Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 03:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Horsens
Søren - jeg tror at vi er 100% enige!!! igen...

Men jeg spørger - jeg konstaterer ikke - skal man ikke ha DASU i hånden, hvis man laver et publikumsløb?
Jeg har selv været med til at arrangere Street Legal løbene på Frederikshåb-banen i sin tid, de var altid "uden publikum" fordi DASU-forsikringen var alt for dyr.
Er det ikke stadig sådan? (desværre)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

[quote="Hartvig"]@ Christian

Har du deltaget i nogle af Streetracing.dk's arrangementer f.eks. det seneste på Flyvestation Aalborg ?

Nej... Det har jeg ikke. Som jeg husker det har i kun afholdt 201m og det interesserer mig ikke det mindste. I streetrace regi kan jeg godt se at det måske kan bruges, men det kan det bare ikke i min verden - Jeg har simpelthen ikke interesse i 201m. Hvad var jeres pris ved antre for 201m? Er det halv pris af 402m? hehe... Jeg kunne ikke lade være :lol: - Tag ikke min dårlige humor ilde op.

Jeg syntes det er et postulat at udråbe PKJ til de eneste og bedste arrangører af streetrace i Danmark, både Holeby folkene og Streetracing.dk laver mindst lige så gode og velbesøgte arrangementer, den eneste forskel er at PKJ var de første i Jylland.

Det ER da bestemt også et postulat!!! Det er bestemt ikke andet end min egen mening (Jeg ved så at der er flere andre der deler den). Jeg mener så også jeg begrunder den.

Dette er ikke udtryg for at jeg syntes PKJ's arrangementer er skod - tværtimod - men det er udtryk for at jeg ikke syntes man kan gøre den ene bedre end den anden før man selv har oplevet alle de forskellige arrangementer.

Jeg ved godt at vi fra Streetracing.dk er rebellerne hvilket bl.a. har medført, at vi ikke ligesom PKJ frit kan benytte f.eks. forums som Hi-Speed til at "annoncerer" for vores arrangementer - men vi klarer os jo okay alligevel :wink:

Jeg mener ikke det er rimeligt at i ikke får lov at reklamere på lige fod med alle andre hvis det er tilfældet!

NDCD er en såkaldt DASU klub og det betyder bl.a. at de nødvendigvis må opererer med nogle betydeligt højere priser - efter mere end 2½ års undersøgelse er det fortsat ikke lykkedes os at finde en eneste god grund til medlemsskab af DASU.

Næææ... Heller ikke her - Ikke med den interesse jeg har i det.

Lige som mange andre har NDCD opdaget et "marked" for steetrace og går efter det - det er helt fair og jeg syntes erfaringerne fra det seneste DHB beviser at der fortsat er et stykke vej før de udgør en værdig konkurrent.

Præcis... Og de havde også lagt flyers i frontruderne på alle deltagerbilerne til DHB. Jeg læste det rent faktisk igennem og afgjorde hurtigt at det var ALT for omstændigt og dyrt for mit vedkommende - Hvis deres målgruppe er sådan nogen som mig - Så skyder de langt ved siden af målet.

Hartvig

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Havneren skrev:
Jeg mener ikke det er rimeligt at i ikke får lov at reklamere på lige fod med alle andre hvis det er tilfældet!

Dette er alene fordi de ikke kan finde ud af at overholde reglerne på forum og har fået gentagne advarsler. Dette er gældende for Hi-Speed.dk og vil ikke blive kommenteret yderligere.

.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark
John Sahl skrev:
Havneren skrev:

Dette er alene fordi de ikke kan finde ud af at overholde reglerne på forum og har fået gentagne advarsler. Dette er gældende for Hi-Speed.dk og vil ikke blive kommenteret yderligere.

.

Det er vist mere personligt mellem Hartvig og "Hi-Speed" end det er Streetracing og "Hi-Speed". Men lad nu det ligge. Vi har stadig mere og mere succes med arrangementerne, uden at skrive noget på HiSpeed. Det takker vi deltagerne for.

Til de spørgsmål der har været angående StreetRacing.dk's arrangementer:

Korrekt at vi kører 201m. Vi har pt ikke haft en forsvarlig bane til 402m. Vi arbejder selvfølgelig på at lave om på det. Vi vil oss gerne ud og køre 1/4 mile.

Jeg tror iøvrigt at der stadig vil komme lige så mange alt efter om det er 201m eller 402m - forskellen vil være i bilerne der kommer. Vi har 90% helt almindelige biler nu. Det ændre sig ved 402m.

Prisen var 150 kr for at køre alle de gange man måtte have lyst til.

Vi kan, i StreetRacing.dk regi, godt lave publikums arrangementer uden DASU. Arrangementerne er stadig godkendt af Politiet og med lovpligtig ansvarsforsikring iflg. bekendtgørelsen for motorsport uden for offentlig vej.

Man kan sige hvad man vil om DHB men de leverer varen. Det er tre dages drukfest på en flyveplads med lidt race ind imellem de bare patter. Det henvender sig til en rigtig stor målgruppe og det er tydeligt for enhver der nogensinde har været til arrangementet.

Ikke fordi jeg ikke elsker bare patter og race - jeg ser bare ikke DHB som værende et motorsportsarrangement længere.

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Ganske kort for at supplerer Caspers indlæg....

