Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 dec 2024, 04:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 00:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
jens skrev:
Typisk at man bliver rakket ned fordi jeg siger det ikke er nødvendigt at have 27 overliggende knastaksler og 4 ventiler pr cylinder for at køre stærkt. Jeg siger bare hvordan det er billigst og simpelt. Lig mærke til hvem der skruer og hvem der drikker kaffe mellem runderne det gør dem med simpel stor motor med realistisk litereffekt i let bil. Jeg har aldrig ejet en chevy men de hænger nu en gang på træerne hvilket gør det nemt at skaffe dele selv i lille danmark. lexus motoren vejer iøvrigt mere end en ls1
Har hørt hvad mine kunder har lagt i deres turbo motorer til gadebrug det er ikke småpenge.


well du bad om forslag jeg kom med et, og blev rakket ned pga det,
tillige på yderst fejlagtig vis i forhold til fakta..

i min bog nævnte du dyrt, tungt, og bøvlet
jeg nævnte billigt, let og nemt :mrgreen:

ang. hvad der hænger på træerne, faktisk er jeg ret sikker på at der er flere lexus træer end chevy small blok træer ;-)

og nej lexus motoren vejer ikke mere end en ls1,,,,den vejer mindre :gnaek:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Senest rettet af Captain Slow 13 feb 2010, 14:01, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 00:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
JerrilD skrev:
Nu behøves det ikke at ligne et glansbillede :D

Bare den er i forsvarlig stand, eller lave den i forsvarlig stand... :)


5-10 K for en turbobil med baghjulstræk...
Kig i den blå avis og se hva du kan få.

Jeg vil på forhånd fortælle at 5-10K kun giver dig en bil der er meget tæt på at skulle skrottes, men det kan du jo nok ikke selv se.


Hurtig
Forsvarlig
Billig

Vælg 2.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 00:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jens skrev:
Moment vinder dragrace


Gør det nu også det? Jeg synes at errindre at det ikke lige frem var de US baljer med V8 der er løbet med DHB pokalen en hel del år nu...

Det er da sørgeligt at de stadig skruer på gamle karburatorer, frem for bare at sætte noget ordentligt grej på.

og hva sker der lige for at de kører med kompressor? det er da noget men har i garagen, i bilen bruger man da turbo.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 00:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Yugo Turbo skrev:
JerrilD skrev:
Nu behøves det ikke at ligne et glansbillede :D

Bare den er i forsvarlig stand, eller lave den i forsvarlig stand... :)


5-10 K for en turbobil med baghjulstræk...
Kig i den blå avis og se hva du kan få.

Jeg vil på forhånd fortælle at 5-10K kun giver dig en bil der er meget tæt på at skulle skrottes, men det kan du jo nok ikke selv se.


Hurtig
Forsvarlig
Billig

Vælg 2.


Synes da man kan finde nogle ok biler i sverige for under 10000kr....

Hvis du altså læser tråden igennem igen?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 01:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jeg har læst tråden.

og du får stadig ikke ret meget bil til 402 meter for de penge.

hva hjælper det at købe en volvo (kampvogn) ja de kan komme til at køre hurtigt, men der skal meget effekt til.

et hint kunne jo være at kigge på hvad andre kører i. Der er nok ikke ret mange der er interesserede i at det er så dyrt som muligt at køre 402 meter

