Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 16:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 20:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
V/h Chr (Som er på vej til Bulgarien).


Heldige svin!!!! :)

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 20:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
PP for nybegyndere?

Nej der står for garagefuskere, og vi har alle forskelligt erfaringsgrundlag.

Jeg har kun en carport
Vil det udelukke mig fra PP

MVH

Morten


Er man så ikke bare "andet godtfolk"?

Tekniske svar skal der være plads til, men de skal svare til det der bliver spurgt om... Hvis manden/damen så beder om en udvidet version, så skal man selvfølgelig have den... Men tror nu ikke det er så sjovt at starte en tråd her inde om "giver et KN filter flere heste på x motor?" også er der en eller anden der slynger en 2 siders lang skrivelse efter ham, som kun har det på teori, fordi personen som giver svaret ikke har erfaring med motoren, eller kender nogle der har...

Angåede tekniske bøger og oversætning til praktisk, er der så nogle der har forklaret brumbassen at den ikke kan flyve? Rent teknisk? Bare stof til eftertanke :P

Og den der sammenslutning med Bilgalleri, skal vi ikke bare stoppe det lige her og nu???
Jeg kan personligt ikke tage alle dem der er der inde, for det er folk der køber golf (bil med mange muligheder) og tuner med HGP (stort firma der er kendt over hele verden).

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 22:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
klyfax skrev:
[Angåede tekniske bøger og oversætning til praktisk, er der så nogle der har forklaret brumbassen at den ikke kan flyve? Rent teknisk? Bare stof til eftertanke :P .


Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 23:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
jeg er begyndt at kigge lidt med på http://www.evolutionm.net/ fordi det jo i bund og grund er sådan en motor jeg har... -eneste problem er bare at den ældste bil nok er en 99 og at når man tuner mere end at sætte en ny catback fra et velrenoveret på er det noget ens lokale tuner gør.
her inde er der ingen problemer med at få hjælp til hvad man skal gøre ved sin gamle 87 sierra 2,3.

Jeg har haft meget ud af indlæg af både klyfax -forholdsvis ny i tun som mig selv, men meget aktiv i forum og de gamle mere erfarne rotter henrik gm og morten vj og havneren.
ja og mange andre


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 06:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
F1 mekaniker.....arhh.....det er jo sådan nogle der skifter dæk i en helvedes fart og fylder bensin på ligeså hurtigt.... :wink:


Og andet laver de ikke men tjener stadige spidsen af en jetjager på et enkelt løb. Men stadige kan man ikke kalde det "Dum i arbejde, tjener kassen" for en større fejl så bliver man sku fyret... Meeen hvor svært er det at fylde en tank når man holder en 12liter/sek. pumpeslange i hånden??? :)
ikke for at sable eller irette sætte. men den med lønnen er helt gal. tænk lidt over at de ti kørere der holder foran er godt betalt... de 3-4 rigtig godt! resten betaler for at køre med!
mekanikerne får en dårlig løn og masser af fede oplevelser. sammen med umulige arbejdstider/betingelser. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 18:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Tjaa, du har sku nok ret...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 18:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:


Der har du sku helt ret.

Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 20:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:


Der har du sku helt ret.

Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...


Ja....tit nok, så passer det til sidst ;-)

Lige præcist det fænomen har man styr på i dag. For år tilbage forsøgte man at anvende det man vidste fra flyindustrien til en humlebi. Areodynamikken er blot ikke det samme. For en flyvemaskine er luften meget tynd, men for en humlebi er luftmolekylerne mange gange større i forhold, og derfor kan man ikke "bare" overføre det man ved om flyvinger til insekter. Derudover har højhastighedskameraer jo påvist at insekterne ikke bevæger vingerne op og ned som en fugl, men derimod i et 8-tals mønster; =helt anden areodynamisk funktion end en fugl.

Så det er et spørgsmål om at man anvender teorien forkert, fordi man ikke viste bedre.

Både teknisk og teoretisk kan en humlebis flyveevne fint passes ind i teorien idag.

Dette har ikke en kæft med Biler at gøre, men illustrerer (i mine øjne ihvertfald!) at praksis og teori er vældigt tæt forbundet. Det skal bare anvendes rigtigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2006, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
klyfax skrev:
HenrikGM skrev:
Een ting er helt sikker: Hvis man fortæller en god historie tit nok så bliver den sand uanset indhold. Det er nok mindst lige så meget stof til eftertanke som brumbassehistorien :idea:


Der har du sku helt ret.

Men har sku set det i 2 tv-natur programmer, så tror faktisk det er sandt... Så også at en guldsmed, teknisk set kun kan flyve op og ned...


Ja....tit nok, så passer det til sidst ;-)

Lige præcist det fænomen har man styr på i dag. For år tilbage forsøgte man at anvende det man vidste fra flyindustrien til en humlebi. Areodynamikken er blot ikke det samme. For en flyvemaskine er luften meget tynd, men for en humlebi er luftmolekylerne mange gange større i forhold, og derfor kan man ikke "bare" overføre det man ved om flyvinger til insekter. Derudover har højhastighedskameraer jo påvist at insekterne ikke bevæger vingerne op og ned som en fugl, men derimod i et 8-tals mønster; =helt anden areodynamisk funktion end en fugl.

Så det er et spørgsmål om at man anvender teorien forkert, fordi man ikke viste bedre.

Både teknisk og teoretisk kan en humlebis flyveevne fint passes ind i teorien idag.

Dette har ikke en kæft med Biler at gøre, men illustrerer (i mine øjne ihvertfald!) at praksis og teori er vældigt tæt forbundet. Det skal bare anvendes rigtigt.


Øv... Det var ellers en sjov historie :)

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team