Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 10:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 134 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
tinasmartin skrev:
ja som jeg hørte i radioen idag (sagt af 2 præster eller biskop'er) at hvis dette var et spørgsmål om religion når de tegninger blev udsendt og gik hårdt mod 1milliard muslimer så burde det egentligt hos alle kristne lande falde en tanke/følelse til at det ikke kun er dannebrog de brænder af men også kristendommen da det hvide kors i flaget representeret dette

http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_flag

Citat:
Med kristendommens indførelse måtte Odins ravne vige for korset.

Nemlig..... :wink:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

GT FOUR skrev:
[
Dette er jo ikke KUN en journalist som arbejde for at tjene penge !!
Eller er det bare mig der er med på vongen som en eller flere journalister står bag ?

Spørgsmålet er nok hvor fremskredet denne masseophidselse er.

Uden medietække, så var denne sag der slet ikke.

Det kan godt være du er med på vognen, men du er da i det mindste ikke alene :!:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
at bahreins parlament eller hvad det nu hedder gør noget overilet uden at ha undersøgt tingene nærmere er vel ikke værre end jp's redaktør der har sagt ja til at trykke de tegninger uden at undersøge hvordan islamister vil reagere på det...

hvor mange af jer tager det for øvrigt direkte personligt at de brænder dannebrog af? jeg gør i hvert fald ikke, og jeg tvivler endnu mere på at det er første gang det er sket. det er nok bare første gang at det er kommet på film.

genrelt er det her vel det samme problem som i den generelle indvandrer debat: det er nogle få der ødelægger det for resten... :evil:

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej Slavteren.

Du skriver " hvor mange af jer tager det for øvrigt direkte personligt at de brænder dannebrog af? jeg gør i hvert fald ikke, og jeg tvivler endnu mere på at det er første gang det er sket. det er nok bare første gang at det er kommet på film. "

Men selv er jeg en person der i rigtig mange år har været en del af DK´s totalforsvar og er det endnu i det frivillige liv.
En lille historie, som nok alle kan genkende som har været soldat i DK ....... at tabe vores dejlige Dannebrog på jorden til en flagparaden om morgen eller aften, er en nedværdig ting og enhver soldats frygt at sådan noget vil ske. ( normalt er der jo så også en belønning i forbindelse med sådan noget sker til den person der gør dette )
Hvordan tror du så ikke mange gamle og nuværende soldater m.m. vil agere i DK på dette her, når man viser på TV at Dannebrog bliver brændt af og trådt på.

Kan godt være dette ikke påvirker dig..... men personligt får det mig til at fare op af stolen når jeg ser det....... og blive meget harm over det …… :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Billede

:lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har lige set tv-midtvest.......en lokal Immam var i studiet og måtte trække på smilebåndet da jeg så at han sad i en Nike t-shirt.......

Tænk sig, en hellig mand i et amerikansk tøjmærke :lol: :lol:

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
gt-four--> der kan du jo allerede se hvor forskellige vores meninger er med det flag.
kan du se den samme stilling med bileder af muhamed? jeg er ligeglad, og du er opdraget til at det er skammeligt... den afbrænding af flag er jo netop også foregået i et land hvor den slags er hverdagsting, og de fleste indbyggere næppe tænker mere over det...

lånt fra et andet forum: der er altid 3 sider af en sag: din, min og sandheden... :roll:

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Slavteren skrev:
gt-four--> der kan du jo allerede se hvor forskellige vores meninger er med det flag.
kan du se den samme stilling med bileder af muhamed? jeg er ligeglad, og du er opdraget til at det er skammeligt... den afbrænding af flag er jo netop også foregået i et land hvor den slags er hverdagsting, og de fleste indbyggere næppe tænker mere over det...

lånt fra et andet forum: der er altid 3 sider af en sag: din, min og sandheden... :roll:

Korrekt.... der er flere sider af sagen og hvor på folk agere og høres m.m. ... men du ser ikke mig stå og brænde flag af .... true andre folk med at slå deres familie ihjel m.m. .......ellers boykotte muslimske produkter osv..... her er en stor forskel ..... :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

GT FOUR skrev:
Slavteren skrev:

Korrekt.... der er flere sider af sagen og hvor på folk agere og høres m.m. ... men du ser ikke mig stå og brænde flag af .... true andre folk med at slå deres familie ihjel m.m. .......ellers boykotte muslimske produkter osv..... her er en stor forskel ..... :wink:

Ps... og tag ikke fejl her..... jeg er også imod de billeder af muhamed som en avis her i DK har fremvist.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Citat:
jeg er også imod de billeder af muhamed som en avis her i DK har fremvist.

Det er jeg i og for sig ikke. Jeg mener stadig at vi skal holde hårdt på ytringsfriheden her i landet.. Og den indebærer blandt andet at det er ok at tage lidt pis på både religion, statsoverhoveder og royale! For pokker, se dog bare Monthy Pytons "Life Of Brian"... Det er altså nu engang den måde vi gør tingene på her i den vestlige verden.
Og der er jo noget der tyder på at mange muslimer sætter stor pris på de goder vores levevis fører med sig, bare se den Imam på TV/midt-Vest i hans Nike T-shirt.
Så de herboende muslimer og islamister der har travlt med at sige, at vi ikke respekterer deres levevis, skikke og traditioner kan jeg egentlig svare med et godt gammeldags ordsprog: skik følge, eller land fly

Og iøvrigt; det med Dannebrogsafbrændinger og afbrænding af portrætter af Anders Fogh kan saftsuseme godt bringe mit pis i kog. Jeg har aldrig været i millitæret el. lignende, men alligevel føler jeg en vis stolthed når jeg hæver Dannebrog og jeg er også opdraget med, at det er en skændsel af flaget, hvis det rører jorden. Angående Anders Fogh, så er han på ingen måde mit store idol, selvom jeg stemmer på hans parti ved valgene. Men han er dog mit lands leder og derfor virker det fornærmende på mig, at se hans portræt blive brændt af!

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 134 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time