1) Der kræves ikke medlemsskab af DASU for at afvikle motorsport med publikum i Danmark - uanset om man er DASU klub eller ej så er alle arrangører underlagt Justistministeriets bekendtgørelse.

2) Vi arbejder intensivt på at få etableret en 402 meter bane tæt ved Aalborg lige nu, samtidig med at vi fra overvejer bl.a. Sindal og Skive Flyvepladser som backup indtil planerne forhåbentligt falder på plads heroppe.

3) John - endnu en gang en bemærkning fra en grundlæggende uvidende Hi-Speed'er som bare er hoppet med på en tåbelig og efterhånden 2½ år gammel sag der løb løbsk - reelt er der 5 personer som kender detaljerne i den sag og 100 Hi-Speed brugere der fortsat gør sig klog på den :wink:

Så drenge - vi klør på - driller lidt - udfordrer lidt - præcis den klassens uartige dreng som gør os sjovere og mere visionære end resten af klassen :P men det betyder jo ikke at vi ikke kan samarbejde med andre som også gerne vil lave noget godt streetrace.

Hartvig - ejer af Racetiming.dk som netop for 3 år i træk er valgt som tidtagere i forbindelse med Københavns største motorsports begivenhed Copenhagen Historic Grand Prix 2006 - http://www.chgp.dk

Titel:
Medlem

Henrik @

Jeg ved ikke hvor du får den ide om, at der er lidt fnider fnader imellem PKJ og streetracing.
Jeg har ikke skabt den så, hvor du ellers får den ide fra må stå for din egen regning.

Jeg syntes det ville være en god ide at lave en sammenarbejde imellem Streetracing, Holeby og PKJ.

Hvis Holeby tager Sjælland og PKJ fyn + sydjylland, så kunne i jo snild tage nordjylland.

Så skulle hele DK hvis næsten være dækket ind.

Så skal vi bare være enig om, at datoerne ikke er de samme.

Økonomien passer hver klub selv, for ellers kommer vi bare op at slås om det.

John.

Titel:
Mester Medlem

John Sahl skrev:
Havneren skrev:

.

Jammen så er det jo heller ikke "Tilfældet" - Altså som Hartvig fremlægger det... Så er det jo så nemt :arrow:

V/h Chr

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Horsens
Hartvig skrev:

1) Der kræves ikke medlemsskab af DASU for at afvikle motorsport med publikum i Danmark - uanset om man er DASU klub eller ej så er alle arrangører underlagt Justistministeriets bekendtgørelse.

Måske er det jeg tænker på; når der køres med ikke-indregistrerede biler.
Men publikum er vel stadig lig med en forsikring der kun kan tegnes gennem DASU - eller tager jeg fejl igen?

MVH
Morten

Titel:
Mester Medlem

Jeg har dyb respekt for den indsats Hartwig og banden laver for streetrace i Danmark - Det må der ikke være tvivl om. Alligevel syntes jeg måske lige jeg alligevel vil gøre lidt mere ud af hvorfor jeg mener at PKJ pt er den bedste streetrace klub. Det skylder jeg nok Hartwig.

www.p-k-j.dk kan man se nogle af de forskellige arrangementer og man kan på nogle af dem se tider osv. Der har jeg kunne se at de ved et tilfældigt af arrangementerne har haft 184 starter og dette mellem kl 10 og kl 16. Det er en frekvens på 30 starter i timen eller det samme som en start hver andet min.

Dvs.
-Frekvens i gennemsnit 1 start hvert 2 min.

-Antal bane arrangementer planlagt i år (her har jeg også taget trackday med godt nok. Jeg mener det bør tælle med) 5 stk.

-Prisen... Sidst betalte jeg intet da jeg er medlem af PKJ. For ikke medlemmer koster det vidst 200kr mener jeg. Normalt 100kr for medlemmer, men ikke til DHKB.

-402 meter bane.

Dette er de springende punkter der gør at jeg mener det pt er Danmarks bedste klub.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ John

Fnider opstår bl.a. når du tillader, at der bliver spredt løgnehistorier om Streetracing.dk på Hi-Speed og du derefter på trods af flere henvendelser nægter at gå ind og dementerer dem - motivet herfor er fortsat mig en gåde - men måske kan det skyldes, at PKJ har størstedelen af deres markedsføring på netop Hi-Speed forummet og derfor ikke har haft nosser nok til at gå imod strømmen - og det betyder så at folk som f.eks. John Sahl kan fortsætte med at udtale sig imod bedre vidende.

Men uanset dine motiver kan vi sagtens arrangere noget i fællesskab - bare der er fuld åbenlyshed om motiver og hensigter :D og hermed stopper drillerierne fra min side om det langsomt uddøende forum. Dog ser jeg da fortsat gerne et dementi på tryk fra din side ovre på HS

@ Horsens.....

Du er heldigvis fuldkommen galt på den - der er INTET som helst krav om DASU involvens eller forsikringer for at afvikle motorløb i Danmark :!: og det er fuldstændig ligegyldigt om det er arrangementer med eller uden publikum (og forresten får vi forsikring billigere som ikke-dasu forening end hvis vi var en DASU klub).

Desværre er der ikke så mange der kender denne sammenhæng og DASU og DASU klubberne har sjovt nok ingen "interesse" i at oplyse om det :wink:

Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time