Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 18:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2012, 20:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu sidder den orginale flowklap jo stadig på indsug, da vi regner med den er med til og styre tænding. Er det ikke rigtigt ?.

Vi ville havde konverteret til map, men den laver et 0-9v signal, så der skulle lige lidt mere elektronik til.

Er klappen en begrænsning ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2012, 22:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hvilket brændstof 95-99 ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2012, 04:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Går ud fra det er v-power

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2012, 20:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hvis bilen er fra 87, og det er motorstyring med klap (luftmængdemåler), så er det en B230ET.. Styringen hedder Motronic 4,1 så vidt jeg husker.

Normalt når man hæver effekten med den styring, så skal den "strammes" lidt op i fjederen i mængdemåleren. Min kører kun med ca. 220-230hk, og er allerede strammet op.

Hvis blokken er den originale fra 87, og er urørt, så er den med "de svage" plejlstænger. Tåler omkring 250hk.. Har en bekendt som kører med 265hk, og 380nm på sådan en type bund, og den er med tiden begyndt at lyde lidt "underligt" fra bunden. Så der er købt en nyere og stærkere konfiguration hjem (1996'er B230FK blok, med stærke stænger og undersmøring af stempler som standard).

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2012, 04:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja klappen blev strammet lidt, men der skal lige trylles noget elektronik
Så den kan fjernes. Stadig kun på minisquirt, det må jo helst ikke koste nogey.
Den ser MEGET uørt ud den motor, så de kan måske godt holde til flere hk :gnaek:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2012, 05:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er ikke heste der tager livet af plejlstænger. det er moment, læs forbrændingstryk. det er det samme med andre dele som toppakninger, krydspinde og stempler mm.
en stor lader og en halvvild knast så kan standarddele ofte holde til rigtig meget. tit også mere end div bling bling racerdele....
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2012, 07:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Søren folk skriver jo max 250 hk.
:popcorn:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2012, 08:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Max 250 hk, ved hvor mange rpm?
effekt [kW] = vinkelhastigheden [rad/s] * drejningsmomentet [Nm]
Som lqs skriver er det momentet ved lave omdrejninger der destruere indmad. Ofte lille turbo eller gas.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2012, 12:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jamen vi er slet ikke uenige

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2012, 19:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Er vi sikker på det er en B230ET motor ik ikke en ilagt 23ET ??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 106 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team