Havneren skrev:
Hvis PP er et sted for begynder tunere som Møffe mener... Jeg mener jeg er videre end det stadie(Alt er relativt) - Hvad laver jeg så her? Hvorfor bruger jeg min tid her? Hvis alle brugere på PP var i begynder stadiet - Hvem skulle så få dem videre op i næste stadig eller bare hjælpe dem lidt på vej? Skal PP fusionere med bilgalleriet? Dem der nu er kommet til næste stadie og måske har bygget et par motore - Hvad skal de på PP? Må de ikke debatere noget på det neveau de nu er på? Og i en tråd som allerede omhandler emnet?
Som Finn også er inde på er der flere og flere der dropper PP - Det forstår jeg godt. Jeg mener den holdning som kommer til udtryk i ovenstående indlæg kan have lidt af skylden for det.
Jeg mener også, at Henriks påstand om en eksisterende Jantelov bliver bekræftiget i ovenstående indlæg. Dog tror jeg nu ikke Møffe mener det helt sådan som det KAN læses. Alle har jo altså lige ret til PP - Bare sjovt at Møffe vælger, at citere janteloven direkte (Ved godt hvad du mener Møffe).
V/h Chr (Som er på vej til Bulgarien).
god tur til bulgarien(har været der,kanon land med billige drinks)
er PP ikke for begynder tunere? det skulle jeg da mene. men der skal da altid og vil altid være personer der hænger ved. men det er ofte set at der kommer et lidt uvidene spørgsmål som er ganske uskylding og personen fyldes med store ligninger og kæmpe regnestykker for hvorfor det er umuligt..
jeg har ikke brug for store vilde forklaringer for hvorfor noget ikke virker eller hvorfor det virker. og det er det der ofte kommer til udtryk som en skræmme kampanje, og jeg syntes selv at det kan være uoverskueligt at tune eller modde min bil hvis jeg får blæst det hele i hovedet. simple ting kommer bare til at lyde dyre og besværlige hvor de ofte ikke er det.. det er derfor at hands on erfaring er god i forhold til skrevne ord af en proffessor på et eller andet eksotisk universitet. når jeg spænder en bold på min bil tænker jeg sq ikke på om strukturen i bolten kan holde til det moment jeg spænder med, og jeg undersøger det slet ikke. jeg undre mig skam heller ikke over hvorfor det virker og jeg begynder heller ikke at regne min egen knastprofiler ud, for der skal i teorien laves flere 100 med en lille variation på hver for at finde den der passer perfekt til lige mit opsæt.
man kan sidde sig og regne på alt. men hvor mange herinde er ved at lave en 500hk 2,0motor der skal bruges til hverdags brug og drag og den skal virker perfekt til det hele. + at den skal holde til mindst 50000km kørsel? og hvor mange gør det på en motor som ingen tidligere har gjort det ved?
oftest når folket skal have en meget hurtig bil, så vælger de fleste en bilmodel/motor hvor der mere eller mindre er utallige løsninger og muligheder for at få noget gennemtestet matriel. hvilket gør at teorier om metallets strukture og trækevne bliver lidt overflødige og om man kan regne på forskellige ting og sager.
alle dem jeg kender som har sådanne biler vælger gennemtestede og kendte produktor som hentes på hylden ved en given fabrikant. og købt som helt nyt . men det er jo også bare dem jeg kender..
om jeg citere janteloven.. tjaa. er det et problem? janteloven er ikke et problem med mindre at syntes man er mere end andre..
men teorien er god at have i orden, men som så meget andet skal man som person og menneske altid sætte spørgsmåltegn ved andres teoretiske viden. ellers så var jorden jo stadig flad og månen var en rund ost.
et jeg mener er at det kan virke skræmmende at komme som ny og spørge om feks at man har hørt at et K&N kit giver 15hk og en uds giver 10hk om det passer og så den helt store smøre kommer efter ham/hende..
teknikken skal nok holdes på et lidt mindre plan hvis det er et simpelt spørgsmål. og bliver der startet en mega teknisk debat på atom neveau i aluminium eller hvad der nu lige er sjovt så skal jeg nok holde mig unden for. men når en person som klyfax svare på et spørgsmål og det bliver kastet i hovedet på ham, så forstår jeg så rigeligt reaktionen,når han ved det virker og han har gjort det et utal af gange.