Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 04:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Slavteren skrev:
helt enig i at han selv har bedt om 3 klip morten og det vil da sikkert også hjælpe på dem der "bare" har råd til at betale sig fra det hele, men det jeg stadig er bekymret for er de betjente der ikke har nogle skrupler over at "pynte" lidt på raporterne, og inden alle skriver at de bare gør deres arbejde, så JA det gør måske 90% af dem, men de sidste 10% bekymrer mig... det er jo stadig ham der skal vurdere om du har holdt de 40m afstand ved 80 km/t... og om du har placeret dig til ulempe for andre traffikanter osv.

Så vidt jeg husker var det dig slavter, der havde en "oplevelse" til DHB med de kære folk fra øvrigheden pga. en brænder midt i en folkemængde ?

Og ja, det er betjentens vurdering om du har gjort noget forkert - ligesom det er din vurdering om betjenten gør noget forkert. Der er altid to sider af en sag og det er aldrig godt, hvis man kun hører den ene og tager stilling udfra det.

/Nolan

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
noland du skriver med 130+30% lander man på 169 men der har man jo mistet kortet ved 160... det er de færeste der ved det men ALLE hastigheds overskridelser der bliver målt til 160 og derover har hele tiden været nyt pap og ikke kun et klip som man kunne tro efter de nye regler...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
tinasmartin skrev:
noland du skriver med 130+30% lander man på 169 men der har man jo mistet kortet ved 160... det er de færeste der ved det men ALLE hastigheds overskridelser der bliver målt til 160 og derover har hele tiden været nyt pap og ikke kun et klip som man kunne tro efter de nye regler...

Ja, det er da vist forresten rigtigt - det var dengang man satte hastigheden op til 130 på udvalgte motorvejsstrækninger at den regel blev indført.

Forresten trækker de 3km/t fra det målte, når de måler under 100km/t og 3% når de måler over 100. Ved 165 giver det ca. 5, hvilket altså er det højeste man kan køre uden at pappet ryger.

Så skal man bare stole på speedoen, hvis man SKAL leve på grænsen.

/Nolan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
nolan--> du husker ikke heeelt rigtigt... det var ikke en brænder, der var 2 der hoppede op på fronten af min bil og ville køre med, og i stedet for at bede dem hoppe ned kørte jeg de 10m længere jeg skulle med dem på. Ved godt at jeg nok havde gjort mig fortjent til en bon på 500,- men det jeg var utilfreds med dengang (og er nu) var hans- skal vi være diplomatiske og kalde det tiltaleform... en af mine venner har for nylig fået 2 bøder... den første var for at køre uden sele, SELV OM HAN HAVDE HAFT DEN PÅ! den anden var for at kalde ham en gammel nar da betjenten liiige skulle fortælle ham at han jo måtte være en af de der vilde uansvarlige unge mennesker når han kørte med burnout mærker i bagruden og blev ved med at påstå at selen ikke havde været på... hvad tror i han blevstoppet for? min teori er ikke manglene sele, men mærket i bagruden og en betjent der lige skulle nakke en han ikke kunne lide... han har tænkt sig at anke sele-bøden, men hvem mon de tror mest på i retten... bare for at give et eksempel på hvad der nok venter mange af os...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
sjovt at de ALTID skal klante os billister for en masse dødsfald... MEN hvor mange af de der dør i trafikken er SELV skyld i det? cykelister der kører højre om en bilist der skal til venstre!!! eller vader lige ud foran!

Hvor ville jeg dog ønske at jeg på en eller anden måde kunne få adgang til stattestikken over dødsfald i trafikken samt årsager. vil umiddelbart tro at minimum 1/3 er selvforskyldt...

er i bund og grund ikke så bange for at få klip i mit kort, og får jeg tre kører jeg alligevel for det vil koste mig mit job uden kort.

nå men til noget andet...
Jeg stiller gerne op til folketingsvalg i et billistparti (upartisk med alle partier, sådan forstået at man støtter bilisternes rettigheder), men mon der ville være stemmer nok til en plads på borgen? mener det er 20.000 personlige stemmer der skal til.

venlig hilsen Lasse

Titel:
Senior Medlem

jamen kære Lasse!

Så er du hermed valgt til repræsentant, jeg tror ike det kan være det store problem at samle de stemmer, prøv at samle medlemstallene på de store fora, PP, VAG, Hi-sped, ford klubben, Golf klubben og så videre og så videre smid derefter en annonce i vmax, maxpower og mon ikke også det grå guld som læser bilmagasinet kunne fristes, det ville da være lækkert hvis de kunne få råd til de biler der testes.
Bare lov mig at du ikke glemmer hvad der skaffede dig taburetten når først du er derinde, der er sgu desværre set før :(

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
YOGO SOM DIKTATOR!!! REVOLUTION NU!!! 8)

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Slavteren skrev:
YOGO SOM DIKTATOR!!! REVOLUTION NU!!! 8)
Host Host.. YUGO :wink:

Titel:
Senior Medlem

hehe lyder spændende du har også min stemme... så ender det med at man skal køre med turbo for at få bilen synet :lol: :lol:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
noget af det jeg ville gå for ville være realistiske forhold for billister for hvis vi skal se tingene i øjnene så kan danmark IKKE undvære os! indtægten fra bare vægtafgift :
lad os for nemhedsskyld sige at der er 3 mio køretøjer i dk, (det er der sikkert ikke) og igen for nemhedsskyld sige at disse køretøjer betaler 3000 gode danske kroner i vægtafgift om året (det er jo højere for ret så mange og især gti biler og store flydere samt lastbiler og varevogne) 3 mio x 3000 = 9 milliarder i vægtafgift, ved dog ikke om det er så meget. men det er bare den årlige afgift og minimum indtægten for staten bare for at køretøjerne har plader på. dertil kommer at når man køber benzin så får de også en go del af pengene, indtægt fra p-bøder, bøder for færselsforseelser, osv osv osv.

VI burde IKKE udskældes og anses som kriminelle! jeg elsker mine biler og ser en stor livsglæde ved at lave dem og køre dem. det burde være vores ret at når først vi har betalt KASSEN for en bil her i det stærkt afgiftsplagede dk så burde vi i det mindste kunne parkere i fred, og køre i fred.

p.s. hvorfor bliver der HIMLET op over trafikdræbte hvert år, når nu tallet af afdøde rygere årligt er mere end ti gange højere? (det hører vi aldrig om og da slet ikke årligt!)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time