Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 06:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

HenrikGM skrev:
Hej Andy.

Hvor er det lige der fremgår at den kinakrumptap går i stykker pga krumptappen, og ikke pga blokken ikke kunne holde fast i den?

Jeg er helt neutral hvad angår kina/ikke kina, MEN, ret skal sgu være ret, den video ligner ikke et problem med krumptappen. Blot fordi krumptappen kommer ud, så behøves det sguitte have noget at gøre med oprindelseslandet.

Ret skal være ret er også min mening, her er lidt forklaring fra folk som er tæt på begge teams, den først grønne JD har kørt hele året på samme krumtap, så man må jo mene den har gjort det godt...

Den anden traktor med krumtappen på jorden, har kørt hele året med samme blok uden problemer med hoved lejer, har blot haft store problemer med plejllejerne rev, den nye krumtap fra kina havde indtil de blev spændt for slæden kun kørt tomgang, føste gang den skal op i omd og lave lidt knækker den ved cylinder 2 og 5 det gør så at resten også vil med ud.

Men vil så også lige sige det kun er noget jeg har fået fortalt fra Holland, var ikke klar over i tog hele Kina debatten så seriøst..bevars... :coffee:

Mvh

Andy....
..der ligemeget hvad folk siger er træt af kinesere der udgiver sig for at være Amrikanere og vil sælge en kvalitets vare..ringede til et firma i USA det solgte performance parts til brændstofpumper...Yes hello my name is Lee how i helpe you.....

Ikke fordi jeg har noget mod kinesere, men generet har jeg noget mod mennesker der lover mere end de kan holde.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

hva fanden.. arbejder DASU også i ITALIEN?
MVH søren

Titel:
Moderator

Andy skrev:
HenrikGM skrev:
Hej Andy.

Hvor er det lige der fremgår at den kinakrumptap går i stykker pga krumptappen, og ikke pga blokken ikke kunne holde fast i den?

Jeg er helt neutral hvad angår kina/ikke kina, MEN, ret skal sgu være ret, den video ligner ikke et problem med krumptappen. Blot fordi krumptappen kommer ud, så behøves det sguitte have noget at gøre med oprindelseslandet.

Ret skal være ret er også min mening, her er lidt forklaring fra folk som er tæt på begge teams, den først grønne JD har kørt hele året på samme krumtap, så man må jo mene den har gjort det godt...

Den anden traktor med krumtappen på jorden, har kørt hele året med samme blok uden problemer med hoved lejer, har blot haft store problemer med plejllejerne rev, den nye krumtap fra kina havde indtil de blev spændt for slæden kun kørt tomgang, føste gang den skal op i omd og lave lidt knækker den ved cylinder 2 og 5 det gør så at resten også vil med ud.

Men vil så også lige sige det kun er noget jeg har fået fortalt fra Holland, var ikke klar over i tog hele Kina debatten så seriøst..bevars... :coffee:

Mvh

Andy....
..der ligemeget hvad folk siger er træt af kinesere der udgiver sig for at være Amrikanere og vil sælge en kvalitets vare..ringede til et firma i USA det solgte performance parts til brændstofpumper...Yes hello my name is Lee how i helpe you.....

Ikke fordi jeg har noget mod kinesere, men generet har jeg noget mod mennesker der lover mere end de kan holde.

Hej Andy.

Jeg tror egentligt vi er ret "synkroniserede" vedr. dette emne.

Hvad angår "root cause", så er min erfaring at man skal passe ekstremt meget på med at tage forhastede konklusioner.

I en situation som med krumptappen , så kan rootcause feks ligge i at man bestemte at spænde overfaldene 10% mere end blokken egenligt ville med til. Der er mange muligheder, og uden stumperne i hånden, så bliver det ikke andet end gætværk.

Kinastumper er stort set et skældsord efterhånden. Jeg lægger absolut ikke hånden over dem, for ja, de laver af og til noget knep. Sjovt nok, så gør mange andre lande det også, men USstumper har feks ikke samme negative klang, trods de helt åbenlyst har samme oprindelse i adskillige tilfælde.

Det er vel værre med amerikanere der sælger performancedele "made in USA", når det eneste de reelt har lavet er at lange kinaproduktet over disken, uden at ane hvad de sælger.

Så er det da trods alt bedre at du bliver gjort opmærksom på det allerede i telefonen, ikke?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Ja andre end lige Kina laver også stumper der ikke er optimale..lang fra..

Men det jeg bliver sur over er at, ringer jeg til Kina og snakker med en fabrik der laver pumpe elementer, så kan de det hele...så man laver en ordre på 10 stk for og kunne teste dem, elementerne ankommer og ved første blik ser man straks at der er noget skidt....for sjov bliver de målt, tolerancen på elementerne skal være +/- 0,002 mm Kina elementerne er for det første ikke runde og hvad være er så er de koniske med 0,05 mm

Så har man ikke lyst til og handle med dem mere, så derfor prøvede jeg USA..har også fundet stumper der er iorden..men noget dyrer..

Men man bliver harm når man ringer til et firma i USA, der så viser sig og være et Kinesisk firma der har udstationerer en kineser i USA...

Men tilbage til traktoren, ja det er meget muligt det er andet der har bevirket at det gik galt...men normalt så bliver krumtappen i motoren, de fleste kører med en +30 mm plade i bunden af motoren så krumtappen ikke kommer neden ud, nogle har endda bolte fra top til bund..

