Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Hartvig skrev:
hvis du triller rundt med en bil der kører 11-12-13-14-15 sekunder uden bur på en bane, er det så mere sikkert end at den samme bil triller rundt på motorvejen med 170-180 km/t. på vej til eller fra lovligt streetrace.

Det er er jo en vanskelig diskussion og mit eneste argument er, at på en bane er det kun køreren selv og hans modpart der virkelig er udsat for en forøget risiko, modsat ude i den offentlige trafik hvor et uheld oftes også rammer totalt uskyldige :shock:

/Hartvig

Det er jo netop det der skal findes et reglement frem til så det ER mere sikkert at kører hurtigt til et drag event og lige så sikkert at kører endnu hurtigere... ikke som brian gaz-pedal der skal fyre svinet af i et sving med for høj fart og ryger på låget men stadigt mener at hans blå cigarettænder lygte kan rede ham i mørket... (man kan jo håbe man kan få sådan en person til at kører til et sikkerheds mæssigt korrekt event istedet for på landevejen og den vej vise ham hvad der skal til for at en bil bliver mere sikker)

diskussionen er ikke mere vanskelig end man selv vil gøre den til..

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Det interessante ved al denne sikkerhedssnak er at den primært rammer lige ned midt i "Brian's" Streetrace under 11 sek's bil, som sjovt nok ikke har det helt store med denne tråd at gøre, jeg er ærligt talt rimeligt træt at dette aspekt hele tiden bliver fræmhævet som om at det skulle være et KÆMPE problem, prøv at kikke på de mennesker der kører i de biler denne tråd egentlig handler om, hvis der er nogle der gør noget ved sikkerheden så er det lige dem, der bruges køredragter, bur, forstærkede dit og dat, mange ting/sikkerhedsforanstaltninger der ikke engang kan ses af lægfolk. Kan vi få lavet det regelement der ville "rette" denne klasse ind er jeg sikker på at de sidste mangler også ville blive ordnet.
Herefter er spørgsmålet - vil "systemet" tillade disse biler i streetrace med det regelement vi får os arbejdet frem til...
det må tiden vise.

RELATIV SIKKERHED ER EN SELFØLGE! så stop denne evige tilbagevenden til dette aspekt og lad os finde ud af hvordan regelementet kan rettes til så det bliver tidsvarende.

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg værdsætter helt klart at du tager sikkerheden alvorligt - og et stykke hen ad vejen tror jeg at du har ret i at mange af ejerne af hurtige biler også gør det.
Nu kender jeg ikke miljøet specielt godt - men personligt står jeg med en fornemmelse - set udefra - af at der er mange der ikke er lige så fornuftige som dig.
Personligt tror jeg at der er en stor grå masse af de knap så involverede, men stadig hurtige som ikke er synlige på fora osv., og derfor typisk heller ikke forholder sig så meget til deres sport. Jeg kan tage fejl - og håber det et eller andet sted - men hvis jeg sidder med den fornemmelse, så gør andre udenfor miljøet det sikkert også, og så kan det være en hæmsko for at "i" kan komme videre.
En måde at tackle den barriere på kunne være at adressere den direkte. Hvis det forholder sig som du siger, jamen så er det jo så nemt som at klø sig i nakken at få lavet et reglement så man har noget at fremvise til kritikerne, samtidig med at udøverne ikke er blevet stillet ringere (de har jo sagerne i orden hvis vi antager at du har ret).

Sikkerhedsniveauet er ikke blevet bedre nej - det er uændret - men nu er der pludseligt en form for dokumentation for det - og det er noget omverdenen kan forholde sig til.

Det var så i forhold til selve bilerne - men der er stadig det problem at uanset hvor meget du sikrer bilerne, så kan det være jævnt vanskeligt at finde baner som er egnede til at køre sub-11 sekunders tider på. Det går altså ganske stærkt for enden, så der kræves plads at bremse på, afspærring langs siderne, en vis bredde, jævn asfalt osv.
Det ændrer øget sikkerhed i bilerne desværre ikke på, og det falder i øvrigt lige ned i Henriks oprindelige spørgsmål - nemlig "hvor?".

