tyson2 skrev:
Det kan du jo mene. Men kendte engang en klog man der sagde at hvis du vil bygge en hurtig bil. Så brug en bil der er hurtig til at starte med.
en af mine første biler var en sierra 2,0 fra midtfirserne. Den fejlede såmænd ikke noget i de 2 år jeg havde den, men da jeg skiftede den ud med en gammel E30 indså jeg hvor meget bedre den egntlig kører. og hvad man egentlig finder sig i af usle køreregenskaber når man ikke ved bedre.
LOL... det må være seriøs naivitet eller uvidenhed.. nu har jeg en sierra der har overlevet en del trackdays og qmiles + 8 år i mine hænder, den blev tunet samme antal % som 2 af mine kammarters 325 E30 og begge kostede mange penge at holde kørende bare med almindelig gadekrøsel med lidt flatouts til tider. men ikke mere end min sierra. men okay. hvis nogle topstykker,motorstyringer,LLMér + utallige ture på rullefeldt for at holde hk. hvis det er god holdbarhed. tjaaa.. okay. så køre jeg i en skod bil.. har aldrig haft de problemer. det kommer nok en dag sådan jeg kansammenlignemed den form for "kvalitet". ang feks RUST. så er hverken E30 eller E36 bedre end en gammel sierra. det er næsten synd når man tænker på prisforskellen.
ingen tvivl om at en 325 E30 er et fedt track toy. man kan få mange lækre dele til dem. men om de er bedre end feks ford.. aldrig. slet ikke når man tænker hvad man får for pengene..
men ja, syntes da det er lidt "sjovt" at den kan køre med et ben ud af siden. men den "perkins" motor der lagde i sierra og P100 var fandme en skod motor.. men det var næsten alle diesel først i 90érne.
så holder med ravenz her..
(har også grinet meget af den M motor)