Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 06:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 14:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der har været holdt ca fem møder med alle mulige deltagere. uden noget videre resultat! det er bla derfor jeg mener kun deltagere der har lavet løb. hvad er det reelt løbsdeltagerne (kørene) kan deltage/tage fat med? regler? klasser? eller noget praktisk? hvad skal printes ud på forhånd? dagsorden? skal vi så også have en deadline for forslag til samme?
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 16:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
lqs skrev:
der har været holdt ca fem møder med alle mulige deltagere. uden noget videre resultat! det er bla derfor jeg mener kun deltagere der har lavet løb. hvad er det reelt løbsdeltagerne (kørene) kan deltage/tage fat med? regler? klasser? eller noget praktisk? hvad skal printes ud på forhånd? dagsorden? skal vi så også have en deadline for forslag til samme?
MVH søren


Jeg ved ikke om der skal printes noget, hvis ikke, så skal alle forslag være sendt ud. Dvs. f.eks. Hartvigs forslag til vedtægter, udkast til reglement osv. Det kunne f.eks. ligges på en SPS hvis der er nogen der har adgang til sådan noget.

Hvad kørerne kan hjælpe med: ALT! Hvorfor denne distancering imellem kørere og hjælpere? Hvis vi skal have lavet en union for streetracere, så skal i streetracere vel også have nogen indflydelse på unionens vedtægter og dets virke. Hvem siger det ikke skal være et par deltagere der skal køre unionen? Det kunne det lige så godt være som et par hjælpere. Vi skal også have drøftet de grundlæggende regler for streetrace, og der er det vel altid vigtigt at have et fornuftigt indspark fra deltagerne.

Dagsordnen har vi drøftet tidligere i denne tråd, og da der p.t. ikke er kommet anden kritik/forslag end dem fra Hartvig, så må det vel være i orden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 17:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvordan har DASU det med at der nu oprettes en parallel til DASU, og for en del personers vedkommende, mere eller mindre direkte af DASU medlemmer / personer med tæt tilknytning til DASU klubber?

Jeg kunne forestille mig af DASU´s reglement1 kom i anvendelse.

Det er trods alt spadestikket til en total afvikling af DASU´s involvering i al 402m/201m løb i DK. Det vil komme bag på mig hvis de lader egne medlemmer lave det stunt. Det er dog af og til sket at noget er kommet bag på mig. :reading:

Hvis det kan holdes som en møde for arrangører, så kan der komme noget positivt ud af det. Vi kender bilerne, og kender konsekvensen af at lave et arrangment der ikke passer målgruppen. Første step på stigen skal være at få arrangørerne til at få fælles fodslag.

Der er dog en betænkelighed for de "iværksættere" der er i besiddelse af en DASU licens(som de agter at holde fast i). DASU har reglerne til at inddrage disse licenser. Det er så spørgsmålet om de vil anvende dem, men det finder vi ud af.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 18:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Med mit kendskab og erfraring til DASU (jeg er selv medlem af en DASU klub og har været det længe) vil de kæmpe med næb og klør for at undgå at der opstår en hovedorganisation for streetracerne.

De må forventes at bruge alle kneb for at forpure projketet, ligesom de vil true med bål og brand overfor de kører og officials, som engagere sig i et projekt af denne type.

Ligeledes vil de bruge deres "politiske" netværk og mangeårige relationer til at chikanere stiftelsen af et evt. DLSU.

For streetracerne vil dette ikke kunne udløse andet en et træk på skulderne, vi er kommet for at blive, vi udfører en samfundsnyttig og trafiksikkerhedsmæssig politisk korrekt aktivitet, vi har en historik som beviser at vi kan løse opgaven, og at vi kan påtage os det ansvar som følger med opgaven.

Derimod vil der være nogle (semi) dragracere som kommer i klemme, hvis DASU skruer bissen på - men den udfordring må vi tage når og hvis det bliver aktuelt. En mulighed er jo at vende bøtten på hovedet og gøre det forståeligt for DASU hvad konsekvenserne er for dem hvis de vælger konfrontation frem for samarbejde.

