Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 16:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Hvis PP er et sted for begynder tunere som Møffe mener... Jeg mener jeg er videre end det stadie(Alt er relativt) - Hvad laver jeg så her? Hvorfor bruger jeg min tid her? Hvis alle brugere på PP var i begynder stadiet - Hvem skulle så få dem videre op i næste stadig eller bare hjælpe dem lidt på vej? Skal PP fusionere med bilgalleriet? Dem der nu er kommet til næste stadie og måske har bygget et par motore - Hvad skal de på PP? Må de ikke debatere noget på det neveau de nu er på? Og i en tråd som allerede omhandler emnet?

Som Finn også er inde på er der flere og flere der dropper PP - Det forstår jeg godt. Jeg mener den holdning som kommer til udtryk i ovenstående indlæg kan have lidt af skylden for det.

Jeg mener også, at Henriks påstand om en eksisterende Jantelov bliver bekræftiget i ovenstående indlæg. Dog tror jeg nu ikke Møffe mener det helt sådan som det KAN læses. Alle har jo altså lige ret til PP - Bare sjovt at Møffe vælger, at citere janteloven direkte (Ved godt hvad du mener Møffe).

V/h Chr (Som er på vej til Bulgarien).

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
det er et godt sted for os begyndere fordi der er andre der er kommet længere.
og der er mange med specialer specialer -det er jo ikke så jer erfarne kun pøser ud -det ville jeg da ihvertfald stoppe med

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Havneren skrev:
Hvis PP er et sted for begynder tunere som Møffe mener... Jeg mener jeg er videre end det stadie(Alt er relativt) - Hvad laver jeg så her? Hvorfor bruger jeg min tid her? Hvis alle brugere på PP var i begynder stadiet - Hvem skulle så få dem videre op i næste stadig eller bare hjælpe dem lidt på vej? Skal PP fusionere med bilgalleriet? Dem der nu er kommet til næste stadie og måske har bygget et par motore - Hvad skal de på PP? Må de ikke debatere noget på det neveau de nu er på? Og i en tråd som allerede omhandler emnet?

Som Finn også er inde på er der flere og flere der dropper PP - Det forstår jeg godt. Jeg mener den holdning som kommer til udtryk i ovenstående indlæg kan have lidt af skylden for det.

Jeg mener også, at Henriks påstand om en eksisterende Jantelov bliver bekræftiget i ovenstående indlæg. Dog tror jeg nu ikke Møffe mener det helt sådan som det KAN læses. Alle har jo altså lige ret til PP - Bare sjovt at Møffe vælger, at citere janteloven direkte (Ved godt hvad du mener Møffe).

V/h Chr (Som er på vej til Bulgarien).

god tur til bulgarien(har været der,kanon land med billige drinks)

er PP ikke for begynder tunere? det skulle jeg da mene. men der skal da altid og vil altid være personer der hænger ved. men det er ofte set at der kommer et lidt uvidene spørgsmål som er ganske uskylding og personen fyldes med store ligninger og kæmpe regnestykker for hvorfor det er umuligt..

jeg har ikke brug for store vilde forklaringer for hvorfor noget ikke virker eller hvorfor det virker. og det er det der ofte kommer til udtryk som en skræmme kampanje, og jeg syntes selv at det kan være uoverskueligt at tune eller modde min bil hvis jeg får blæst det hele i hovedet. simple ting kommer bare til at lyde dyre og besværlige hvor de ofte ikke er det.. det er derfor at hands on erfaring er god i forhold til skrevne ord af en proffessor på et eller andet eksotisk universitet. når jeg spænder en bold på min bil tænker jeg sq ikke på om strukturen i bolten kan holde til det moment jeg spænder med, og jeg undersøger det slet ikke. jeg undre mig skam heller ikke over hvorfor det virker og jeg begynder heller ikke at regne min egen knastprofiler ud, for der skal i teorien laves flere 100 med en lille variation på hver for at finde den der passer perfekt til lige mit opsæt.

man kan sidde sig og regne på alt. men hvor mange herinde er ved at lave en 500hk 2,0motor der skal bruges til hverdags brug og drag og den skal virker perfekt til det hele. + at den skal holde til mindst 50000km kørsel? og hvor mange gør det på en motor som ingen tidligere har gjort det ved?

oftest når folket skal have en meget hurtig bil, så vælger de fleste en bilmodel/motor hvor der mere eller mindre er utallige løsninger og muligheder for at få noget gennemtestet matriel. hvilket gør at teorier om metallets strukture og trækevne bliver lidt overflødige og om man kan regne på forskellige ting og sager.

alle dem jeg kender som har sådanne biler vælger gennemtestede og kendte produktor som hentes på hylden ved en given fabrikant. og købt som helt nyt . men det er jo også bare dem jeg kender..

om jeg citere janteloven.. tjaa. er det et problem? janteloven er ikke et problem med mindre at syntes man er mere end andre.. :wink: :wink: :wink:

men teorien er god at have i orden, men som så meget andet skal man som person og menneske altid sætte spørgsmåltegn ved andres teoretiske viden. ellers så var jorden jo stadig flad og månen var en rund ost.

et jeg mener er at det kan virke skræmmende at komme som ny og spørge om feks at man har hørt at et K&N kit giver 15hk og en uds giver 10hk om det passer og så den helt store smøre kommer efter ham/hende..

teknikken skal nok holdes på et lidt mindre plan hvis det er et simpelt spørgsmål. og bliver der startet en mega teknisk debat på atom neveau i aluminium eller hvad der nu lige er sjovt så skal jeg nok holde mig unden for. men når en person som klyfax svare på et spørgsmål og det bliver kastet i hovedet på ham, så forstår jeg så rigeligt reaktionen,når han ved det virker og han har gjort det et utal af gange.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ikast, verdens navle
du har squ fat i noget af det rigtige Møffe....

