Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 apr 2025, 17:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
HenrikGM skrev:
Westmus skrev:
[I øvrigt alle de her "uha forsikringen dækker ikke" man så tit hører....kender en der i en MEGA brandert totalskadede en næsten ny bil. Forsikingen betalte i hvertfald her en ny bil uden det helt store brok.

Kom forsikringsselskabet ikke tilbage til manden og snakkede om en afdragsordning?

Eller har vi lige fundet en udmærket skrotningsordning, ala "bare du er stiv nok, så dækker forsikringen"? :popcorn:

Det er ikke alle forsikringer der vil dække med kasko hvis der har været alkohol i blodet. Og der kommer nok ikke flere. Men ansvar tager de altid som der bliver skrevet. Det kan bare blive dyrt for manden/kvinden som havde alkohol i blodet og smadrede 10 biler og en børnhave på udflugt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: P
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Kan ikk betale sig at prøve at få ændret regler (evt afgift) det har folk prøvet i så lang tid uden held...

JEG bryder de regler som jeg gør. Og tar den straf det gir hvis jeg bliver taget i det.
Vi ved jo alle fx at vi ikke må køre for stærkt , men vælger at gøre det alligevel af og til. Og betaler bøderne det gir.

I sidste ende skal de jo os bevise at Han har overtrådt loven og det kan jo os blive sin sag. Det er jo påstand mod påstand.. :hrmpf:

Og det er da altid dejligt med en nabo der melder en anonymt :ha:

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:
Lad os nu antage at manden kører ulovligt rundt på prøveplader, dvs. forsikring ikke dækker i tilfælde af ulykke...

Han kører så nabones lille dreng der leger på vejen ned, og drengen dør..

Samme hvis i flere gange ser den samme mand køre spritkørsel, så kan i fandme kalde mig stikker eller hvad i har lyst, så melder jeg squ svinet.

Vil i heller ikke melde ham ?

Det er jo en mærkelig diskussion i det hele taget, for hvem er det lige vi gør os til dommer over her?, og med hvilken ret?

Hvilken forskel er det lige det gør, om man kører rundt med 2øl i blodet(aka potentiel spritkørsel) som de fleste er enige i er dybt forkasteligt, eller om man kører ædru rundt i en bil der har 2x den ydelse bilen oprindeligt er godkendt, og forsikret med?
Hvis knægten bliver kørt ned, hvad er så forskellen?

De fleste alkoholnydende mennesker vil have den holdning: "De satans lømler med deres tunede biler, de skulle bare af med knoppen", EFTER knægten er kørt over.
De fleste drengerøve med de tunede biler vil have den holdning: De satans sprittere, de skulle bare af med knoppen", EFTER knægten er kørt over.

Who is the better person?

Forskellen mellem helt og idiot bliver afgjort der hvor forskellen er mellem succes og fiasko(held/uheld), ofte meget små detaljer.

Man vil kunne argumentere at de fleste 40årige nok kan føre en bil på betryggende vis med 2øl i blodet. Man vil også kunne argumentere for at den 18årige knægt med 600hk Supra nok kan føre det fartøj på betryggende vis.

De vil have det til fælles at i DET SEKUND de oversatser og der kommer enten for mange øl, eller for meget speeder(ydelse) til den aktuelle situation, så går de momentant fra helt til idiot, fra ok, til dybt uansvarlig, etc.etc.. Det er ofte de helt små marginaler der gør forskellen.

Det er en mærkelig diskussion, for hvem er lige dommer over hvem, og med hvilken ret? :roll:

Ja folk har forskellig mening om hvad der er ok, og hvad der bare ikke er.
Og ud fra deres egen holding til de forskellige ting, vudere folk om de vil melde det, eller ej, det er deres frie valg..

Her kan folk ALDRIG blive enig.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
Kom forsikringsselskabet ikke tilbage til manden og snakkede om en afdragsordning?

I hvertfald ikke efter hvad jeg husker at have fået fortalt. Det var en tidligere arbejdskollega og det er nogle år siden nu. Det drejede sig om hans fars 1 år gamle Skoda Oktavia som han havde lånt. At han var nået halvvejs hjem før han endte i en grøft (bilen var eneste tilskadekomne) var vist nærmest imponerende i betragtning af hvor stiv han var.
Muligtvis var der noget med at han fik sig forhandlet frem til kun at skulle afbetale en mindre del til forsikringen. Men nu er forsikringsselskaber jo også i lighed med banker nogen gange modtagelige for forhandlinger, hvis man har argumenterne i orden, gode forbindelser, eller bare har noget at forhandle med. Nogen har jo f.eks også held til at få biler, de ellers nægter at røre med en ildtang, forsikret til helt fornuftige priser. Et forsikringsselvskab er jo ikke et lov og orden foretagne, men ren og skær buisiness.

