Andy skrev:
HenrikGM skrev:
Hej Andy.
Hvor er det lige der fremgår at den kinakrumptap går i stykker pga krumptappen, og ikke pga blokken ikke kunne holde fast i den?
Jeg er helt neutral hvad angår kina/ikke kina, MEN, ret skal sgu være ret, den video ligner ikke et problem med krumptappen. Blot fordi krumptappen kommer ud, så behøves det sguitte have noget at gøre med oprindelseslandet.
Ret skal være ret er også min mening, her er lidt forklaring fra folk som er tæt på begge teams, den først grønne JD har kørt hele året på samme krumtap, så man må jo mene den har gjort det godt...
Den anden traktor med krumtappen på jorden, har kørt hele året med samme blok uden problemer med hoved lejer, har blot haft store problemer med plejllejerne rev, den nye krumtap fra kina havde indtil de blev spændt for slæden kun kørt tomgang, føste gang den skal op i omd og lave lidt knækker den ved cylinder 2 og 5 det gør så at resten også vil med ud.
Men vil så også lige sige det kun er noget jeg har fået fortalt fra Holland, var ikke klar over i tog hele Kina debatten så seriøst..bevars...
Mvh
Andy....
..der ligemeget hvad folk siger er træt af kinesere der udgiver sig for at være Amrikanere og vil sælge en kvalitets vare..ringede til et firma i USA det solgte performance parts til brændstofpumper...Yes hello my name is Lee how i helpe you.....
Ikke fordi jeg har noget mod kinesere, men generet har jeg noget mod mennesker der lover mere end de kan holde.
Hej Andy.
Jeg tror egentligt vi er ret "synkroniserede" vedr. dette emne.
Hvad angår "root cause", så er min erfaring at man skal passe ekstremt meget på med at tage forhastede konklusioner.
I en situation som med krumptappen , så kan rootcause feks ligge i at man bestemte at spænde overfaldene 10% mere end blokken egenligt ville med til. Der er mange muligheder, og uden stumperne i hånden, så bliver det ikke andet end gætværk.
Kinastumper er stort set et skældsord efterhånden. Jeg lægger absolut ikke hånden over dem, for ja, de laver af og til noget knep. Sjovt nok, så gør mange andre lande det også, men USstumper har feks ikke samme negative klang, trods de helt åbenlyst har samme oprindelse i adskillige tilfælde.
Det er vel værre med amerikanere der sælger performancedele "made in USA", når det eneste de reelt har lavet er at lange kinaproduktet over disken, uden at ane hvad de sælger.
Så er det da trods alt bedre at du bliver gjort opmærksom på det allerede i telefonen, ikke?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!