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 08:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Lexus motor vejer 470 pund ls1 vejer 438 pund. Supra gearkasser er ikke så stærke som t56. Iøvrigt kan ingen af disse gearkasser skifte hurtigt nok til dragracing. Volvo motoren er stærk men bilen den sidder i er lige så tung som en amerikaner bil. De biler der går hurtigt med volvo motor har rørchassis eller så sidder de i en gammel opel alternativt amazon/544. En af mine venner kører rally
i en 240 med 255 hk og det går ikke stærkere end hans gamle ascona b med enem motor og iøvrigt kan han sagtens ødelægge en volvo motor er sket 2 gange. Dog har den kunnet repareres for små 20000 hver gang. Jeg har iøvrigt bygget indsprøjtning på en v8 det er ikke så billigt som i påstår
sx benzinpumpe 2500 fra opgivet projekt intet standard er stort nok.
megasquirt boks 3300 diverse sensorer, stik + ledninger 1000 kr
dyser nye 43 lbs høj impedans 4300 heller intet standard duer da de er lav impedans
indsugning hjemmebygget med 8 cnc fræste 55 mm hus pris bytte med en masse arbejde som jeg sikkert kunne have tjent 10000-15000 ved at lave andet
8 kn filtre koster vel 2000 + 800 kr for rustfrie 45 graders bøjninger til tragte.
Hertil kommer filtre nye rør og svejsning af en 70 liter alutank egnet til efi
Motoren cadillac 500 har til gengæld kostet 15000 kr at lave så den er billigere end indsprøjtningen så kan ikke lige se hvordan man kan lave hele biler til 30000 kr når mine kunder bruger 40000 bare for at lave en 400 hk bmw motor.[/img]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 08:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Yugo Turbo skrev:
hva hjælper det at købe en volvo (kampvogn) ja de kan komme til at køre hurtigt, men der skal meget effekt til.



Hvis du havde gjort det samme med en 240, som du har gjort med din uno, så ville den 240 veje ind lige omkring 1000kg, køreklar.

Kampvogn? Firkantet, ja, men er det nu også ligeså tungt som alle andre amerikanerslæder, eller for den sags skyld en kampvogn?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 09:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Kampvogn var en reference til vægten... intet andet

Men 1000 kg påstår du, hva vejer den std da? for du får det til at lyde som om den kører med meget tunge døre, klapper og kofangere... og MEGET tykt glas i som vinduer.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 09:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
jens skrev:
Lexus motor vejer 470 pund ls1 vejer 438 pund. Supra gearkasser er ikke så stærke som t56. Iøvrigt kan ingen af disse gearkasser skifte hurtigt nok til dragracing. Volvo motoren er stærk men bilen den sidder i er lige så tung som en amerikaner bil. De biler der går hurtigt med volvo motor har rørchassis eller så sidder de i en gammel opel alternativt amazon/544. En af mine venner kører rally
i en 240 med 255 hk og det går ikke stærkere end hans gamle ascona b med enem motor og iøvrigt kan han sagtens ødelægge en volvo motor er sket 2 gange. Dog har den kunnet repareres for små 20000 hver gang. Jeg har iøvrigt bygget indsprøjtning på en v8 det er ikke så billigt som i påstår
sx benzinpumpe 2500 fra opgivet projekt intet standard er stort nok.
megasquirt boks 3300 diverse sensorer, stik + ledninger 1000 kr
dyser nye 43 lbs høj impedans 4300 heller intet standard duer da de er lav impedans
indsugning hjemmebygget med 8 cnc fræste 55 mm hus pris bytte med en masse arbejde som jeg sikkert kunne have tjent 10000-15000 ved at lave andet
8 kn filtre koster vel 2000 + 800 kr for rustfrie 45 graders bøjninger til tragte.
Hertil kommer filtre nye rør og svejsning af en 70 liter alutank egnet til efi
Motoren cadillac 500 har til gengæld kostet 15000 kr at lave så den er billigere end indsprøjtningen så kan ikke lige se hvordan man kan lave hele biler til 30000 kr når mine kunder bruger 40000 bare for at lave en 400 hk bmw motor.[/img]



jamen når nu du er så skide klog hvorfor spørger du så os ?
du har jo tydeligvis din helt egen "ide" om hvad der duer og ikke duer, og især hvad det koster, og irettesætter bare dem der efterkommer dit spørgsmål med svar

de vægte du komme med på 1u er iøvrigt helt hen i vejret

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2010, 09:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
det var ikke Jens der spurgte, det var JerrilD :mrgreen:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team