Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hartvig, der er ingen der glemmer Streetrace folkene her (over 11 sek.), de har været her hele tiden, og det har reglerene for dem osse, så der burde der ikke være nogle problemer, det er bare at overholde reglerene, så er sagen klar...
Men denne tråd handler jo om hvad der skal gøres ved de biler der hurtigere, skal de "jages" over til at køre Dragrace (eller andet) ved nogle folk der helst ikke vil tage imod dem med nogle tidssvarende regler?
Jeg kan ikke se at det skulle være et problem at der også skulle være plads til disse biler ved div. streetracing arrangenmenter, de er der foriøvrigt allerede, der det drejer sig om nu er at få dette lovliggjort på en eller anden måde, hvis muligt. Dette vil ikke være et tab for "Brian" tvætimod han kan jo lige netop se hvor han se på vej hen med sin interesse, med disse biler, at se hvad det kræver af tid, penge og evner, at nå dertil, bla. at i pitten, se hvor meget arbejde det kræver at bygge en bil op til at køre hurtigt og møde de folk på lige fod der gør dette, få inspiration og udvide sin horisont.
Se deres tid i en 11 sek's bil som læretid, og deres evt. tid i en 10 sek's som et springbrædt til egentlig Dragracing hvis man lyster dette.
Som jeg ser det vil det være et tab for Streetracingen i Danmark, og at skyde sig selv i foden ved ikke at holde fast i disse folk (der ovenikøbet er indstillet på selv at betale det, det koster at ha dem med), ud over førnævnte fordel så er der også den fordel med den megen opmærksomhed disse biler trækker til sig; hvor der er opmærksomhed er der sponsorer og hvor der er sponsorer er der penge og hvor der er penge er der muligheder...
Og husk, nogle af disse folk med 10 sek. biler, begynder selv at arrangere Streetracing løb, jeg siger - hold på dem - de er et aktiv...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Egentlig havde jeg beslutttet mig at holde mig ude af denne diskussion, fordi det er så utrolig let at misforstå og fejlfortolke indlæg.

Mit bedste bud - og som jeg hyppigt har opfordret til - er at de forskellige aktionærer mødes og tager en snak om streetrace sportens fremtid.

Men for lige at fjerne eventuelle misforståelser, så mener jeg faktisk at vi allerede er kommet rigtig langt ud af det rette spor hvis man ser på de arrangementer som f.eks. Blackrace, Holeby, Streetracing.dk og 402meter.dk laver.

Se blot på arrangementet på Holeby i weekenden, her deltog et meget bredt udsnit af alle målgrupperne. Sikkerhedsmæssigt havde man hjelm som et krav, banen var kun 201 meter, der var ambulance og læge tilstede osv. osv.

Og lad nu være med at læse dette som om at Holeby er det eneste rigtige, kompromiset findes efter min mening gennem en dialog hvor alle de seriøse arrangører enes om et godt reglement, en ensartet klasseinddeling, og ensartede afviklingsregler.

Dette samarbejde ville samtidig betyde, at man reelt kan møde op på Lindtorp, Holeby eller Sindal og deltage på sammenlignlige vilkår og betingelser - og hermed er bolden kastet op til et regulært mesterskab hvor alle arrangører kan have en "aktie" - men det er en helt anden historie :wink:

Det er ikke for at være arrogant eller bedrevidende, men jeg har simpelthen ikke tid til at deltage i en skriftlig ordkløver diskussion, hvis I mener det seriøst så lad os mødes til en snak face-to-face og en gang for alle få afklaret om der er grundlag for et seriøst samarbejde eller ej.

/Hartvig

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
hvis I mener det seriøst så lad os mødes til en snak face-to-face og en gang for alle få afklaret om der er grundlag for et seriøst samarbejde eller ej.

Jeg er klar :up:

bare kom med tid og sted ,

Ps. jeg ligger gerne hus og mad og drikke til :coffee:

Titel:
Mester Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=9IOpuGVo ... ed&search=

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=9IOpuGVoyCk&mode=related&search=

Og ?

/Hartvig

Titel: 10sek.
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
HARTVIG : Det er et rigtig godt eksempel på en streetracebil der kører ALT for stærkt i forhold til dens sikkerhedsudstyr...... :wink:

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Er det ikke bare os, der er "pivede" :wow:
Claus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Okay... det er endnu et ekstremt eksempel på en "streetrace" bil der kører alt for stærkt.

Folk der ligefrem vælger at reklamere med at de ikke har bur i en bil med 1700 hk'er er vel blot på et intellektuelt niveau der svarer til dem der kører uden rat på offentlig vej i Danmark ?

Eller en jagerpilot der lader faldskærmen ligge derhjemme ?

Diskussionen er jo lidt arbitrær grundlæggende - hvis du triller rundt med en bil der kører 11-12-13-14-15 sekunder uden bur på en bane, er det så mere sikkert end at den samme bil triller rundt på motorvejen med 170-180 km/t. på vej til eller fra lovligt streetrace.

Det er er jo en vanskelig diskussion og mit eneste argument er, at på en bane er det kun køreren selv og hans modpart der virkelig er udsat for en forøget risiko, modsat ude i den offentlige trafik hvor et uheld oftes også rammer totalt uskyldige :shock:

/Hartvig

Titel: Re: 10sek.
Mester Medlem

HSJ skrev:
HARTVIG : Det er et rigtig godt eksempel på en streetracebil der kører ALT for stærkt i forhold til dens sikkerhedsudstyr...... :wink:

Ja... Nemlig!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=18361&start=0

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time