Mener også han i retten slap nogenlunde billigt, selv om kæresten da måtte køre ham rundt de næste 3 år.

Titel:
Medlem

Westmus skrev:
HenrikGM skrev:

I hvertfald ikke efter hvad jeg husker at have fået fortalt. Det var en tidligere arbejdskollega og det er nogle år siden nu. Det drejede sig om hans fars 1 år gamle Skoda Oktavia som han havde lånt. At han var nået halvvejs hjem før han endte i en grøft (bilen var eneste tilskadekomne) var vist nærmest imponerende i betragtning af hvor stiv han var.
Muligtvis var der noget med at han fik sig forhandlet frem til kun at skulle afbetale en mindre del til forsikringen. Men nu er forsikringsselskaber jo også i lighed med banker nogen gange modtagelige for forhandlinger, hvis man har argumenterne i orden, gode forbindelser, eller bare har noget at forhandle med. Nogen har jo f.eks også held til at få biler, de ellers nægter at røre med en ildtang, forsikret til helt fornuftige priser. Et forsikringsselvskab er jo ikke et lov og orden foretagne, men ren og skær buisiness.

Mener også han i retten slap nogenlunde billigt, selv om kæresten da måtte køre ham rundt de næste 3 år.

det er noget andet.... i tilfælde af at du bliver kørt ned af en spritbilist, vil hans forsikring udbetale erstatning til dig..... til gengæld vil de efterfølgende gøre ham erstatningsansvarlig over for forsikringsselkabet, regres kalder man det vidst

mvh

Martin

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Martin Mikkelsen skrev:
Westmus skrev:
HenrikGM skrev:

det er noget andet.... i tilfælde af at du bliver kørt ned af en spritbilist, vil hans forsikring udbetale erstatning til dig..... til gengæld vil de efterfølgende gøre ham erstatningsansvarlig over for forsikringsselkabet, regres kalder man det vidst

mvh

Martin

Ja her er der jo tale om kasko forsikring, det er en anden snak. Her kan forsikring vælge at dække helt, eller slet ikke. Kommer an på hvad der står med småt.

Havde han hamret et hus ned, eller en person i stiv tilstand havde han betalt af til forsikring i laaang tid. Kender en der tog et hus, 300.000kr at betale på afdrag til forsikring. Det så betalt af, men det tog da også 10 år. Mener han smed omkring 3500-4000 om måneden. Satme mange penge...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Martin Mikkelsen skrev:
Ravnen skrev:
DorkVonWaterfall skrev:
Wildert skrev:
det er altså en risiko han løber - den må han tage med oprejst pande.
"If you can't do the time... don't do the crime".

x2

Sikkert, men det er ikke manden her der har ytret sig! så hans holdning til det spørgsmål kender vi ligesom ikke, kællingen derimod har bekendt kulør og hun skal være glad for at hun ikke er min nabo...

ja for så ville naboen få med dig at bestille,, og statsmagten skulle ikke blande sig i din lille sørgelige liberale sphere, hvor du kvit og frit kunne straffe vedkommende fordi hun ikke passer ind i DIT verdensbillede, sorry men du er helt på månen

Og du mener at din lille stikker planet er et bedre sted? lille Stasimand jeg kan desværre ikke hjælpe dig til at forstå...

Citat:
man for ikke ændret hastighedsbegrænsningen ved at køre for stærkt, ej heller for man ændret reglerne om registreringsafgift ved at køre på prøveplader.

Ved du hvorfor at du idag lovligt kan køre 130 på motorvejen?
Eller er du en af dem der ligger i yderbanen med 110, fordi du på alles vegne mener at det må være rigeligt...
Og hvis du ellers gad at læse (kan læse) hvad der bliver skrevet så vil du kunne se at jeg ikke kæmper for nogle af delene, udover at jeg mener at man skal passe sig selv og sine egne gøremål og at jeg ikke har brug for hyklere der peger fingre...

Citat:
men prøv at vend det om.... jeg ser at en stodder lave en Ruko stafering på din nye Audi....

men jeg gider ikke vidne i mod ham fordi så er jeg jo stikkersvin,,, men så vil du jo nok gerne se at jeg stod frem så du kunne rets forfølge stodderen....

for nu drejer det sig jo om dine ting..... mit mit mit,,,, mig mig mig,,, lyder det skingert ???

Hvis der er en Rukostafering på min nye bil så er jeg sikker på at det er en selvretfærdig skinger stikker hykler uden for logisk rækkevidde som har gjort det... og hvorfor skulle du melde dig selv, det giver ingen mening?

Billede

Titel:
Moderator

Pas på tonen drenge. Godt nok er der højt til loftet, men pas på med de skjulte bemærkninger, og hold tonen ;-)

PFHT.

Mvh Moderator.

