg har ikke erfaring med sikkerheden ved DHB men jeg kan garantere dig for at jeg aldrig vil deltage i noget løb hvor sikkerheden ikke har 1. prioritet.

Hvorfor ikke lade streetracerne selv stå for den sportslige afvikling af racet og så lade Benjamin/Jay klare alt det festlige ? både PKJ, Holeby, Streetracing.dk m.fl. har jo bevist at de sagtens kan afvikle streetrace.

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Att.: Henrik GM

Det var under ingen omstændigheder ikke min mening at fornærme kørerudvalget hvor vi allerede har et rigtig godt samarbejde med flere medlemmer om tekniske tiltag og ønsker.

Jeg beklager meget hvis mit indlæg kunne opfattes negativt - det er alene skrevet i en positiv ånd og hensigt, og jeg er absolut blandt dem der støtter at kørerne langt om længe får konkret indflydelse på afviklingen af DHB.

Og jeg støtter naturligvis 100% om kørerudvalgets forslag til reglement - lad der ikke være et sekunds tvivl om det - hvilket jeg også har understreget overfor arrangørerne.

For ikke at genere andre med misforståelser, er du meget velkommen til at kontakte mig på PB eller MSN peugeot406xs@hotmail.com der er absolut ingen grund til at en god debat skal kvæles af eventuelle misforståelser.

/Hartvig - daffer lige på Burger King en times tid 8)

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 21:36 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hartvig:

Selvf. skal vi ikke ødelægge en diskussion med misforståelser.

Jeg kender præcist flere af de kæpheste kørerudvalget kom med. Jeg har skrevet et alen langt kommentarsæt til de foreslåede regler der tidligt kom ud, i håb om at netop de kæpheste blev taget til efterretning. Det er totalt ignoreret. Det kom ind netop via medlemmer i kørerudvalget.

Ingen af de væsentlige kæpheste er med i reglementet(udkast) (mit eksemplar er få dage gammelt). Det er en gentagelse fra sidste år, i store træk, og aldeles umuligt at overholde, uden en heftig portion dobbeltmoral.

Det reglement(udkast) der er smidt ud nu, har ikke en hujende fis at gøre med kørerudvalgets holdning. Hvordan du kan støtte op om det er jeg meget uforstående overfor, og hvem har bildt dig ind at det var noget kørerudvalget har skabt??

Ja, jeg støtter også at kørerne får indflydelse, jeg var selv med til pizzamødet på Benjamin, med det formål at kørerne kunne blive hørt.
Jeg kan kun konstatere at kørerudvalget tilsyneladende skulle bruges til at vise man ville "høre" på kørerne, men reelt er man mere intereseret i at få dem til at holde kæft.

Nu ved jeg ikke hvilke af de personer i kørerudvalget du har dette rigtigt gode samarbejde med, men der er kun 5 i det udvalg. Dem af de 5 jeg har spurgt kender ikke engang til udkastet til det reglement!

Hartvig; Kender du til indholdet i de kæpheste som de +30 kørere fremlagde for benjamin til mødet?

Enten er der noget helt helt råddent her, ellers eksisterer der to udvalg og to reglementer.....Tror ikke det sidste er tilfældet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 21:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hartvig skrev:
Med hensyn til klasser er der nedsat et kørerudvalg og jeg ved med sikkerhed, at både arrangørerne og afviklerne er særdeles imødekommende over for kørernes ønsker og krav.

Så til alle jer der sidder og venter - ryk kørerudvalget for klasser - Benjamin og Flemming Jay er arrangører og forretningsfolk og de aner grundlæggende ikke en snus om streetrace og DHB klasser og det behøver de heller ikke, hvis blot "vi" selv kan formulere vores ønsker og forventninger - hvilket igen kun kan gøre DHB til en fed oplevelse igen.



Er de imødekommende??

Tror skisme da der er nogen der udgiver sig for at være kørerudvalg uden at være det....Ellers er der to udvalg?

Eet eller andet sted flyver kæden fuldstændigt af.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 10:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Henrik - lad os nu starte med at være enige om at vi er på samme side her - men det er en konstruktiv dialog jeg søger, ikke en hakken på alt og alle.

Jeg ved ikke om der findes 2 kørerudvalg eller ej, jeg er ihvertfald kun blevet præsenteret for et. Det reglement jeg henviser til, findes i det dokument som indeholder både program og reglement og det har vi fået fra et medlem af kørerudvalget den 9. deccember.

Min eneste interesse var at få overblik over hvilken afvikling og hvilke klasser man forventer at benytte til DHB i år, således at vi (læs: Racetiming.dk) kan udvikle vores tidtagnings- og afviklingsudstyr så det kan benyttes til f.eks. DHB.

Ideen er naturligvis at kunne afvikle andre løb end selve DHB, men med samme "reglement" således at vi efterhånden kan begynde at lave både en DHB kvalifikation, men ogse på sigt et regulært mesterskab hvis der er interesse for det.

Jeg er ikke selv aktiv kører og kan derfor ikke forholde mig til andet end f.eks. tidtagning, afvikling og til dels sikkerhed som jo er områder vi allerede har styr på i vores egen forening.

MEN og det er et stort men, lad der ikke være tvivl om at jeg udelukkende støtter et setup til DHB hvor det er kørerne der sætter dagsorden, og ikke en eller anden kontornuser fra Benjamin eller en DASU klub der forsøger at lave det hele om til dragracing.

Streetracing er en uafhængig motorsportgren, og den skal efter min mening selv kunne organiserer sig, og dermed også selv lave sine reglementer mv., men det er det hårde "foreningsarbejde" som der skal findes ildsjæle der vil påtage sig.

Med hensyn til imødekommenhed, så er det hvad vi har mødt fra arrangørerne hidtil og de personer i kørerudvalget som vi har talt med. Men på det punkt kan jeg jo udelukkende udtale mig om mine personlige oplevelser.

Jeg håber at vi så er tilbage på sporet ? :D

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Senest rettet af Hartvig 07 jan 2007, 11:08, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 11:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
http://tpf.dk/DHB_2007/dhb_info.htm
Er det stadig under de samme DASU folk, eller skal de bare lave det praktiske, og gøre hvad de har fået besked på.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 11:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg hakker skam ikke. Men jeg undrer mig meget over at kørerudvalget tilsyneladende er meget delt.

Som jeg ser det er der ikke sket en skid siden sidste år, og reglementet er ganske ubrugeligt. Men lad os nu se om de har tænkt sig at bruge det relgement. Det vil ihvertfald udelukke alle de biler publikum kommer for at se, HVIS det skal overholdes.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team