Jeg har også prøvet at fået stjålet en bil. Der blev vedkommende fundet og dømt for tyveriet. Men da jeg skulle i retten (inden han var dømt) fik jeg at vide jeg skulle komme med et erstaningskrav, hvis jeg havde et sådan. Det gjorde jeg selvfølgelig. Jeg havde papir med fra taksator hvorpå der stod at jeg var tilkendt 20.000kr i erstatning fra forsikringen, og brevet fra forsikringen hvor checken havde været med. Den lød på ca 5.000. Resten var selvrisiko.
Det eneste der skete var at hans forsvarer sagde at det erstatningskrav kunne han ikke tage stilling til da han syntes der manglede beviser. Så skete der ikke mere end at jeg fik at vide at jeg kunne lave et civilt søgsmål på ham.
Spasseren har ingen penge og er flere gange dømt for narkokriminalitet og brugstyveri. Hvor mange tror selv på at jeg får noget som helst, selv hvis jeg vinder en sag mod ham? Jeg gjorde ihvertfald ikke.
Den dag mistede jeg rigtig meget for det danske retssystem. Det stod jo sort på hvidt hvor meget min selvrisiko havde været på, og det er tydeligvis penge jeg har mistet. Ergo skulle jeg ha haft en erstatning på nævnte beløb, men fordi en fladpandet advokat kommer med en latterlig udtalelse fordi han er så pisse arrogant så sker der ikke mere.
Retssystmet gør sku mere for at passe på at den skyldige ikke lider overlast end at ofrene får hvad de har brug for.
Så selvom det rigtige er at køre en sag på ham, så er det stadig mere effektivt at rive underkæben af ham, så han ikke engang kan spise suppe.