Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 20:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Jeg ved ikke hvor mange herinde der har været forbi Ikea's(den i Tåstrup) parkeringsplads en lørdag aften. På en god dag er den proppet med mennesker og fede biler osv. Alt den stemning som flere for oven har beskrevet. Jeg siger ikke der behøves en McD ved en evt. bane, men der behøves et område hvor folk kan hænge ud, se hinandens biler, fyre op for anlægget osv. Lav en brænderplads. Hvis der så er nogle der skal sammenligne "stolthed", så kan de tage en tur på banen. Sælg klippekort til ræs. Ment på den måde at det f.eks. koster en flad 20'er at komme ind på området og det så koster f.eks. en 20'er per ræs. 100kr = 5 ræs. Det er vel ikke for dyrt. Den eneste årsag til at betale indgang er at folk sviner. Nogen skal jo muge ud dagen efter. Forbyd alkohol, euforiserende stoffer er alligevel forbudt ved lov.

Bare min ydmyge mening.

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det lyder som en rigtig god ide. og er helt enig med den brænderplads, der hører lidt røg med hehe. men den med "klippekortet" bliver meget hurtig en syor risiko for arrangørerne er jeg bange for...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Som med alt andet "social" arbejde er det sværeste at finde ildsjæle der gider knokle for sagen - og der ligger bestemt en stor udfordring.

Ellers er jeg fuldkommen enig - et koncept der forener alle de gode ting fra Mega Meets med muligheden for at konkurrere er den optimale løsning, og reelt også det vi allerede har oplevet både i Randers og senest i Skive.... folk mødes og har det hyggeligt - man ser på biler og chicks - og dem der har lyst tager nogle ture på banen.

Men indrømmet - det er et ambitiøst projekt :D

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tjae, ildsjælene kunne jo nok samles igennem dasu.. de er faktisk ret gode til at finde folk til at hjælpe med rally, både inden for klubberne og uden for.. min lokale klub har ligefrem en slags "hold" der tager afsted til rallyes på sjælland og hjælper til der består af både medlemmer og ikke medlemmer, og jeg er da ret sikker på at de samme personer meget gerne vil hjælpe til med et sådan projekt. Det skulle også kunne lade sig gøre at samle en håndfuld igennem burnout , da det er lige akurat sådan et arrangement vi kunne tænke os.. men hvis det sker blir det jo garanteret på den anden side af bæltet... :(

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

egentlig er det vel ikke meget mere ambisiøst end et "alm" streetrace arrengement.. kræv f.eks 50,- pr bil der blir lukket ind og så er der fri afbenyttelse af både parkering, bane og brænderplads? tror sq det vil gi mere indkomst end at tage 150,- pr bil der skal køre race... selv mig med et rådighedsbeløb på 1000,- om måneden kunne helt sikkert finde en 50,- til at vise bilen frem, fyre den af, og så brænde det sidste dæk af sidst på aftenen... :twisted: tror sq det er det heeeeelt rigtige det her. en slags mini dhb uden alt pisset...

www.slavteren.tk

Titel:
Moderator

Slavteren skrev:
egentlig er det vel ikke meget mere ambisiøst end et "alm" streetrace arrengement.. kræv f.eks 50,- pr bil der blir lukket ind og så er der fri afbenyttelse af både parkering, bane og brænderplads? tror sq det vil gi mere indkomst end at tage 150,- pr bil der skal køre race... ...

Der tror jeg til gengæld du er helt galt på den. Har du regnet på hvem der skal rydde op, betale for leje af bane, tiltagningsudstyr, etc etc etc.?

De 150dkr som du foreslår er at betragte som værende billigt. Meget billigt!

50dkr vil aldrigt kunne løbe rundt.

Iøvrigt; diskussionen vender tilbage med jævne mellemrum, men er vældig interessant; Man har råd til neonlys, dioder i tonsvis, gæller futtet fast på motorhjelmen, plysterninger, MC-D foder, popsmarte luftfiltre, etc etc. men vræler over at det koster en smule at komme til race???
Flere af de drønnerter har brugt flere penge på FUT for at få deres T.Hansen gæller spartlet fast oven på den eksisterende hjelm, end de nogensinde har betalt i entre til race!! Dertil kommer de polerede gasdæmpere til 500kr der skal til for at de 15kg fut på hjelmen ikke gør den til en overstørrelse musefælde(drønnertfælde?).