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det er et godt spørgsmål, og er vel også "selve spørgsmålet", hvor mange "baner" er der herhjemme der er egnede til 10 sek. biler? jeg ved at Vandel er, jeg mener også at Holeby kan bruges, derimod mener jeg ikke at Lindtorp er egnet til mere end 201m ræs i disse biler, Sindal kender jeg ikke... andre?

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravn - Nu du snakker om "hvad tråden handler om" - Kan du ikke med én sætning forklare mig hvad tråden handler om?

Der er ca. en 8 stykker der er aktiv i tråden - Jeg oplever det som om tråden mere eller mindre handler om 8 forskellige aspekter af ordet "reglement" eller "streetrace".

Nogle tænker i sikkerhed.
Nogle tænker i konkurence afvikling.
Nogle tænker i deres egen bil konkret.
Nogle tænker i hvad F.styr. vil godkende.
Nogle tænker i hvad folks definition er på "streetracer".
Nogle tænker i at stable er overordnet koncept på benene.

For nogle handler det om at udelukke visse biler, mens det for andre handler om at sørge for at visse biler kan køre.

Hvad bliver det til? Er der ved at blive debateret noget konkret? Er der ved at være noget på plads? Er der nogen der ved hvad der omtalte møde egentligt skal handle om konkret og skal arbejde hen i mod?

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Ravn - Nu du snakker om "hvad tråden handler om" - Kan du ikke med én sætning forklare mig hvad tråden handler om?

Der er ca. en 8 stykker der er aktiv i tråden - Jeg oplever det som om tråden mere eller mindre handler om 8 forskellige aspekter af ordet "reglement" eller "streetrace".

For nogle handler det om at udelukke visse biler, mens det for andre handler om at sørge for at visse biler kan køre.

Hvad bliver det til? Er der ved at blive debateret noget konkret? Er der ved at være noget på plads? Er der nogen der ved hvad der omtalte møde egentligt skal handle om konkret og skal arbejde hen i mod?

Hvad tråden handler om Tjae.. jeg vil hellere sige hvor den er på vej hen, jeg har haft en lang samtale med Henrik vedr. dette og det vi er blevet enige om er at jeg/vi skulle samle nogle specifikationer sammen på en del af de biler, over som under 11 sek, der kører streetrace herhjemme, såsom hvilke modifikationer der er lavet, tuningsgrad, dæk m.v., anonymt selvfølgelig, for at kunne se hvor niveauet ligger, herefter kan vi "flikke" et regelment sammen som forslag, jeg kunne forestille mig at det kommer ud som et spørgeskema til folk på et eller andet tidspunkt.

Udover det så handler tråden om alle de aspekter du er inde på der, men istedet for at vi alle "råber" i munden på hinanden så bliver der handlet nu, i en eller anden form for rækkefølge:

1. Hvordan "ser" det ud. (her er vi nu)
2. Kan vi lave et reglement ud fra det.
3. Kan vi få "systemet" til at godkende det regelment.
4. Med et godkendt reglement, hvordan ser økonomien i forhold til øget sikkerhed ud.
5. Med et godkendt og økonomisk rentabelt arrangement, hvor kan vi afholde dette/disse.

osv..
Så i stedet for at spørge hvad sker der - så spørg: hvad kan JEG hjælpe med Billede

Billede

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Havneren skrev:

Hvad tråden handler om Tjae.. jeg vil hellere sige hvor den er på vej hen, jeg har haft en lang samtale med Henrik vedr. dette og det vi er blevet enige om er at jeg/vi skulle samle nogle specifikationer sammen på en del af de biler, over som under 11 sek, der kører streetrace herhjemme, såsom hvilke modifikationer der er lavet, tuningsgrad, dæk m.v., anonymt selvfølgelig, for at kunne se hvor niveauet ligger, herefter kan vi "flikke" et regelment sammen som forslag, jeg kunne forestille mig at det kommer ud som et spørgeskema til folk på et eller andet tidspunkt.