Et eller andet sted ligner det jo så en sag ligesom den man kender med eksklusivaftalerne indefor arbejdsmarkedet - og de holdt jo heller ikke i længden :wink:

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 18:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er så netop disse SEMIDRAGRACERE der vil ofre tiden på at dukke op til møde! uden de på nogen måde repræsenterer det store flertal af streetracere. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 18:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hartvig skrev:
Godt input - jeg vil gerne foreslå ændringer i grønt, ud fra den erfaring at hvis vi kun har en 1 dag afsat, skal den ikke bruges på at diskutere "religiøse" holdninger :wink:

Hvis så vi er en smulle smarte så fremsendes de forskellige forslag til banereglement og vedtægter for Danish Legal Streetrace Union, senest 14 dage før mødet.

Så kan vi slå 2 fluer med et smæk - få lavet et banereglement og få stiftet Danish Legal Streetrace Union :wow:

1 Velkommen - Præsentation af klubber, foreninger og enkeltpersoner
2 Tidsgrænser - Forslag til banereglement
3 Sikkerhed i bilerne - Skal inkluderes i forslag til banereglement
4 Bane sikkerhed Skal inkluderes i forslag til banereglement
5 Samarbejde klubberne imellem Forslag til etablering af Danish Legal Streetrace Union
6 Officials (træning og udlån) Officials katagorier skal inkluderes i forslag til banereglement og træning/udlån indgå i etablering af Danish Legal Streetrace Union
7 Forsikring (send fælles reglement og få lavet en fast aftale for alle klubberne) Skal inkluderes i forslag til banereglement
8 klasse regler Skal inkluderes i forslag til banereglement
9 Regler for afvikling, protester osv. Skal inkluderes i forslag til banereglement
10 Stiftelse af Danish Legal Streetrace Union - Mit forslag
11 eventuelt

/Hartvig


Rolig nu, lad os nu lige se om mødet bliver arrangører alene, eller om det bliver en stor spredt forsamling.

Jeg har været med på stort set samtlige møder i DK hvor streetrace har været på dagsordenen. Jeg foreslår en langt mere åben dagsorden, og ihvertfald ikke den begrænsning det er at skulle fremsende noget 14dage før. Hvorfor? Denne forsamling mennesker har så forskellige dagsordener for streetrace at det ikke kommer på plads på een gang det hele. Been there, done that...a thousand times!

Kan vi blive enige om et fælles banereglement, der KAN overholdes, der KAN arbejdes efter, og uden at man præmierer den der "bedrager mest", så er vi meget langt.

Feks kan man ikke bare antage at en 10sekunders bil fra 1978, der var født med en 1,3liters motor kan gå under betegnelsen "lovligt indregistreret". Den kan være indregistreret, ja, men ordet "lovlig" kan simpelthen ikke stå foran. Blot eet eksempel på en problematik der skal op. Vi skal ikke lave regler vi ikke kan stå inde for.

Den dagsorden der barsles med her er alt for omfattende, og vi når ikke et godt resultat hvis det skal være så omfangsrigt på dette møde.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 18:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
Så-så Søren :D

Der er jo den åbenlyse mulighed at de simpelthen bryder med DASU klubberne, og begynder at køre i en Super-Street klasse under DLSU.

Der er efter min overbevisning flere legal-street semi-dragracerne i Danmark end de få Top-fuel metanol racere som klart skal blive i NDCD og DCD regi.

Så i stedet for at lukke døre, syntes jeg personligt (har ikke vendt det med Heintzelman eller Brian/Rene) at vi skal lytte til alle og derefter vurderer hvad er realistisk kan lade sig gøre.

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 18:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hartvig skrev:
Med mit kendskab og erfraring til DASU (jeg er selv medlem af en DASU klub og har været det længe) vil de kæmpe med næb og klør for at undgå at der opstår en hovedorganisation for streetracerne.

De må forventes at bruge alle kneb for at forpure projketet, ligesom de vil true med bål og brand overfor de kører og officials, som engagere sig i et projekt af denne type.

Ligeledes vil de bruge deres "politiske" netværk og mangeårige relationer til at chikanere stiftelsen af et evt. DLSU.

For streetracerne vil dette ikke kunne udløse andet en et træk på skulderne, vi er kommet for at blive, vi udfører en samfundsnyttig og trafiksikkerhedsmæssig politisk korrekt aktivitet, vi har en historik som beviser at vi kan løse opgaven, og at vi kan påtage os det ansvar som følger med opgaven.