Nope, tror ikke på at det publikum nogensinde kommer til race, uanset prisen, og hvis de gør, så sviner de så meget, så entreen går til oprydning.

Lidt fordømmende, ja.
Men jeg tror ikke på at det klientel er så interesseret i race. Tror det mere er den natlige udfordring i at man "måske" bliver fundet af panserne der gør det interessant. Det er ikke prisforskellen mellem 50 og 150 der holder dem væk fra lovligt race. BESTEMT IKKE.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Dine fordomme gider jeg ikke rigtig diskutere nu, det har vi jo gjort så mange gange før. og jeg siger heller ikke at 150 or for dyrt. tallet har jeg for øvrigt fra legalstreetrace i holeby. men de der fjolser du snakker om vil sikert gerne gi 50,- for at kunne vise sin bil frem og brænde lidt dæk af. og så kune man jo håbe at nogle af dem liiige skal prøve at trække når nu de er der alligevel (eller blir udfordret) og kommer i gang på den måde. det er heller ikke hver gang jeg er til ulovligt streetrace jeg trækker. nogle gange har man ikke lyst til det, andre gange får man det. men lad os da bare sætte prisen til 100,-. fordelen ved 50 er at det er næsten det samme som at være tilskuer, og så er det noget nemmere at lokke folk ind på pladsen. de mere frie forhold vil også gøre at man selv kan vælge sin modstander, og ikke betaler 150,- blir sat op mod en semi dragracer i første løb i stigen og så kan køre hjem igen. det har jeg prøvet, fik 3 løb på en hel dag på den konto, og så er det sq svært at overbevise andre om at de 150,- er givet godt ud.. om 50biler gir 150 eller om 150 biler gir 50 ender det jo på det samme beløb.

www.slavteren.tk

Titel:
Moderator

Slavteren skrev:
Dine fordomme gider jeg ikke rigtig diskutere nu, det har vi jo gjort så mange gange før. og jeg siger heller ikke at 150 or for dyrt. tallet har jeg for øvrigt fra legalstreetrace i holeby. men de der fjolser du snakker om vil sikert gerne gi 50,- for at kunne vise sin bil frem og brænde lidt dæk af. og så kune man jo håbe at nogle af dem liiige skal prøve at trække når nu de er der alligevel (eller blir udfordret) og kommer i gang på den måde. det er heller ikke hver gang jeg er til ulovligt streetrace jeg trækker. nogle gange har man ikke lyst til det, andre gange får man det. men lad os da bare sætte prisen til 100,-. fordelen ved 50 er at det er næsten det samme som at være tilskuer, og så er det noget nemmere at lokke folk ind på pladsen. de mere frie forhold vil også gøre at man selv kan vælge sin modstander, og ikke betaler 150,- blir sat op mod en semi dragracer i første løb i stigen og så kan køre hjem igen. det har jeg prøvet, fik 3 løb på en hel dag på den konto, og så er det sq svært at overbevise andre om at de 150,- er givet godt ud.. om 50biler gir 150 eller om 150 biler gir 50 ender det jo på det samme beløb.

Grunden til at jeg sætter det lidt spidst op er jo for at provokere folk lidt.
Jeg synes jo det er drønærgeligt at stå til et næsten tomt arrangement, vi kan nævne sidste PKJ race på Vandel, eller første race på Lindtorp i år. Begge havde nærmest katastrofalt lavt tilmeldingsantal.
Begge var i bedst mulige forhold mht vejr.
Begge var usandsynligt dårligt besøgt.
Begge tilbød race i en grad så alle kunne køre alt det de ville, uden eliminering på stige, som du beskriver, alle kunne selv vælge deres modstander(hvis de ville).
Kun ganske få andre race er besøgt så det giver arrangøren fornuftig sikkerhedsnet til at kunne "tåle" en regnvejrsdag uden at gå rabundus på stedet. Hvordan skal man kunne sætte prisen ned under disse vilkår?

