Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jan 2025, 15:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2008, 18:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
lqs skrev:
der er INTET galt for at din bil, ikke skulle kunne have kørt!


ja - det kan jeg heller ikke se problemet i.


DRT 80.505, hvordan får jeg en vognbog når bilen ikke kan godkendes? jeg går ud fra at det er et Dragrace arrangement vi taler om her.

DRT 89.02.11, der findes ikke en SFI dæmper til min bil og da jeg ikke er interesseret i en knækket krumptap så bliver jeg nødt til at beholde den jeg har.

SFI 29.1, igen, der findes ingen SFI godkendt flexplade til en bil som min, så hvad er løsningen her?

Mener i at NDCD skal overse disse punkter?


Hej Ravn

Hvis du (og andre) virkelig vil ud og køre og have godkendt bilen til under 10.00 sekunder, så var det måske en ide du kontaktede Tom (synsmand i NDCD) Han kan helt sikkert fortælle dig hvad (om noget) der skal ændres. Når du så har hans ord for hvad du skal lave, så kan du jo vurdere om det er besværet værd. Jeg tror f.eks. ikke der er ret stor forskel på et FIA og et SFI bur.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 09:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:
lqs skrev:
der er INTET galt for at din bil, ikke skulle kunne have kørt!


ja - det kan jeg heller ikke se problemet i.


DRT 80.505, hvordan får jeg en vognbog når bilen ikke kan godkendes? jeg går ud fra at det er et Dragrace arrangement vi taler om her.

DRT 89.02.11, der findes ikke en SFI dæmper til min bil og da jeg ikke er interesseret i en knækket krumptap så bliver jeg nødt til at beholde den jeg har.

SFI 29.1, igen, der findes ingen SFI godkendt flexplade til en bil som min, så hvad er løsningen her?

Mener i at NDCD skal overse disse punkter?


Hej Ravn

Hvis du (og andre) virkelig vil ud og køre og have godkendt bilen til under 10.00 sekunder, så var det måske en ide du kontaktede Tom (synsmand i NDCD) Han kan helt sikkert fortælle dig hvad (om noget) der skal ændres. Når du så har hans ord for hvad du skal lave, så kan du jo vurdere om det er besværet værd. Jeg tror f.eks. ikke der er ret stor forskel på et FIA og et SFI bur.


Lige med den med buret så har jeg allerede spurgt mig for herovre på disse kanter ved en "lignende" synsmand, og fik her opfattelsen at det ikke ville kunne lade sig gøre, og om alle omstændigheder vil dispersionen med stor sandsynlighed kun gælde for den klub der giver den, men jeg mener ikke at løsningen på disse problemer skal læsses af på klubberne men derimod på DASU, som så kan give klubberne "mandat" til at dispensere (læs: omrokere) på visse punkter, på den måde er der ingen der kan få ørene i klemme, jeg skulle mene at en klog mand i DASU må kunne se at hvis et f.eks. bur er godt nok for FIA under mere ekstreme omstændigheder så må det også være godt nok til Dragracing under danske forhold - til en vis grænse i forhold til kørte tider selvfølgelig.

Jeg mener desuden ikke at have læst nogle steder at SFI er en form for verdenslov som vi alle skal indordne os under og så længe konkurrencen foregår inden for landets grænser mener jeg ikke at vi kan være tjent med at skulle blive begrænset på denne måde. Selvfølgelig er der en grund til at en flexplade skal være stærk nok til det brug den bliver udsat for men den bliver ikke stærkere af at der står SFI på den, SFI er ikke navnet på et slags supermetal, men et klistermærke fra en organisation der giver ”gode råd og godkendelser”, DASU må vågne op og komme ind i kampen, find ud af hvad der kræves af f.eks. en flexplade og giv os mulighed for at lave dem selv, det samme gælder for de andre punkter i DRT som umuliggøre os ikke US biler at møde op med sagerne i orden.
Jeg ved det kan lade sig gøre, det er f.eks. ikke er et problem at lave sin sprængkåbe selv, så længe man laver den som det er forskrevet, denne mulighed må kunne udvides til at gælde flere punkter…

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 15:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Det kunne være fedt med en konstruktiv dialog, med "ikke amerikanerbils ejerne", hvor der på seriøs vis bliver fremlagt hvilke problemer der er med feks: aksler, flexplade, svingningsdæmpere osv.
Så kunne man jo også kigge på hvad de gør i vores nabolande, og se om der er noget der kan bruges dér.
Eksempel: hvorfor skal der være godkendte aksler på en Supra der kører 9 sek tider? Som jeg har forstået det, så er det eneste der sker hvis akslen knækker, at man mister fremdriften. Correct me - if I am wrong. Hvis man knækker akslen på en 67 Camaro, så falder hjulet af.....så der er det vel ok at man forlanger C-clip eliminators og godkendte aksler.
Mon ikke Feldhaus ville være med til at "samle trådene" og spørge de voksne, om der kan ændres lidt i reglerne?
Men det kræver en seriøs debat.
Hvad kom der egentlig ud af det dér møde i Grindsted?