Udover det så handler tråden om alle de aspekter du er inde på der, men istedet for at vi alle "råber" i munden på hinanden så bliver der handlet nu, i en eller anden form for rækkefølge:

1. Hvordan "ser" det ud. (her er vi nu)
2. Kan vi lave et reglement ud fra det.
3. Kan vi få "systemet" til at godkende det regelment.
4. Med et godkendt reglement, hvordan ser økonomien i forhold til øget sikkerhed ud.
5. Med et godkendt og økonomisk rentabelt arrangement, hvor kan vi afholde dette/disse.

osv..
Så i stedet for at spørge hvad sker der - så spørg: hvad kan JEG hjælpe med Billede

FINT!!!

Hvad JEG kan hjælpe med - Det har jeg lige netop gjort. For JA - Det nytter nemlig ikke at alle råber i munden på hinanden og det har man gjort ind til nu. Måske begynder det at tage en herlig konstruktiv ændring nu - Super!!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Forslag til agenda :D

1) Definition af streetrace konkurrence

2) Definition af kørertøjer der kan deltage i streetrace konkurrence

3) Krav til personlig sikkerhed

4) Reglement der regulerer pkt. 1-3

Herefter er man klar til at køre på ensartede vilkår sikkerhedsmæssigt.

5) Fastlæggelse af klasser og klassespecifikke supplerende regler

6) Fastlæggelse af afviklingformer

Herefter er man i stand til at afvikle på ensartede vilkår.

7) Etablering af en "Dansk Streetrace Union", som kan være streetrace sportens modstykke til DASU, og vores fælles talerør i forhold til f.eks. lovgiverne og pressen m.fl.

Herefter er "vi" i stand til at fremstå som som en seriøs (og på sigt en magtfuld interesseorganisation) der med fælles udgangspunkt kan varetage streetrace sportens interesser professionelt.

Dette er som nævnt et oplæg og kan sikkert suppleres med mange andre guldkorn - men det behøver faktisk ikke at være sværere.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lige en joke midt i den seriøse diskussion....

"Dansk Streetrace Parti" er i dag stiftet og forventer at indtræde i Folketinget med 15-20 mandater ved næste valg.

Partiet vil derfor opnå betydende indflydelse og reelt være tungen på vægtskålen når der skal dannes regering efter næste valg.

Partiet applerer primært til yngre vælgere i aldersgruppen 18-30 år og partiets formål er at bidrage til en begrænsning af antallet af meningsløse trafikuheld blandt specielt yngre billister.

Partiet vil opnå sit mål ved at skabe rammer hvor den udsatte gruppe, på en sikker og lovlig facon, kan mødes til konkurrence og socialt samvær.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Forslag til agenda :D

1) Definition af streetrace konkurrence

2) Definition af kørertøjer der kan deltage i streetrace konkurrence

3) Krav til personlig sikkerhed

4) Reglement der regulerer pkt. 1-3

Herefter er man klar til at køre på ensartede vilkår sikkerhedsmæssigt.

5) Fastlæggelse af klasser og klassespecifikke supplerende regler

6) Fastlæggelse af afviklingformer

Herefter er man i stand til at afvikle på ensartede vilkår.

7) Etablering af en "Dansk Streetrace Union", som kan være streetrace sportens modstykke til DASU, og vores fælles talerør i forhold til f.eks. lovgiverne og pressen m.fl.

Herefter er "vi" i stand til at fremstå som som en seriøs (og på sigt en magtfuld interesseorganisation) der med fælles udgangspunkt kan varetage streetrace sportens interesser professionelt.

Dette er som nævnt et oplæg og kan sikkert suppleres med mange andre guldkorn - men det behøver faktisk ikke at være sværere.

/Hartvig

Udemærket!!! Nu flere medlemmer man er under "Dansk Streetrace Union" nu større gennemslagskraft har man også over for myndigheder osv. Det var jo noget af det jeg gerne så at man arbejdede hen i mod også! Hel sikkert!

Det er måske lidt meget på et ankelt møde og man kan måske også diskutere rækkefølgen - Jeg så jo f.eks. helst en union vedtaget inden alt muligt andet diskuteres. Det hænger sammen med at man så ved, hvor arbejdskraften osv. skal komme fra. Man kan måske sagtens blive enig om en hel masse med uden noget fast holdepunkt som en fælles "union" - Nytter det så noget?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time