Hartvig skrev:
Med mit kendskab og erfraring til DASU (jeg er selv medlem af en DASU klub og har været det længe) vil de kæmpe med næb og klør for at undgå at der opstår en hovedorganisation for streetracerne.
De må forventes at bruge alle kneb for at forpure projketet, ligesom de vil true med bål og brand overfor de kører og officials, som engagere sig i et projekt af denne type.
Ligeledes vil de bruge deres "politiske" netværk og mangeårige relationer til at chikanere stiftelsen af et evt. DLSU.
For streetracerne vil dette ikke kunne udløse andet en et træk på skulderne, vi er kommet for at blive, vi udfører en samfundsnyttig og trafiksikkerhedsmæssig politisk korrekt aktivitet, vi har en historik som beviser at vi kan løse opgaven, og at vi kan påtage os det ansvar som følger med opgaven.
Derimod vil der være nogle (semi) dragracere som kommer i klemme, hvis DASU skruer bissen på - men den udfordring må vi tage når og hvis det bliver aktuelt. En mulighed er jo at vende bøtten på hovedet og gøre det forståeligt for DASU hvad konsekvenserne er for dem hvis de vælger konfrontation frem for samarbejde.
Et eller andet sted ligner det jo så en sag ligesom den man kender med eksklusivaftalerne indefor arbejdsmarkedet - og de holdt jo heller ikke i længden
/Hartvig
For god ordens skyld så må de DASU medlemmer, for hvem deres licens er betydende, gøre sig klart hvad de vil. Der er ingen der siger der sker noget, men DASU har eksklusionsmulighederne både for enkelte medlemmer, men vel egentligt også for klubberne?
DASUs referat levner ikke meget tvivl om at man ikke vil støtte "ikke-DASU" klubber, hvorfor man må formode de vil forsøge at holde fast i skeen.
Bla Feldthaus går jeg ud fra skal bruge sin licens til ihvertfald et stort arrangement i år.
Bare folk er klar over hvem vi træder over fødderne, og at de er klar over at der KAN være en konsekvens ved det.
SEMIdragracerne er i klemme. Det er ikke noget de "kommer"
Vi skal bare huske at få dem med, men uden at det er målrettet dem direkte, og det kan nemt lade sig gøre.
Stemmer kraftigt for at vi starter med at teste om arrangørerne kan opnå enighed/samarbejde, altså: Deltagerene til mødet er udelukkende arrangørere der er kendt for at lave lovlige løb med politiets officielle velsignelse.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!