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 16:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
er der noget hér der kan bruges?
http://www.japdragseries.co.uk/rules/20 ... 11edit.doc

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 18:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:


Som jeg ser det, så er det engelsk version af det samme dansk oversatte, svensk oversatte, amerikanske Drag regelement, nu har jeg ikke nærlæst hele reglementet (GSR), men det ser ud til at det ligner det dansk oversatte svensk oversatte amerikanske DRAG reglement. Klasse reglementet (som du henviser til) er langt hen af vejen ikke et problem udover at om hvorvidt folk kan blive enige om hvor skillelinierne skal ligge for de forskellige Euro klasser, Streetrace som Dragrace

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 18:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:


Som jeg ser det, så er det engelsk version af det samme dansk oversatte, svensk oversatte, amerikanske Drag regelement, nu har jeg ikke nærlæst hele reglementet (GSR), men det ser ud til at det ligner det dansk oversatte svensk oversatte amerikanske DRAG reglement. Klasse reglementet (som du henviser til) er langt hen af vejen ikke et problem udover at om hvorvidt folk kan blive enige om hvor skillelinierne skal ligge for de forskellige Euro klasser, Streetrace som Dragrace


Jeg henviser ikke kun til klassereglementet. Det er i min verden ligegyldigt. Jeg er mere interesseret i sikkerhedsreglementet.
Sikkerhedsreglementet "overruler" jo altid klassereglementet.

En tanke: kunne det tænkes at der over hele verden køres efter det samme sikkerhedsreglement (jeg ved ikke om det er tilfældet..) - og hvis så - hvad er det der gør de danske kørere så specielle at de skal have særlige regler? Ved vi mere om motorsport end Sverige, England, Tyskland og USA?
Hvis man ikke kan få godkendt udstyr til sin (specielle) bil, skulle man så måske have bygget en anden model?
Bare en tanke.... :wink:

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 19:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
morten jønsson skrev:
Ravnen skrev:
morten jønsson skrev:


Som jeg ser det, så er det engelsk version af det samme dansk oversatte, svensk oversatte, amerikanske Drag regelement, nu har jeg ikke nærlæst hele reglementet (GSR), men det ser ud til at det ligner det dansk oversatte svensk oversatte amerikanske DRAG reglement. Klasse reglementet (som du henviser til) er langt hen af vejen ikke et problem udover at om hvorvidt folk kan blive enige om hvor skillelinierne skal ligge for de forskellige Euro klasser, Streetrace som Dragrace


Jeg henviser ikke kun til klassereglementet. Det er i min verden ligegyldigt. Jeg er mere interesseret i sikkerhedsreglementet.
Sikkerhedsreglementet "overruler" jo altid klassereglementet.

En tanke: kunne det tænkes at der over hele verden køres efter det samme sikkerhedsreglement (jeg ved ikke om det er tilfældet..) - og hvis så - hvad er det der gør de danske kørere så specielle at de skal have særlige regler? Ved vi mere om motorsport end Sverige, England, Tyskland og USA?
Hvis man ikke kan få godkendt udstyr til sin (specielle) bil, skulle man så måske have bygget en anden model?
Bare en tanke.... :wink:


Jeg ser bare tingene oppefra, hvis der er problemer med at få folk nok ind i kubberene/ møde op til arrangementer så burde man nok se på om der kunne tænkes ud af boksen, og en ting er sikkert; DER ER INGEN I DETTE LAND OG PÅ DENNE PLANET DER SKAL FORTÆLLE MIG HVILKEN BIL JEG SKAL DYRKE MIN HOBBY I, jeg går ind for diversitet og evolution hvilket gør at jeg lige derfor ser Streetracing som den måde jeg bedst får den mulighed, om ikke i Danmark så i udlandet.
DASU og DRAG klubberne herhjemme har fuldstændig sat sig, vågn op så vil i se en opblomstring, det er jeg sikker på, lad være med at tale om begrænsninger, tal om løsninger...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 19:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:39
Indlæg: 192
Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:
det er da meget mærkeligt, at der idag køres på en af de fedeste steder, med under 20 tilmeldte! hvordan kan det mon være at der er så mange der taler om at køre lovligt på bane. men ikke melder sig til...? prøv at skriv hvorfor du ikke meldte dig til! MVH søren


tilbage på sporet - det er stadig et godt spørgsmål Søren stiller..

_________________
when the light goes green - the bullshit stops..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 20:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Invitationen er til dragrace. Det er ihvertfald det der bliver skrevet.

Ikke mange i DK har en dragracer. Det er ikke noget publikumsløb.(skriver de selv). Festen er lukket.

Mange der skriver om lovligt race :?: ....well faktisk er der kun en lille begrænset skare der kæmper for det emne. Resten vil bare køre mest muligt ukompliceret, billigst muligt(NDCD medlemmer incl), og det var ikke tilfældet her.

20deltagerer er vel fint under de betingelser?

Hvorfor vil folk køre så ukompliceret? Well, der har i mange år været et lobbyprojekt kaldet DHB der blandt andet med massiv DASU opbakning har lært gud og hver mand at man kan køre ligeså tosset stærkt man kan trække, uden videre. Helt i tråd med den illegale gaderace, jo vildere jo bedre.

Eneste løsning på at få de biler i folden er at tilpasse reglementet til det der faktisk sker. Eller som jeg tidligere har foreslået: Sæt som minimum kryds ved de regler man ikke vil/kan overholde!

Spørgsmålet Søren stiller er fint, men han kender godt svaret!

Der har været skrevet stolpe op og stolpe ned i dette forum, i utallige tråde om disse emner. DASU har fulgt tråden dagligt. Nogen der kender årsagen til at der måske bliver lyttet nu, mere end før?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 aug 2008, 21:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Ravnen skrev:
..om ikke i Danmark så i udlandet.

En konstruktiv vinkel var vel så at henvise til hvilke udenlanske arrangementer du tænker på. De må jo have et reglement, DASU og dem der her i tråden forsøger at finde en løsning kan kikke og tygge lidt på? Som skrevet længere oppe, det kan da vel ikke kun være et problem i lille Danmark? Hvordan løser de problematikken i andre lande? :)

Ærgre mig iøvrigt, at jeg ikke lige kan finde det gamle blad i stablen, hvor en svensker har bygget en seriøs dragracer Anglia, med en 2.8'er V6 m. turbo osv. Han må jo også have stået med samme SFI problematik. :?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team