Slavteren skrev:
Dine fordomme gider jeg ikke rigtig diskutere nu, det har vi jo gjort så mange gange før. og jeg siger heller ikke at 150 or for dyrt. tallet har jeg for øvrigt fra legalstreetrace i holeby. men de der fjolser du snakker om vil sikert gerne gi 50,- for at kunne vise sin bil frem og brænde lidt dæk af. og så kune man jo håbe at nogle af dem liiige skal prøve at trække når nu de er der alligevel (eller blir udfordret) og kommer i gang på den måde. det er heller ikke hver gang jeg er til ulovligt streetrace jeg trækker. nogle gange har man ikke lyst til det, andre gange får man det. men lad os da bare sætte prisen til 100,-. fordelen ved 50 er at det er næsten det samme som at være tilskuer, og så er det noget nemmere at lokke folk ind på pladsen. de mere frie forhold vil også gøre at man selv kan vælge sin modstander, og ikke betaler 150,- blir sat op mod en semi dragracer i første løb i stigen og så kan køre hjem igen. det har jeg prøvet, fik 3 løb på en hel dag på den konto, og så er det sq svært at overbevise andre om at de 150,- er givet godt ud.. om 50biler gir 150 eller om 150 biler gir 50 ender det jo på det samme beløb.
Grunden til at jeg sætter det lidt spidst op er jo for at provokere folk lidt.
Jeg synes jo det er drønærgeligt at stå til et næsten tomt arrangement, vi kan nævne sidste PKJ race på Vandel, eller første race på Lindtorp i år. Begge havde nærmest katastrofalt lavt tilmeldingsantal.
Begge var i bedst mulige forhold mht vejr.
Begge var usandsynligt dårligt besøgt.
Begge tilbød race i en grad så alle kunne køre alt det de ville, uden eliminering på stige, som du beskriver, alle kunne selv vælge deres modstander(hvis de ville).
Kun ganske få andre race er besøgt så det giver arrangøren fornuftig sikkerhedsnet til at kunne "tåle" en regnvejrsdag uden at gå rabundus på stedet. Hvordan skal man kunne sætte prisen ned under disse vilkår?
Jeg kan godt se hvor du vil hen med din prisnedsættelse, men jeg tror ikke på det gør en skid forskel på deltagerantallet om prisen er 10kr eller 500kr(groft sagt!). Hvis man ser på forhåndstilmeldingerne, så er det ikke engang 50% af samlet antal deltagere der gider melde sig til på forhånd, trods de kan komme ind til halv pris. De venter hellere til dagen og betaler fuld pris. Ikke helt logiskt.
Masser af deltagerbiler bruger op imod 2-4x så store beløb alene på transport til og fra banen, broafgift, etc etc. som de gør på selve deltagergebyret. Dertil kommer tuning af bilen, dækomkostninger osv osv osv.
Hvis man regner på hvor stor procentdel af den samlede udgift til en dag på vandel der udgøres af selve deltagergebyret, så må det vist være tydeligt for enhver at det ikke rigtigt giver mening at sætte deltagergebyret ned til 50kr.
Klientellet på de ulovlige races er ikke helt det samme som til de lovlige.
Jeg kan nævne adskillige personer som jeg ved konkret ikke vil køre på feks vandel, alene fordi de ikke er den hurtigste bil på pladsen...!?
Det er de på tanken nede på hjørnet, så derfor bliver de der. Og ja, flere af dem har været med til lovlige race, men jeg har en grum mistanke om at flere af dem mangler kicket ved at det er ulovligt.
Dertil kommer så det faktum at det meste lovlige race foregår om dagen, som det nødvenigvist må for at kunne få tilladelsen, og det ulovlige race foregår i nattens mulm og mørke.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!