Hmmm......
Den røde tråd er nok, at man ikke skal forsøge at lave streetrace om til dragrace, som nogen skriver findes der klubber til den slags f.eks. NDCD som afvikler dragracing under DASU reglement.
Helt personligt mener jeg at "vi" bør fastholde en klar adskilledelse imellem streetrace biler (dem der hidtil har deltaget i f.eks. PKJ og Streetracing.dk arrangementer) og så dragracere organiseret i f.eks. NDCD ved DHB.
Det vi har til fælles er primært behovet for 402/201 meter baner, officials, arrangører og tidtagning, så på den front kan man godt forestille sig et samarbejde om andre arrangementer, f.eks. var der et super samarbejde mellem NDCD, Streetracing-Skive, Streetracing.dk og Racetiming.dk ved arrangementet i Skive den 23/9-2006.
Der er intet som helst i denne verden der betinger, at DHB eller andre streetrace arrangementer i Danmark skal afvikles under DASU regler (det var der blot nogen som havde lykkedes at binde DHB arrangørerne på ærmet hidtil
).
Der er masser af initiativer igang omkring årets DHB bl.a. omkring mulighederne for en forudgående præ-kvalificering, men intet af dette er 100% klar til offentliggørelse endnu, og det skal komme direkte fra kilden selv når det er klar til offentliggørelse og det er inden udgangen af januar - tro mig !
Med hensyn til klasser er der nedsat et kørerudvalg og jeg ved med sikkerhed, at både arrangørerne og afviklerne er særdeles imødekommende over for kørernes ønsker og krav.
Så til alle jer der sidder og venter - ryk kørerudvalget for klasser - Benjamin og Flemming Jay er arrangører og forretningsfolk og de aner grundlæggende ikke en snus om streetrace og DHB klasser og det behøver de heller ikke, hvis blot "vi" selv kan formulere vores ønsker og forventninger - hvilket igen kun kan gøre DHB til en fed oplevelse igen.
Jeg er selv af den opfattelse at pik, patter og druk ikke bør være det der kendetegner streetrace sporten generelt - men DHB er også et show og den ene gang om året kan jeg godt leve med at der er mange forskellige motiver for at drage til Vandel - blot vi tilsikrer os selve racet fortsat har en markant prioritering, samt at race'et afvikles med deltagelse af Danmarks reelt hurtigste biler, og på en professionel og sikker facon.
/Hartvig