Derimod vil der være nogle (semi) dragracere som kommer i klemme, hvis DASU skruer bissen på - men den udfordring må vi tage når og hvis det bliver aktuelt. En mulighed er jo at vende bøtten på hovedet og gøre det forståeligt for DASU hvad konsekvenserne er for dem hvis de vælger konfrontation frem for samarbejde.

Et eller andet sted ligner det jo så en sag ligesom den man kender med eksklusivaftalerne indefor arbejdsmarkedet - og de holdt jo heller ikke i længden :wink:

/Hartvig


For god ordens skyld så må de DASU medlemmer, for hvem deres licens er betydende, gøre sig klart hvad de vil. Der er ingen der siger der sker noget, men DASU har eksklusionsmulighederne både for enkelte medlemmer, men vel egentligt også for klubberne?

DASUs referat levner ikke meget tvivl om at man ikke vil støtte "ikke-DASU" klubber, hvorfor man må formode de vil forsøge at holde fast i skeen.

Bla Feldthaus går jeg ud fra skal bruge sin licens til ihvertfald et stort arrangement i år.
Bare folk er klar over hvem vi træder over fødderne, og at de er klar over at der KAN være en konsekvens ved det.

SEMIdragracerne er i klemme. Det er ikke noget de "kommer" :|
Vi skal bare huske at få dem med, men uden at det er målrettet dem direkte, og det kan nemt lade sig gøre.

Stemmer kraftigt for at vi starter med at teste om arrangørerne kan opnå enighed/samarbejde, altså: Deltagerene til mødet er udelukkende arrangørere der er kendt for at lave lovlige løb med politiets officielle velsignelse.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Indlæg: 678
Geografisk sted: Nordjylland
@ Henrik

Hvis du samler de punkter som Michael har lavet og som jeg har kommenteret, så er dagsorden straks meget mere tilgængelig.

1) Velkommen - Præsentation af klubber, foreninger og enkeltpersoner

2) Forslag til stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

3) Forslag til vedtægter for Danish Legal Streetrace Union

4) Forslag til banereglement 2008 for medlemmer af Danish legal Streetrace Union

5) Stiftelse af Danish Legal Streetrace Union

6) Eventuelt

Mit forslag om indsendelse af skriftligt input 14 dage forud for mødet, skal netop gøre det muligt for deltagerne i mødet, at kunne fokusere optimalt på de områder/emner, hvor vi eventuelt ikke er 100% enige.

Så jeg forventer bestemt ikke et møde hvor vi bruger de første 7-8 timer til at diskutere materialetykkelse på et evt. kardanfang :damn:

/Hartvig

_________________
ADtrailer Lej en LED storskærm !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2007, 19:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 nov 2007, 10:20
Indlæg: 151
Geografisk sted: Ølholm
HenrikGM skrev:
Bla Feldthaus går jeg ud fra skal bruge sin licens til ihvertfald et stort arrangement i år.
Bare folk er klar over hvem vi træder over fødderne, og at de er klar over at der KAN være en konsekvens ved det.


Jeg ved endnu ikke helt hvad jeg skal bruge min licens til i 2008, men tak for din omtanke :D
Jeg er helt klar over, at jeg nok skal passe på hvad jeg foretager mig, men den danske grundlov giver mig samtidig også forsamlingsfrihed, og den kan DASU trods alt ikke pille ved. :D
At GMK ligger lokaler til et møde, det kan de heller ikke pille ved, da GMK er de eneste der har råderet over lokalerne, så den del kan vi vel heller ikke komme op og slås med DASU om.
Men hvis de kommer, så må det være en konsekvens jeg er 112% klar til at tage, og det er jeg. Hvis de ikke kan acceptere at man kan arbejde flere steder, så mener jeg ikke de er værd at samle på. Jeg har ikke andet med DASU at gøre end mit medlemsskab og min licens, og begge dele kan jeg sagtens undvære. Det er jo ikke ligefrem så nødvendigt som ilt og mad :wink:

Jeg vil bare gerne se div. forslag, så man kan sidde stille og roligt for sig selv og tænke tingene igennem. Derfor er jeg tilhænger af at vi får nogle dage til at "sluge" de forskellige forslag. Det er en stor ting vi skal i gang med at lave, så derfor skal det være utroligt godt gennemtænkt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team