Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 apr 2025, 23:16

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

john 406 turbo skrev:
Jeg må nok heller komme med de tørre faks omkring søndagens arrangement.

Mogens som var den der lavede de støjmålinger, er kun tilsynførende på området og ikke ejer, som er Bregentved Gods på sjælland.

Klagen gik på støj fra de deltagende biler, som Mogens modtog om formiddagen.
Ham som klagede er den samme som klager hvergang der er et eller arrangement som støjer.
Om det så er et af de firmaer som holder til der nede eller et motorsport arrangement er lige meget.
Han skulle desuden være lokal formand for et forening der varetager det danske natur mm.
Han bor ikke i Vandel by, men øst for området.
Han kan den miljøtilladelsen til fingerspidserne som området er underlagt.

Da han i sin tid købte det hus var den nok meget billigt, pga af den støj som flyvevåbnet lavede i sin tid. Da den støj nu ikke er der længere og området kunne være ren natur og støjfrit område, vil hans huspris stige betragtligt.
Det kan være en af de mål han forfølger.

Mogens sagde også at flere beboer ligger mærke til, at flere biler kommer på autotrailer. Så mener den bredde befolkning, at det må være et "semi pro arrangement" og ikke et køre teknisk arrangement, som vi køre det under.

Vi skal kunne dokumenter støj over for ejeren og amtet, men da vi lavede et test sidste år med forskellige biler, kunne vi konstanter at 110 db er meget. Vi målede en Camaro med kompressor som svin larmede, men målingen lå på 110 db. Mogens som bor 4 km. nord for området kunne høre bilen så tydeligt.

Som det er pt. bliver arrangement d. 17 juni aflyst på grund af det skete.
Vi arbejder stadigvæk på sagen, ang. senere arrangementer på området.

Vi har pt. fået 3 valg muligheder.

1. ikke flere race på Vandel.

2. En opgradering af miljøtilladelsen = min. 100 % forhøjelse af baneleje.

3. En uvildig firma, som måler støjen på dagen efter de anviste regler = min 100 % forhøjelse af baneleje.

Alt dette kan betyde i fremtiden, at alle deltagende biler skal igennem en støjmåling/teknisk kontrol, før banen er åben.
Alle biler skal kunne køre til og fra området på egen hånd.
osv.

Vi må nok se i øjene, at de frie regler ikke kan forsætte fremover.
Hvor grænsen skal gå ved vi pt. ikke. Det er noget som PKJ skal have styr på. Så må vi se om det kan åben døren på Vandel fremover.

Mvh.

John Kristensen
Formand PKJ.

John;
Jeg så omtalte person stå og fumle med en billig støjmåler.
Der blev målt direkte foran campingvognen, der blev målt direkte foran forruden på hans hvide kassevogn, og der blev målt lige umiddelbart efter autoværnet.
Alle 3 steder vil instrumentet vise for meget. I mine øjne er målingerne direkte ubrugelige, men ok, der er klaget, og sådan er det nok.

Jeg er bekendt med at et uvildigt firma(det kan næsten kun være Delta?) vil koste spidsen at leje ind på banen.

Vil man acceptere at målingen er udført på bestemte fixpunkter i og omkring banen, med udstyr der kan logge hele dagens støjudsendelse, og på baggrund af denne kunne acceptere målingen af banestøjen?
Hvis ja, så kan vi jo gøre noget selv. Det var evt en option at placere loggeudstyr hos klageren, eller i umiddelbar nærhed og kunne levere en udstrift på hvad baggrundsstøjen har været dagen igennem, og hvad max niveauet har været på hvilket klokkeslet. Det er muligt at foretage for relativt små midler, forudsat man vil betro os den opgave.

Jeg har noget svært ved at kapere at en måling foretaget lige foran forruden på en kassevogn, lige for enden af autoværnet skal kunne ødelægge arrangemenet. Hvis amtet tager denne målemetode for gode varer, så er vi reelt totalt chanceløse, uanset om vi køber et dyrere arrangemet. Det tyder til gengæld på at manden godt ved hvordan man skal skaffe en høj lydmåling, og han ved så også godt at den er fejlbehæftet, hvilket jo stiller sagen i et interesant perspektiv.

