kadettcqp skrev:
Tak for mange gode svar. Regnede heller ikke med at den rørbukker jeg henviste til ville være specielt god, men man kunne jo have lov at blive overrasket.
Lige mens i snakker bure er der så nogle kloge hoveder der ved hvor stor forskel der er på kravene til et bur til eks. rally vs. et til eksempelvis historisk ræs(baneræs)? Vil man kunne bygge efter højeste fællesnævner og bruge det til begge?
Jeg faldt lige over en interessant side hvor man kan købe tegninger til en hjemmebygget rørbukker. Ud fra hvad de viser på billeder og efter hvad jeg har læst af folks anmeldelser og brug ser den ret interessant ud:
http://www.gottrikes.com/Tube_Bender.htm
Et bur må gerne være overdimensioneret.
En lille ting som du skal være opmærksom på er at rally bure er godkendt til 2 mand (fører og anden pilot) hvorimod bure til bane biler som regel kun er godkendt til en mand.
Jeg synes dog du skal overveje det meget nøje, da du skal være sikker på at det du laver/får lavet dur.
Du skal også overveje om hvad der vil ske hvis du får brug for buret. Jeg tænker her på om der er nogen i nærheden der har grej til at klippe toppen af bilen og buret så man kan få dig ud igen. Her kan man jo ikke vente i tid og evighed, og man kan jo ikke bare tage en stor vinkelsliber, sådan noget skal jo gøres uden gnister.
Når dette nu er sagt, så hatten af for jer der monterer bur uden det egenligt er krævet. Det er rart at se at man ikke altid skal slå folk i hovedet med en masse dommedagsprofeti og reglementer før folk hører efter og vil passe på sig selv.