Titel:
Mester Medlem

Havner prøver med et eksempel.

Den gang vi diskuterede om placering af dyser, blev der sagt at det ikke dur med dyser ude forand, fordi det ville sprøjte tilbage, det var der nogen der havde prøvet.
Ja men ham der havde prøvet det, hvordan så sprøjte billede ud på de dyser han brugte, og havde han prøvet med forskellige?.
Der er jo meget forskel på hvordan en dyser sprøjter, og i dette her tilfælde var det dyser der lavede lidt en stråle, og da han prøvede med andre der forstøvede mere SÅ slog det lidt tilbage.
Derfor kan man ikke altid bare lige drage paraeller imellem to ting.

Har også set eksempler på at der bliver sagt at den 4afe toppakning ikke dur til ret meget tryk.
Nej det gør den ikke , hvis det er fra gen1 4afe, men gen2 kan nemt holde til 1,3 bar, igen hvilken pakning var det tuneren brugte da han skrev artiklen???

Jeg laver vandværker til dagligt og har gjort det i 13 år.
Der er også skrevet en MEGET tyk bog om hvordan man renser vand, det er skrevet af fagmænd.
Igen oplever jeg mange gange at det ikke altid er som der er skrevet i en bog, igen er der mange ting der spiller ind, lige som der er mange forskellige motore..

Det jeg prøver at sige er, bare fordi der er nogen der har skrevet en bog, bliver det ikke mere rigtigt af det, især ikke hvis man har prøvet noget der modbeviser hvad der er skrevet..
Men dermed ikke sige at alt er løgn, menere bare at ikke ALT er rigtigt..

MVH Finn

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Spørgsmålet er HVAD er PP :?: :?:

Som jeg ser det er det et sted hvor alle kan slille deres spørgsmål, og alle kan svare.

svarene kan være riktige eller forkerte :shock:

Men vi er en samling af nybegyndere, lettere øvede, og meget øvede + der er nogen der sidder inde med en viden som er på et mere teoretisk plan.

Hoved problemet er at det ikke er et mærke forum, og derfor kan der som regel ikke gives meget præsise svar. men kun mere generelle.

Et tængt eksempel
En stiller spørgsmålet min toppakning blæser på min y bil.
Toppen, og blokken er plan.
Svaret lyder spænd topboltene 3 Kg. mere, for det virker på min x bil.
Nu er der så en der ved lidt om bolte og skriver stopp skift boltene.
Og tilsidst er der en der ved noget om y bilen og ved at topstykket er dårligt.
Men vi har nu skabt en monster tråd, fordi svare a og b er gået i en skyttegravs krig om hvem der har ret.

Bliver spørgeren skræmt ja måske, eller sætter han sig ned og tænker en ekstra gang.

PP for nybegyndere?

Nej der står for garagefuskere, og vi har alle forskelligt erfaringsgrundlag.

Jeg har kun en carport :!:
Vil det udelukke mig fra PP :?: :?:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Morten VJ skrev:
Nej der står for garagefuskere, og vi har alle forskelligt erfaringsgrundlag.

Jeg har kun en carport :!:
Vil det udelukke mig fra PP :?: :?:

MVH

Morten

det var en af de sværé :wink:

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Jeg syntes PP er et fedt sted, netop fordi der er alle mulige forskellige mennesker der bruger forumet, og ALLE har deres måde at gøre tingene på, deres egne holdninger osv osv..

Det er da det der er fedt. Vi er alle forskellige, var vi alle ens, og gjorde tingene på samme måde ville forumet være meget stille. :wink:

Men vi skal selvfølgelige tale/skrive pænt til hinanden, og respektere folks holdninger uden at sable dem ned.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
klyfax skrev:
[Meeen hvor svært er det at fylde en tank når man holder en 12liter/sek. pumpeslange i hånden??? :)

Det kan man jo se på flere klip på nettet, hvor påfyldningen ender i en stor sky af fint forstøvet bensin(bensin?) efterfulgt af et pissedyrt Sct.Hans bål af kulfiber. Mon ikke sådan en smutter inkasserer en advarsel fra chefen?? ;-)

Det sku da fordi de sniffer for meget af det der de nu flyder på... Mener det skete for 2 år siden på et af de store hold og der blev mekanikeren sku fyret!

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
møffe skrev:
mener ikke noget negativt med det.

Regne jeg nu heller ikke med :)

møffe skrev:
og der er med sikkerhed flere og flere der spørger på PB neveu (jeg får da lidt) istedet for at lave en ny tråd.. hvorfor er det mon sådan? er de bange for at spørge højt, og få kastet en masse.. det du vil kan ikke lade sig gøre, du skal istedet gøre sådan og sådan uden folk har kendskab til den evt bil/motor/ønske om hk/moment/økonomi. PP er et sted for begynder tuneren, og de skal føle sig velkommene til at spørge uden at føle sig dumme eller mindre værd. og det er vist ikke altid tilfældet.

Jeg bliver også kontaktet mere og mere på MSN efter at folk har startet en ny tråd men ikke mener de for noget ud af det...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time