Er der noget som helst nedfældet omkring støjniveauet vi skal overholde og hvordan det skal måles, eller beror det alene på om der klages eller ej?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Alt det her er lige så tamt som gylelugten på landet. Det var en del af det valg man valgte da man flyttet ud på landet. Hvad gør manden så nå der høstes? Det larmer jo også?

Tror sku jeg vil klage over de 3-4 dage der bliver spillet Rock på Gentofte Stadion! Det kan nemlig høres, men ok bor kun 500m derfra jo :)

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Medlem

[/quote];
Jeg så omtalte person stå og fumle med en billig støjmåler.
Der blev målt direkte foran campingvognen, der blev målt direkte foran forruden på hans hvide kassevogn, og der blev målt lige umiddelbart efter autoværnet.
Alle 3 steder vil instrumentet vise for meget. I mine øjne er målingerne direkte ubrugelige, men ok, der er klaget, og sådan er det nok.

Jeg er bekendt med at et uvildigt firma(det kan næsten kun være Delta?) vil koste spidsen at leje ind på banen.

Vil man acceptere at målingen er udført på bestemte fixpunkter i og omkring banen, med udstyr der kan logge hele dagens støjudsendelse, og på baggrund af denne kunne acceptere målingen af banestøjen?
Hvis ja, så kan vi jo gøre noget selv. Det var evt en option at placere loggeudstyr hos klageren, eller i umiddelbar nærhed og kunne levere en udstrift på hvad baggrundsstøjen har været dagen igennem, og hvad max niveauet har været på hvilket klokkeslet. Det er muligt at foretage for relativt små midler, forudsat man vil betro os den opgave.

Jeg har noget svært ved at kapere at en måling foretaget lige foran forruden på en kassevogn, lige for enden af autoværnet skal kunne ødelægge arrangemenet. Hvis amtet tager denne målemetode for gode varer, så er vi reelt totalt chanceløse, uanset om vi køber et dyrere arrangemet. Det tyder til gengæld på at manden godt ved hvordan man skal skaffe en høj lydmåling, og han ved så også godt at den er fejlbehæftet, hvilket jo stiller sagen i et interesant perspektiv.

Er der noget som helst nedfældet omkring støjniveauet vi skal overholde og hvordan det skal måles, eller beror det alene på om der klages eller ej?[/quote]

Da Mogens tog de målinger med den støjmåler var det på en helt forkert grundlag, men den måde han gjorde det på bekræfter kun at 110 db er meget.
Han max måling var på 111 db, så det kan ikke være grundlaget på klagen.
En af de punkter som blev fremhævet var, at vi selv skal tage støjmåling løbende på hele dagen, men igen en Camaro med kompressor der svin larmer, kan ingen af de biler der deltog i søndags stikke.
Men vi kunne ikke bevise, at vi ikke støjede mere end det tilladte.
Derfor tog Mogens på egen intiativ den måling.
Ejeren, myndigheder, politi og naboerne kan forlange støjmålinger af et uvildigt firma på vores regning.
Det er vi heller ikke interesseret i, så derfor kan vi lige så godt selv tage den intiativ med Delta eller Carl Bro.
Nu må vi se, hvad vi finder ud af.

John.

Senest rettet af john 406 turbo 24 maj 2006, 22:17, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Nu er det her jo mig bekendt ingen ny problem stilling. Det har ikke været anderledes de forige år. Den samme person der klager igen og igen...

Der er SÅ ægerligt, hvis det skal ødelægge, det jeg vil kalde Danmarks bedste streetrace arangementer. Danmarks bedste fordi det er så åbent, lige til og stadig dybt siriøst. At miljøgodkendelser i sidste ende er et spørgsmål om penge finder jeg skandaløst.

Jeg vil da med det samme opfordre folk, som støtter op om PKJ´s arrangementer, til at melde sig ind i PKJ (Det kræver ikke at du har en peugeot) og på den måde støtte klubben. Spred evt. budskabet.

I en evt. situation, hvor der skal ligges pres et højere sted vil klubbens medlems tal ikke være uden betydning.

V/h Chr.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time