Jeg kan godt se hvor du vil hen med din prisnedsættelse, men jeg tror ikke på det gør en skid forskel på deltagerantallet om prisen er 10kr eller 500kr(groft sagt!). Hvis man ser på forhåndstilmeldingerne, så er det ikke engang 50% af samlet antal deltagere der gider melde sig til på forhånd, trods de kan komme ind til halv pris. De venter hellere til dagen og betaler fuld pris. Ikke helt logiskt.

Masser af deltagerbiler bruger op imod 2-4x så store beløb alene på transport til og fra banen, broafgift, etc etc. som de gør på selve deltagergebyret. Dertil kommer tuning af bilen, dækomkostninger osv osv osv.
Hvis man regner på hvor stor procentdel af den samlede udgift til en dag på vandel der udgøres af selve deltagergebyret, så må det vist være tydeligt for enhver at det ikke rigtigt giver mening at sætte deltagergebyret ned til 50kr.

Klientellet på de ulovlige races er ikke helt det samme som til de lovlige.
Jeg kan nævne adskillige personer som jeg ved konkret ikke vil køre på feks vandel, alene fordi de ikke er den hurtigste bil på pladsen...!?
Det er de på tanken nede på hjørnet, så derfor bliver de der. Og ja, flere af dem har været med til lovlige race, men jeg har en grum mistanke om at flere af dem mangler kicket ved at det er ulovligt.

Dertil kommer så det faktum at det meste lovlige race foregår om dagen, som det nødvenigvist må for at kunne få tilladelsen, og det ulovlige race foregår i nattens mulm og mørke.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lige et par hurtige kommentarer ....

Vedr. DASU så har bl.a. vi i Streetracing.dk på et meget tidligt tidspunkt forsøgt at involvere dem i sporten og vi har bl.a. afholdt flere møde med formanden for DASU for at finde en brugbar model for samarbejde.

Vi måtte dog desværre tidligt i forløbet konkludere at et samarbejde med DASU ville betyde så store ændringer af vores koncept at dette var udelukket. Og nu snakken går på økonomi - et medlemskab af en DASU klub betyder en merudgift på kr. 600-800 om året, eller hvad der svarer til deltagelse i 4 streetrace arrangementer i vores regi.

Jeg kender som sagt tidligere ikke ret meget til PKJ's arrangementer, men Racetiming.dk havde en aftale med Van Nyes fra Holstebro om tidtagning på Lindtorp, og der var fremmødet absolut en katastrofe efter min mening. Streetracing.dk var på ingen måde involveret i arrangementet og markedsføringen, og det er klart min overbevisning at "fiaskoen" udelukkende skyldtes mangelfuld markedsføring. Banen kunne sagtens have båret 200-300 deltagere.

Ser jeg på vores egne arrangementer (Streetracing.dk) i år på Flyvestation Aalborg og Skive Flyveplads, så vil alle der deltog og rent faktisk var til stede, give mig ret i at disse arrangementer var succeser med rigtig mange fremmødte - også repræsentanter fra de ulovlige gaderæsere, så det kan sagtens lade sig gøre, hvilket vores tidligere arrangementer på KTA i Randers også beviser.

P.S. vi har tidligere søgt om at få lov til at afvikle aftenløb og det er der absolut ingen problemer med ???

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
600-800 kr. om året for medlemsskab af en DASU-klub må vist være noget af en overdrivelse.
Den klub jeg er medlem af hører til i den absolut dyre ende rent kontingentmæssigt, men som udøvende er der nogle støtteordninger der så ender med at hive det den anden vej hvis man ellers er meget aktiv.

Generelt mener jeg at vide at et klubmedlemsskab ligger på ca. 300-400 kr. årligt + licensen som ikke koster det vilde (svjh 200-et-eller-andet for R3-licensen). Det første år som o-løb eller KR-udøver er i øvrigt ofte gratis da DASU yder støtte til de aktiviteter.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time