Titel:
Medlem

Ravnen, man kan sige meget , men humor har du heldigvis....

sjovt er det at jeg skal bruges som eksempel, i dine vanvittige konspirationsteorier.

og som jeg forstår dig korrekt, så er det alle dem som kører for stærkt som vi skal takke for at hastighedsbegrænsningen er sat op til 130 km/t.

ligger ikke med 110... nok nærmere 90 km/t i ydersporet,,, og du skal bare blande dig udenom og passe dine egne sager... find dit eget sted at køre.

ang. mine læsefærdigheder, så er det nok væsentlig over dit patetiske forsøg på at begå dig blandt folk, der trods alt, har læst et par bøger mere siden du stavede dig igennem læs og forstå i 5 klasse.

du siger at vi alle skal passe os selv... jamen det er det vi gør

vi gør de ting som vi tror på. de ting som vi mener er rigtigt og forkert i denne verden.

de samme mand som synes at det er ok at snige branderten hjem ad margueritruten med promille på 1,54 synes måske ikke at det er iorden at du kører 200 km/t på motorvejen. (ikke at du gør det )

og du synes det modsatte, men hvem har ret. ??

livet handler om holdninger til samfundet omkring os.

din holdning er at samfundet skal tilpasses så det passer til DINE behov.

du skal ha lov at snyde i skat, køre som det passer dig, svine miljøet... fordi FUCK de andre, det handler om MIG og MINE ting.

sorry men du er nok det mest ynkelige menneske jeg har stiftet bekendtskab med, til dato... end ikke venner ( ja tænk sådan nogen har jeg faktisk,, og jeg har ikke truet dem til det, ej heller skrevet dem i hemmelige arkiver, eller frataget dem deres grundlovssikrede rettigheder ) som jeg, i den grad, er uenige med politisk, kommer med så lamme udtalelser og har en sådan mangel på samfundsforståelse.

jeg vælger at tro at du trods alt har , bare lidt , imellem ørene, og at dine indlæg her er mere en provokation end din sande overbevisning

mvh

Martin ( nu med Mao's lille røde, en røvfuld Rukonøgler og en arkivmappe )

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Martin Mikkelsen skrev:
Ravnen, man kan sige meget , men humor har du heldigvis....

sjovt er det at jeg skal bruges som eksempel, i dine vanvittige konspirationsteorier.

og som jeg forstår dig korrekt, så er det alle dem som kører for stærkt som vi skal takke for at hastighedsbegrænsningen er sat op til 130 km/t.

ligger ikke med 110... nok nærmere 90 km/t i ydersporet,,, og du skal bare blande dig udenom og passe dine egne sager... find dit eget sted at køre.

ang. mine læsefærdigheder, så er det nok væsentlig over dit patetiske forsøg på at begå dig blandt folk, der trods alt, har læst et par bøger mere siden du stavede dig igennem læs og forstå i 5 klasse.

du siger at vi alle skal passe os selv... jamen det er det vi gør

vi gør de ting som vi tror på. de ting som vi mener er rigtigt og forkert i denne verden.

de samme mand som synes at det er ok at snige branderten hjem ad margueritruten med promille på 1,54 synes måske ikke at det er iorden at du kører 200 km/t på motorvejen. (ikke at du gør det )

og du synes det modsatte, men hvem har ret. ??

livet handler om holdninger til samfundet omkring os.

din holdning er at samfundet skal tilpasses så det passer til DINE behov.

du skal ha lov at snyde i skat, køre som det passer dig, svine miljøet... fordi FUCK de andre, det handler om MIG og MINE ting.

sorry men du er nok det mest ynkelige menneske jeg har stiftet bekendtskab med, til dato... end ikke venner ( ja tænk sådan nogen har jeg faktisk,, og jeg har ikke truet dem til det, ej heller skrevet dem i hemmelige arkiver, eller frataget dem deres grundlovssikrede rettigheder ) som jeg, i den grad, er uenige med politisk, kommer med så lamme udtalelser og har en sådan mangel på samfundsforståelse.

jeg vælger at tro at du trods alt har , bare lidt , imellem ørene, og at dine indlæg her er mere en provokation end din sande overbevisning

mvh

Martin ( nu med Mao's lille røde, en røvfuld Rukonøgler og en arkivmappe )

Sig mig Martin, er du fatsvag?... lev med at jeg ikke er intresseret i dit selvretfærdige røde ævl...(det præller af på min sorte forbryderiske egoistiske sjæl)
Ufatteligt at nogle voksne uddannede mennesker den dag idag, stadig tror at de har ret til at vælge en fælles ideologi for alle. Og gud nåde trøste hvis man ikke er enig, for så bliver der nedkaldt alskens negative gloser om ens person,
Jøsses...

Forresten så prøv at se hvad "de racistiske børnemordere" skrev om de 130 km/t dengang...

http://www.danskfolkeparti.dk/DF_S%C3%A ... orveje.asp

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time