Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 10:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Havneren skrev:
Ravnen skrev:
Ikke død - i dvale, om snart eksplomderer det hele igen, så bare vent...

Hehe Ravn - Det tror jeg ikke. Tror folk har indset at det ingen steder fører hen. Der er ganske enkelt for mange forskellige interesser på spil og ingen arbejder mod det samme mål.

Måske, men fordi der er enkelte der "rammer" lidt ved siden af en fælles holdning, så tror jeg stadig der er folk nok der kan blive enige om at starte et eller andet sted og så arbejde i en eller anden retning...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

horsensracing skrev:
Er denne yderst spændende tråd gået død?
Er selv ved at bygge en synet streetracer til 2008, og følger spændt med.....
mvh
Morten Jønsson

Dvale, ja, død nej. Det kan dog blive nødvendigt at starte den som en ny tråd når emnet skal bringes en tand videre.

Du skulle have sadt nummerplader på din dragracebil istedet.....Den ville have kunnet køre streetrace hele 2007.

Hvad 2008 bringer er der ingen der ved.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:
horsensracing skrev:
Er denne yderst spændende tråd gået død?
Er selv ved at bygge en synet streetracer til 2008, og følger spændt med.....
mvh
Morten Jønsson

Du skulle have sadt nummerplader på din dragracebil istedet.....Den ville have kunnet køre streetrace hele 2007.

Hvad 2008 bringer er der ingen der ved.

Den ville aldrig kunne synes...
Nu bygger jeg en ny bil til streetrace istedet - så må jeg håbe at der er steder jeg kan køre i 2008. Jeg vil jo helst køre legale løb med bare lidt beredskab, hvis nu uheldet er ude. Jeg har set hvor galt det kan gå et par gange.......
Men for satan det er ærgeligt at ALLE der arrangerer drag/streetrace i Dk IKKE kan tale/arbejde sammen. Præv at tænk hvor fedt det kunne være...
Et fællesmøde først på året, hvor man fastlagde datoer og så en form for fælles regler.
Ok - jeg ved godt at jeg drømmer... :tooth: :tooth:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
skal måske lige sige at jeg har ændret mit brugernavn fra horsensracing til morten jønsson - for god ordens skyld.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Morten du er ikke den eneste der "drømmer", en fin detalje ved et eventuelt samarbejde imellem Drag og Streetracefolk kunne jo være at de mere "streetede" Drag folk kunne bruge et Streetrace arrangement som "træning", og samtidigt derved bidrage med penge i kassen for arrangørene. I princippet kan man gøre dette allerede i dag, hvis det ikke var for 11sek. begrænsningen, nummerplader og den underlige uskrevne regel at Drag og Street ikke kan blandes...
Ja jeg drømmer sku også...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Ravnen skrev:
Morten du er ikke den eneste der "drømmer", en fin detalje ved et eventuelt samarbejde imellem Drag og Streetracefolk kunne jo være at de mere "streetede" Drag folk kunne bruge et Streetrace arrangement som "træning", og samtidigt derved bidrage med penge i kassen for arrangørene. I princippet kan man gøre dette allerede i dag, hvis det ikke var for 11sek. begrænsningen, nummerplader og den underlige uskrevne regel at Drag og Street ikke kan blandes...
Ja jeg drømmer sku også...

Det lykkedes da fint her http://www.dragbike.dk/ som afvikler blandede arrangementer i DMU regi.

Der hvor kæden hopper af for mange streetracere, er nok at dragracerne er organiseret i de 2 DASU klubber og derfor underlagt DASU's spilleregler.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

på holeby har de da også haft blandet streeetrace lidt med dragbiketræning ?? har er været nogle problemer med det ??(lovlighed/forsikring osv) jeg ved det ikke , men er der nogen der ved mere om hvordan så sig frem

MVH Luske

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Luske

Der er ikke noget lovgivningsmæssigt problem i at lade mc'er race imod biler - men der nok en relativ større risiko ved at blive ramt af en bil frem for en anden motorcykel - men som sagt - det er nok relativt.

Det som www.dragbike.dk gør er at lade biler køre imod biler og motorcykler imod motorcykler - og siden de er en DMU klub så kører bilerne i en såkaldt "testklasse" hvor de ikke præmieres.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
@ Luske

Der er ikke noget lovgivningsmæssigt problem i at lade mc'er race imod biler - men der nok en relativ større risiko ved at blive ramt af en bil frem for en anden motorcykel - men som sagt - det er nok relativt.

Det som www.dragbike.dk gør er at lade biler køre imod biler og motorcykler imod motorcykler - og siden de er en DMU klub så kører bilerne i en såkaldt "testklasse" hvor de ikke præmieres.

/Hartvig

nu kørte MCerne heller ikke mod biler på holeby men i klasse for sig selv (og mener at de har kørt 1/4mile hvor bilerne kun kørte 1/8 ), men det kan vel lade sig gøre at afvikle noget lignende som du nævner med dragbike.dk ?? eller er det her som du siger at kæden ryger af for nogle streetracere , men så hvorfor ? hjelmtvang ?? for store krav til personligt sikkerhedsudstyr (handsker+dragt) ?? , det syntes jeg ikke at jeg kan gennemskue ?? (jeg er ikke selv aktiv deltager , så bær over med mig hvis jeg har overset noget helt elementært)

MVH Luske

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Forrige løb arrangeret af dragbike.dk på Sindal var egentlig afholdelse af eet af deres egne heat i DM og havde så åbnet for et begrænset antal biler (under NDCD med NDCD synsmand).
Bilerne kørte i "test-klasse" ja, men det var vist lige så meget det administrative - at de ikke også ville styre stiger for bilerne.
De deltagende biler og kørere var alle godkendte af NDCD synsmanden -
mener dog ikke det var nødvendigt med licens.
Claus

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time