Kik på disse klip:
http://www.youtube.com/watch?v=0-1CIkXfcr8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=4g7_bHlQhd8&feature=related
Måske har du set dem, men her bliver krumtappen hvor den skal, normalt er deres undermotore meget stærke og krumtapperne holder også rimeligt til det..

Mvh

Andy

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
I bedste powerforum stil bør vi vel lige starte med at få defineret hvad "kinastumper" begrebet precist dækker over?

Ja helt seriøst, hvis eneste krav er at det er ting fremstillet i Kina eller andre lande i den region, så har vi da et problem. For så er f.eks Bosch jo også kina stumper...de har endda egen fabrik dernede. Andre mærkevarer gør det bare mere skjult ved at bruge underleverandører (evt. til halvfabrikata). Er det bare når stumperne er i den billligste ende har vi vist en ny gummi katagori, ala hvad er en gadebil. :D

Tror ikke man kan bruge Kina eller ikke, som definition på om det er ok kvalitet. Det her handler mere om at man får hvad man betaler for. De billigste kina grejer er noget junk hvor eneste krav har være laveste pris. Andet fremstillet dernede kan være ganske udemærket. Hvis man skal pine en motor til det yderste, skal man vist gå efter de dyreste kvali grejer, hvis det skal have en chance for at overleve.
Men selv multi dyre fabriksbyggede racere sige jo også bum en gang i mellem. Man lever on the edge og det kræver tit et par døde prototyper før man har fået afluset svaghederne, i det man har kogt sammen. :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
Andy skrev:
Men man bliver harm når man ringer til et firma i USA, der så viser sig og være et Kinesisk firma der har udstationerer en kineser i USA...

Ja det er pisse irriterende, kender det fra mine egne kunder der ringer til et US firma i københavn og så fat i en skide fynbo :damn: Så stå verden da ikke længere :roll:

VED du at der er en kinesisk firma eller kunne det tænkes at de har en asiat ansat som telefonpasser der ikke behersker sproget perfekt?

Titel: Re: ..
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
luske skrev:
BANDIT skrev:
Nej men noget er der om snakken , nu er jeg mc mekker og har efterhånden den opfattelse at tingene bliver dårligere og dårligere mht motorcykler , en gammel cykel fra 70 erne med platin tændig er ligeså pålidelig (hvis ikk mere taget i betraktning af alder og km) end en cykel fra dette årtusinde ofte kan være. Det kan da snart ikke passe, men mange af delene på fx honda,bmw,kawasaki osv står osse made in taiwan , slovenien osv :? Så jeg forholder mig retten til at være skeptisk overfor for billige dele :coffee:

ehh har du prøvet at sammenligne litereffekter ? 1970 vs 2008 ?
i 1970 var det uhørt at en gadecykel havde 80hk , idag er man nærmest til grin hvis man køber en 4cylindret 600 med mindre end 110 hk
delene er ikke ligefrem blevet kraftigere i takt med effektforøgelsen , tværtimod

MVH Luske

Ville nu ha skrevet at det osse er cykler med næ.sten samme effekt jeg mente. Men sådan noget som simmeringe, pakninger, el dele, maling, oliepumper, har jo heller ikk rigtigt noget med effekten at gøre

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Det er ikke svært at definere kinastumper:

Er det urimeligt billigt, så er sandsynligheden stor for at det er en kinastump.

Går lortet i stykker efter 5 min, så er sandsynligheden stor for at det er en kinastump.

Er forarbejdnings kvaliteten til et 03, så er sandsynligheden stor for at det er en kinastump.

Står der ikke noget navn på varen, så er sandsynligheden stor for at det er en kinastump.

Hvis ham der solgte dig varen, flakker med øjnene når du spørger om oprindelsessted, eller han taler med en underlig accent, så er sandsynligheden stor for at det er en kina stump.

Hvis alle ovennævnte eksempler til stede, SÅ ER DET EN KINASTUMP!...

Hvis feks. Bosch vælger at få lavet deres stumper i kina så må man antage ud fra, at de, med deres egne kvalitets normer, er garant for at varen er i orden, hvis ikke, er udfaldet på længere sigt nok givet på forhånd...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Ravnen skrev:
Det er ikke svært at definere kinastumper:.......

Super, så har vi jo styr på hvad det er vi snakker om. Dvs. kun de allerbilligste "junk" stumper med ukendte/ingen firmanavne, som man f.eks tit finder på Ebay. F.eks Scat og Eagle er så ikke "Kinastumper", selv om de helt eller delvist er fremstillet i kinaland og er betydeligt billigere end "seriøs" grejerne. :)

"Går lortet i stykker efter 5 min".... er din motor så bygget af kinaguf??? :lol: ...sorry, men kunne ikke holde den tilbage! :oops: :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Westmus skrev:
Ravnen skrev:
Det er ikke svært at definere kinastumper:.......

Super, så har vi jo styr på hvad det er vi snakker om. Dvs. kun de allerbilligste "junk" stumper med ukendte/ingen firmanavne, som man f.eks tit finder på Ebay. F.eks Scat og Eagle er så ikke "Kinastumper", selv om de helt eller delvist er fremstillet i kinaland og er betydeligt billigere end "seriøs" grejerne. :)

"Går lortet i stykker efter 5 min".... er din motor så bygget af kinaguf??? :lol: ...sorry, men kunne ikke holde den tilbage! :oops: :)

Du læser min liste forkert...

det var så 5 sek... men husk, at på en god dag er 5min nok til ca. 30 gennemkørsler eller mere...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time