Martin Mikkelsen skrev:
jamen netop, man finder sig et job som giver en de udfordringer, løn mm som nu en gang passer til en selv. ( og jeg er ganske tilfreds med mit arbejde, lønnen kunne dog være højere )
men nu KAN alle job jo ikke gi' 600.000 om året.
der er nogen der skal køre jord, cement, passe gamle mennesker, undervise dine børn.
derfor skriver jeg også at vi skal ha' en (f.eks ) fast skattesats, så alle betaler den samme procentvise andel af deres løn i skat. så er det ens for alle. ( men du lyder som om det netop IKKE skal være ens, men det skal være dem der tjener mest, som slipper nemmest i skat, er det fordi du er skabs neoliberalist ?? )
men du har endnu ikke formået at komme med en forslag til HVORDAN DET SKAL FINANSIERES !!!
men fordi jeg er modstander af at JEG skal finansiere DIN skattelettelse, så er jeg kommunist ???
du har fået en eller anden mærkværdig opfattelse af at jeg vil straffe dem som tjener mange penge !!!
det er langt ude, og fremmer ikke ligefrem debatten.
men ordet skattelettelser er åbenbart blevet et mantra, som mange danskere sidder og messer dag ud og dag ind, uden at tænke tingene lidt mere konstruktivt igennem.
mvh
Martin ( nu som skabskommunist )
Martin jeg kan garantere dig for at jeg er NYLIBERALIST og jeg er stolt af det, Jeg mener at alle skal betale det samme i skat, ikke samme procent men det samme beløb, det der med at de bredeste skuldre skal bære det meste er noget ævl, det er sku da ikke rimeligt at dem der allerede har lagt sig i selen, det være sig selvstændige og iværksættere som har skabt flere arbejdspladser og firmaer som også betaler skat, folk som arbejder mange timer, folk med stort ansvar osv. bagefter også skal aflevere det meste af frugten tilbage i skat. Disse mennesker belaster ikke staten mere end folk på lav- eller mellemindkomst, tværtimod vil jeg sige, om alle omstændigheder må det være op til den enkelte om hvor meget man vil give væk af sit personlige overskud og ikke som det er idag, staten...
Og er der et finanserings problem, er det fordi denne "skude" har været på forkert kurs i mange år...
Og inden du begynder, så
er jeg klar over at det sikkert ikke er helt muligt at indføre en sådan samfundsmodel 100%, men det skal ikke forhindre mig i at have denne holdning til tingene...